קספרסקי: 61% מהארגונים זיהו בשנה האחרונה וירוסים, תולעים או סוגי קוד זדוני אחרים

על פי סקר מנמ"רים שערכה חברת האבטחה, שהקיף 1,300 בכירי IT מארגונים בגדלים שונים, איומים מהאינטרנט מהווים את הסיכון הצומח ביותר ● 52% מהמשיבים מודאגים מהמעורבות של ארגוני עבריינים בהתקפות IT, אבל רק 30% מרגישים כי הארגון שלהם מהווה מטרה להתקפות אלה ● 48% מהארגונים מאמינים שחסרה להם גישה מאורגנת ואחידה להתמודדות עם איומים

13/09/2011 17:00

את חברת האבטחה הנושאת את שמו, הקים יחד עם שותפיו יוג'ין קפסרסקי – קצין בכיר ביחידה הקריפטוגרפית של הצבא הרוסי, לפני 14 שנה במוסקבה. מאז, קספרסקי (Kaspersky Lab) צמחה להיות חברת האבטחה הפרטית הגדולה בעולם. שאר הענקיות – סימנטק (Symantec), מק'אפי (McAfee), צ'ק-פוינט (CheckPoint) ואחרות – הונפקו כולן לציבור. קספרסקי היא גם חברת התוכנה הרוסית הגדולה בעולם, עם מחזור שנתי המתקרב ל-570 מיליון דולרים. החברה מעסיקה 2,300 עובדים, הפועלים ב-100 מדינות דרך 26 סניפים ישירים.

כדי להעלות את המודעות של עולם העסקים הגלובלי לחברה, החליט יוג'ין קספרסקי להמר על מרוץ המכוניות המפורסם בעולם, הלא הוא פורמולה 1 (Formula One), ופרש חסות על הקבוצה המפורסמת מכולן – קבוצת פרארי (Ferrari). משמעות החסות היא השקעה של מעל למיליון דולרים בשנה – תלוי היכן בדיוק מתנוסס הלוגו שלך על גבי המכונית האדומה של פרארי, המשתתפת בכל  המרוצים ברחבי העולם – ממונזה ליד מילאנו באיטליה, דרך מוסקבה ועד לסינגפור – יותר מעשרה מסלולי מרוץ סביב הגלובוס בסך הכל.

המרוץ המפורסם מושך לא פחות מחצי מיליארד צופים נלהבים ברחבי העולם, שמביטים – בין היתר – בלוגו של חברת אבטחת המידע הרוסית, לצידם של שלוש חברות ענק בתעשיית ה-IT כמו אייסר (Acer) – יצרנית ה-PC הטייוואנית, AMD – יצרנית המעבדים ו-TCS – האינטגרטורית ההודית הגלובלית.

תוכנת האנטי-וירוס שפותחה בקספרסקי, הביאה למודעות גבוהה לחברה בשוק הצרכני במדינות רבות בעולם, שבחלקן היא אף מובילה בנתח השוק שלה. בשנים האחרונות מקדישה קספרסקי מאמצים רבים ומשאבים גדולים על מנת למצב עצמה כחברת אבטחת מידע המובילה בשוק הארגוני, המחויבת לספק לארגונים מכל הגדלים פתרונות אבטחת מידע חכמים. כלומר, שעליה לפנות ישירות למנמ"רי הארגונים.

יוג'ין קספרסקי, מייסד ומנכ"ל קספרסקי, במסיבת העיתונאים במונזה, איטליה. צילום: פלי הנמר

אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת, היא לערוך סקר עמדות בקרב מנמ"רים בכירים בעולם. כך, במסיבת העיתונאים שנערכה בסוף השבוע האחרון במילאנו, בסמוך לתחרות פורמולה 1 במסלול של מונזה – בה החלה התחרות לפני עשרות שנים, הציגה קספרסקי את ממצאי סקר עמדות המנמ"רים שערכה. הסקר הקיף 1,300 בכירי IT מארגונים בגדלים שונים – מ-10 ועד 1,000 עובדים ויותר.

על פי הסקר, 48% מהארגונים רואים צמיחה במספר ההתקפות על עסקים. 61% זיהו ב-12 החודשים האחרונים וירוסים, תולעים, תוכנות ריגול או סוגי קוד זדוני אחרים. 32% איבדו מידע רגיש ושאינו רגיש כתוצאה מכך. הנפגעים העיקריים היו ארגונים גדולים (54%) וארגונים במדינות מתפתחות (57%).

הדאגה העיקרית של המנמ"רים, על פי הסקר של קספרסקי, היא למנוע פרצות IT (כ-40%). איומים מהאינטרנט מהווים את הסיכון הצומח ביותר לפי 46% מהמשיבים. 52% מהמשיבים מודאגים מהמעורבות של ארגוני עבריינים בהתקפות IT, אבל רק 30% מרגישים כי הארגון שלהם מהווה מטרה להתקפות אלה. שליש מהמשיבים מאמינים, כי רוב בעיות האבטחה שלהם נגרמות מאירועים שלא ניתן לחזות. 28% מאמינים, כי בעיות אבטחת מידע הן דבר שקורה לארגונים אחרים.

לפי הנתונים שאספה קספרסקי, ארגונים רבים אינם ערוכים להתמודד עם איומים. כך, 48% מהארגונים מאמינים שחסרה להם גישה מאורגנת ואחידה להתמודדות עם איומים. חמישית מהארגונים מודים, כי הם נוקטים בגישה של "תגובה" לאיומים. 70% מהמשיבים מרגישים, כי הארגונים נמצאים בחוסר של משאבים מבחינת עובדים, ידע ומימון כדי להתמודד עם איומי אבטחת מידע.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לאיטליה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים