ארה"ב: חקירה פלילית בעקבות תלונה של Craigslist כנגד אי-ביי

בצו שהוציא בשבוע שעבר חבר מושבעים גדול לבקשת משרד המשפטים האמריקני נדרשת חברת אי-ביי למסור "מערך" של מסמכים ופרטים שנוגעים לתלונה שהגישה חברת Craigslist ● בתלונה טוענים נציגי Craigslist כי אי-ביי, אשר מחזיקה במניות מיעוט ב-Craigslist, ניצלה את המושב שקיבלה במועצת המנהלים של Craigslist כדי לאסוף מידע רגיש לפני שהשיקה אתר מודעות משלה

במשרד המשפטים של ארצות הברית פתחו בחקירה פלילית בחשד לתחרות לא הוגנת בעקבות תלונה שהגישה חברת Craigslist כנגד אי-ביי (eBay) – על פי ידיעה של סוכנות הידיעות רויטרס.

בצו שהוציא בשבוע שעבר חבר מושבעים גדול (Federal grand jury) לבקשת משרד המשפטים האמריקני נדרשת חברת אי-ביי למסור "מערך" של מסמכים ופרטים שנוגעים לתלונה שהגישה חברת Craigslist. בתלונה טוענים נציגי Craigslist כי חברת אי-ביי, אשר מחזיקה במניות מיעוט ב-Craigslist (אותן רכשה בשנת 2004), ניצלה את המושב שקיבלה במועצת המנהלים של Craigslist כדי לאסוף מידע רגיש לפני שחברת אי-ביי השיקה אתר של מודעות משלה, בשם Kijiji, בחודש מרץ 2005 (בהמשך הוחלף שמו של האתר ל-eBay Classifieds).

"בחודש פברואר 2005 ביקש פייר אומידייר (מייסד אי-ביי) לקבל מידע על השיטות שבהן נוקטים ב-Craigslist לפני שמוסיפים ערים חדשות וכן הודעה מוקדמת על כוונה להוסיף ערים חדשות", נטען בתלונה.

"אנו משתפים פעולה עם החוקרים ככל שיידרש בעניין הסכסוך בין Craigslist לבין אי-ביי", מסרה אמנדה מילר, דוברת אי-ביי. "אנו באי-ביי מאמינים שאין בסיס להאשמות של אנשי Craigslist כנגדנו. נוסיף לפעול במרץ כדי להתגונן מפני ההאשמות, ולמצות את הדין כנגד Craigslist בתלונות שלנו".

לא ניתן היה לקבל את תגובת אומידייר. ג'ק גילונד, דובר משרד התובע הכללי בצפון קליפורניה, מסר כי אנשי המשרד אינם מעוניינים להגיב בנושא.

בשנת 2008 הגישה Craigslist תביעה כנגד אי-ביי בדרישה שתוותר על הנתח שלה באתר הפופולארי של המודעות המסווגות. אי-ביי, מצידה, הגישה תביעה כנגד Craigslist בטענה שהחברה דיללה את אחזקותיה של אי-ביי בצורה לא הוגנת כך שירדו אל מתחת ל-25%, דבר ששלל את זכותה של אי-ביי למושב במועצת המנהלים של החברה. בשנה שעברה התקבלה התביעה של אי-ביי והנתח שלה הועלה מ-24.85% ל-28.4% ממניות החברה, אך דרישתה של אי-ביי לערוך בחירות חדשות למועצת המנהלים נדחתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים