גוגל: שפת התכנות החדשה Dart תחליף את ג'אווה-סקריפט

שפת ג'אווה-סקריפט לקויה מיסודה ואינה יכולה עוד לתת מענה לצרכים של מפתחי האינטרנט - טוענים בגוגל ● משום כך החליטו בגוגל להשיק בוועידת המפתחים GOTO שתיערך באוקטובר את שפת הפיתוח החדשה Dart, שתחליף בסופו של דבר את ג'אווה-סקריפט ● בגוגל מסרבים לחשוף פרטים נוספים על שפת הפיתוח החדשה לפני פתיחת הוועידה, אך ממסמכים שנחשפו כבר בעבר עולה שלמפתחים של השפה הוצבו שלושה יעדים: ביצועים, שימושיות למפתחים לפחות ברמה של ג'אווה-סקריפט, ותמיכה בשיפורים והרחבות לצורך פיתוח של יישומי אינטרנט מתקדמים

שפת ג'אווה-סקריפט (JavaScript) משמשת כרכיב קריטי בכל יישומי האינטרנט המודרניים, והיא נחשבת לאחת משפות התכנות הפופולאריות ביותר. כיום נעשה בה שימוש נרחב כדי לבדוק משוב ביישומי אינטרנט או ליצור אפקטים חזותיים של אנימציה, ואף כדי לפתח תהליכים לוגיים מתקדמים ביישומי אינטרנט.

אולם, בחברת גוגל (Google) סבורים ששפת ג'אווה-סקריפט, שהיא תולדה של תקן ECMAScript, לקויה מיסודה עד כדי כך שלא ניתן לשפרה בקצב שמסוגל לעמוד בקצב ההתפתחות של שאר טכנולוגיות האינטרנט. משום כך החליטו בחברת גוגל להשיק בוועידת המפתחים GOTO שתיערך בחודש אוקטובר את שפת הפיתוח החדשה Dart, שתחליף בסופו של דבר את שפת ג'אווה-סקריפט – כך מקווים אנשי גוגל.

בגוגל מסרבים לחשוף פרטים נוספים על שפת הפיתוח החדשה לפני פתיחת הוועידה, אך ממסמכים שנחשפו כבר בעבר עולה שלמפתחים של שפת DART הוצבו שלושה יעדים: ביצועים, שימושיות למפתחים לפחות ברמה של ג'אווה-סקריפט ותמיכה בשיפורים והרחבות לצורך פיתוח של יישומי אינטרנט מתקדמים.

יצוין כי בחודש יולי 2009 השיקה גוגל את שפת התכנות Simple ובנובמבר 2009 את שפת התכנות Go. בשפת Go עושה גוגל שימוש מסוים לצרכים פנימיים, אך הבלוג של שפת Simple לא עודכן מאז ההשקה. נותר רק לקוות שעתידה של שפת Dart יהיה ורוד יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים