שובו של הברקוד

שלושה יזמים ישראלים קיבלו השבוע את הזיכיון על פעילותה המקומית של ScanLife האמריקנית, העוסקת בטכנולוגיית הברקוד הנייד ● המדובר בשוק שמכיל אינסוף יישומים, כאשר ScanLife לבדה חתומה על 60 פטנטים עולמיים לסריקת ברקוד, המותקנים בלמעלה מ-40 מיליון טלפונים חכמים בעולם ● בפעם הבאה שתעמדו ליד מוצר או תמונה שיש עליהם ברקוד, יתכן ותגלו שהוא מיועד גם לכם - ולא רק לקופאית בסופר

בתחילת השבוע השיקה חברת ScanLife האמריקנית את פעילותה בישראל. המדובר בקונצרן ענק שמקדם בשנים האחרונות את אחד הטרנדים החמים ביותר כיום בעולם השיווק והפרסום: הברקוד הנייד. הרעיון הוא שכל בעל טלפון חכם יוכל לסרוק באמצעות המכשיר שלו קודים גראפיים, שמייצגים עולם שלם של מידע. כך, באמצעות הברקוד, יכול המשתמש לקבל פרטים על המוצר, להשוות מחירים, להיכנס לאתר החברה והכי חשוב – לקבל הנחה בקופה.

הברקוד הוא כמובן לא המצאה חדשה. הטכנולוגיה פותחה כבר ב-1971 על ידי יבמ (IBM) ונכנסה מאז לשימוש בתחומים רבים, החל מהמגזר הקמעונאי ועד ליישומים מורכבים בגופי תעשיה שונים. למרות הוותק שלו, נראה שבשנים האחרונות חוזר הברקוד לקדמת הבמה. כך, נפוצים כיום כמה סוגי ברקוד, כאשר הפופולארי שבהם הוא הברקוד הדו-מימדי – זה המאפשר את התקשורת המיידית בין הסלולר לבין האובייקט הנסרק. המעניין פה הוא לא הברקוד עצמו, כמובן, אלא היישומים ומערכות המיחשוב שמאחוריו – אלה שמאפשרים לחברה לחשוף בקלות את פעילותה ולקדם את מכירות מוצריה בזמן אמת – ישירות ללקוח. נראה שהקשר בין בעל מכשיר הסלולר לבין המוצר שהוא רוצה לקנות, מעולם לא היה אינטימי יותר.

מדובר בשוק שמכיל אינסוף יישומים, כאשר ScanLife לבדה חתומה על 60 פטנטים עולמיים לסריקת ברקוד, המותקנים בלמעלה מ-40 מיליון טלפונים חכמים בעולם. הפוטנציאל השיווקי של השוק הזה הוא כמעט בלתי מוגבל, ומצית את דמיונם של מנהלי מדיה, משרדי פרסום ומנהלי שיווק של חברות ענק בעולם כולו. לראיה, קצב הגידול של השוק הזה מוערך בכ-600% בשנה.

ישראל על המפה
הסניף הישראלי של ScanLife, שקיבל את הזיכיון להפיץ את היישומים השונים של החברה עבור סריקת ברקודים, הוקם על ידי שלושה יזמים ישראלים: אורי בן ארי – לשעבר סגן נשיא בכיר לשיווק גלובלי בנס טכנולוגיות, שמשמש כיום כיועץ עסקי ואחד המשקיעים בחברה, שרון דניאל – שהשיק ב-2004 את הסקייפ-פון בישראל, ואברהם דותן – מנכ"ל פי גלילות ויו"ר מפעלי הגז לישראל, ניצב בדימוס במשטרת ישראל. בשלב ראשון מכוונים השלושה לציבור המפרסמים ומשרדי הפרסום, שכבר גילו התלהבות. מגזרים אחרים, מדווחים היזמים, בודקים רעיונות שונים המתבססים על הטכנולוגיה של ScanLife.

ברחבי העולם כבר מדברים על שימושים נוספים לטכנולוגיה הזו, למשל בכלי התקשורת. כך, על ידי סריקת ברקוד של מאמר מסוים, יגיע הגולש לעולמות מידע רבים הקשורים בנושא. הברקודים הללו יכולים לסייע גם לצופי הטלוויזיה לקבל מידע נוסף על השידורים ולאפשר להם להיות חלק מתוכניות ריאליטי. בגדול, כל תסריט שניתן לחשוב עליו, עשוי להתממש אם רק תמצא לו האפליקציה המתאימה.

אז בפעם הבאה שתעמדו ליד מוצר או תמונה שיש עליהם ברקוד, יתכן ותגלו שהוא מיועד גם לכם – ולא רק לקופאית בסופר. סריקה נעימה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שיודע

    "קונצרן ענק"?! כ-50 איש ברחבי העולם, שרפו כ-30 מיליון דולר עד היום וממשיכים להפסיד בטירוף. מה שכן, הם אלופים בשני דברים: 1. גיוס כסף (ושריפתו...) 2. יחסי ציבור

אירועים קרובים