מיקרוסופט: יישומים שפותחו למחשבי PC עם חלונות 8 יפעלו גם בטאבלטים

סטיבן סינופסקי, נשיא חטיבת חלונות במיקרוסופט, הבטיח למפתחים שהגיעו לוועידת BUILD באנהיים שבקליפורניה, כי יישומים שיפותחו למערכות חלונות 8 יפעלו הן במחשבי PC שמצוידים במערכת ההפעלה החדשה והן בטאבלטים שמבוססים עליה ● במיקרוסופט רואים בכך יתרון חשוב על פני מוצרי אפל, שבהם נאלצים המפתחים לפתח גרסה אחת למחשבי מק וגרסה שנייה למכשירי iOS

סטיבן סינופסקי, נשיא חטיבת חלונות במיקרוסופט (Microsoft), הבטיח שלשום (ג') למפתחים שהגיעו לוועידת BUILD באנהיים שבקליפורניה, כי יישומים שיפותחו למערכות חלונות 8 יפעלו הן במחשבי PC שמצוידים במערכת ההפעלה החדשה והן בטאבלטים שמבוססים עליה.

המפתחים יוכלו להסתפק בפיתוח של גרסה אחת כדי להגיע לכלל המשתמשים בחלונות 8 – בין אם הם משתמשים במחשב PC ובין אם הם משתמשים בטבאלט. במיקרוסופט רואים בכך יתרון חשוב על פני מוצרי אפל (Apple), שבהם נאלצים המפתחים לפתח גרסה אחת למחשבי מק וגרסה שנייה למכשירי iOS. זאת משום שיישומים שמיועדים למערכות iOS לא יפעלו במחשבים המצוידים במערכת ההפעלה Mac OS X, דוגמת מחשבי MacBook Air.

מיקרוסופט תשיק שתי גרסאות נפרדות של חלונות 8 – האחת למעבדי x86 המסורתיים של אינטל (Intel) ו-AMD, והשנייה לטאבלטים שמבוססים על מעבדי ARM. "כל ההדגמות שאתם רואים יפעלו היטב הן במחשבים עם מעבדי ARM והן במחשבים עם מעבדי x86", הבטיח סינופסקי למפתחים בנאום הפתיחה שנשא בוועידת BUILD. עוד הבטיח סינופסקי כי כל היישומים המיועדים למערכות חלונות 7 יפעלו גם במערכות חלונות 8.

ההבדל הגדול ביותר בין חלונות 8 לבין כל מערכות ההפעלה שקדמו לה, ובכלל זה חלונות 7, נובע מההשראה שנשאבה דווקא ממערכת ההפעלה למכשירים ניידים – חלונות פון 7. רכיב שנלקח ישירות ממערכת חלונות פון הוא ממשק Metro, אשר מחולק ליחידות אותן מכנה מיקרוסופט Live Tiles. רכיבים אלה רגישים למגע ומציגים מידע בזמן אמת משירותים של דואר אלקטרוני, אתרים של רשתות חברתיות, יישומים של מסרים מיידיים ושאר מקורות מידע.

"טוענים שממשק מגע מתאים רק למכשירים קטנים דוגמת טלפונים חכמים או טאבלטים. אני מבטיח לכם שלאחר שתתנסו בממשק המגע של חלונות 8 ותשובו למחשב הנישא או למחשב הנייח שלכם, תנסו מיד לגעת במסך. הצג שלכם יהיה מלא בטביעות אצבע אם לא תתמכו בממשק המגע", אמר סינופסקי למפתחים.

מיקרוסופט עדיין לא הודיעה מתי בכוונתה להשיק את מערכת ההפעלה חלונות 8. חלק מהאנליסטים מעריכים שמערכת ההפעלה החדשה תושק עוד השנה, בעוד שאחרים צופים כי היא תושק רק בתחילת השנה הבאה, או באמצעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים