הגל הנמוך של פרטנר

האתגרים הרבים העומדים בפני פרטנר, הובילו כנראה את הבעלים - אילן בן-דב - להחלטה שיש לפעול במהירות, אף במחיר זעזועים, כדי להחזיר אותה למקום טוב יותר ● עם כניסתו של חיים רומנו לתפקיד המנכ"ל אמנם תשתפר האווירה בקרב העובדים, אבל מנגד – מצפים לפרטנר עוד כמה זעזועים פרסונליים מצד מנכ"ל חדש, שירצה בוודאי להתאים את חברי ההנהלה לדרישותיו

שנה קשה עוברת על פרטנר, ששיאה (בינתיים) היה החלפתו של המנכ"ל, יעקב גלברד, פחות משנה לאחר שמונה לתפקיד בידי הבעלים והיו"ר של החברה, אילן בן-דב.

קצת לפני כניסתו של גלברד לתפקיד המנכ"ל, החלו כבר להתרחש הזעזועים בחברה, שהתבטאו בהחלפת רבים מחברי ההנהלה בחברה בעקבות רכישת השליטה בה על ידי בן-דב. לאור העובדה שגלברד הכיר את פרטנר בהיותו אחד מחברי הדירקטוריון, ולאור ניסיונו הרב בענף התקשורת – לאחר שכיהן כמנכ"ל פלאפון ובזק, הבחירה בו נראתה מתאימה, במיוחד לאור העובדה שרשם הצלחות לא מבוטלות בתפקידיו הקודמים. כך, בפלאפון, למשל, הצליח גלברד למתג את החברה מחדש ובעצם "להרים אותה מהקרשים", כשהשורה התחתונה שלה עברה מהפסד לרווח. בבזק הצליח גלברד בנושאים שבהם אחרים נכשלו לפניו, כמו טיפול בהסכמים עם הוועד וכמובן גם בשורה התחתונה.

אבל נראה שגלברד לא היה "גלולת הפלא" של פרטנר, שהחלה לחוות קשיים באיכות הרשת ובאיכות השירות, שהיה גאוותה מאז שהוקמה. אם נוסיף לכך את השינויים שחלו בשוק התקשורת, כמו הקטנת דמי הקישוריות והתקנות השונות לטובת הצרכנים – אפשר להגיד שהחברה נכנסה למצב של אי ודאות ולחצים, כשברקע גם שוק ההון המתנדנד לא פעל לטובתה.

כל הגורמים האלה השפיעו רבות על תוצאותיה של פרטנר, כאשר ברבעון השני הציגה החברה נתונים פחות טובים מאלה של מתחרותיה, שמתמודדות בעצם מול אותם אתגרים של שוק ורגולציה. כך, הכנסותיה פחתו ורווחיה צנחו בכ-30%. אולם, הפגיעה המשמעותית ביותר מבחינת הבעלים, בן-דב, היתה החלטת הדירקטוריון שלא לחלק דיווידנדים, שאמורים להיות חלק משמעותי עבורו בהחזרת ההלוואות שלקח לרכישת הבעלות בחברה. בנוסף, גם מניות החברה צנחו ביותר מ-40% מתחילת השנה. כידוע, נקלעה חברת טאו שבשליטת בן-דב לקשיים בנושא תשלומי אג"ח, ומבחינתו העדר הדיווידנדים מפרטנר הוא קושי נוסף גדול שעליו להתמודד עמו.

כל הלחצים האלה הובילו את הדירקטוריון למסקנה שהחברה אינה יעילה ושעליה להתאים את מבנה ההוצאות שלה למצב הנוכחי בשוק. כך, הודיעה פרטנר השבוע, כי לאחר החגים היא תפטר מאות עובדים.

האתגרים הנוספים העומדים בפני החברה, כמו כניסת מתחרות עם תשתיות ומפעילות MVNO, שדרוג הרשת – וכל זאת תוך שמירה ואף שיפור ברמת השירות, הובילו כנראה את בן-דב להחלטה שיש לפעול במהירות, אף במחיר זעזועים, כדי להחזיר אותה למקום טוב יותר.

המנכ"ל החדש, חיים רומנו, בעצם "חוזר הביתה" לחברה שהוא מכיר היטב. הוא היה ממקימי מערך שירות הלקוחות בפרטנר וללא ספק אחד מהאחראים להצלחתה בראשית ימיה. עם כניסתו לתפקיד אמנם תשתפר האווירה בקרב העובדים, אבל מנגד – מצפים לפרטנר עוד כמה זעזועים פרסונליים מצד מנכ"ל חדש, שירצה בוודאי להתאים את חברי ההנהלה לדרישותיו.

ולמרות כל אלה, אסור לשכוח: כמה קשה יכול להיות מצבה של חברה שמרוויחה ברבעון הגרוע ביותר שלה 200 מיליון שקלים?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים