מיקרוסופט מבהירה: גרסת ARM של חלונות 8 לא תציע תאימות מלאה ליישומי x86

על פי סטיבן סינפוסקי, נשיא חטיבת חלונות בענקית מרדמונד, החברה אינה מעוניינת שיישומי x86 יופעלו בסביבת ARM מכמה סיבות, ובראשן העובדה שיישומי x86 אינם נכתבים מתוך מחשבה על חסכון בחשמל - דבר שחשוב מאוד בסביבת ARM ● "אם נאפשר ליישומים לרוץ, נביא איתם את אותן התופעות שקיימות בחלק מהאקו-סיסטם. לכן, אנשים יחשבו שקל להעביר גם וירוסים ורושעות - ויישבו ויעשו זאת", אמר

רק יישומים חדשים שייכתבו לשימוש בממשק המטרו (Metro) החדש של חלונות 8 (Windows 8), יתאימו גם לפלטפורמת העיבוד המסורתית x86 ולפלטפורמה הניידת ARM – כך הבהירה מיקרוסופט (Microsoft) בסוף השבוע.

סטיבן סינופסקי, נשיא חטיבת חלונות (Windows) במיקרוסופט, טען שלמרות הבלבול שנוצר, החברה דווקא הייתה ברורה מאוד בהודעותיה. "הבהרנו שהמוצר שמיועד לסביבת ARM לא יריץ יישומי x86". מיקרוסופט, הסביר סינפוסקי, אינה מעוניינת שיישומי x86 יופעלו בסביבת ARM מכמה סיבות, ובראשן העובדה שיישומי x86 אינם נכתבים מתוך מחשבה על חסכון בחשמל – דבר שחשוב מאוד בסביבת ARM. כמו כן, ישנן בעיות אבטחה אפשרויות שיכולות להיווצר ממהלך שכזה. "אם נאפשר ליישומים לרוץ, נביא איתם את אותן התופעות שקיימות בחלק מהאקו-סיסטם. לכן, אנשים יחשבו שקל להעביר גם וירוסים ורושעות – ויישבו ויעשו זאת".

ההבהרה של סינופסקי פורסמה לאחר שבשבוע שעבר, בעת שחשפה החברה את מערכת ההפעלה החדשה, ניתן היה להבין שמשתמשים יוכלו להמיר את היישומים הנוכחיים שלהם כך שיפעלו בחלונות 8 – על גבי שתי הפלטפורמות. לטענתו של סינופסקי, הוא התכוון לכך שכיום לא קיימים בשוק מחשבים שמבוססים על ARM ומריצים חלונות 7 (Windows 7), לכן התאימות היא עבור מעבדי x86 בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים