רכישת AT&T את טי-מובייל ממשיכה להסתבך: שבע מדינות בארה"ב מצטרפות למתנגדים לעסקה

התובעים הכלליים של המדינות קליפורניה, אילינוי, מסצ'וסטס, ניו-יורק, אוהיו, וושינגטון ופנסילבניה הצטרפו לתביעה שהגיש משרד המשפטים האמריקני בדרישה לאסור על מימוש העסקה ● למדינות המתנגדות אמנם אין סמכות לאסור על ביצוע העסקה, אך לעמדתן נודעת השפעה רבה על הגופים בעלי הסמכות והיא תקשה על AT&T לקדם את השלמת העסקה

שבע מדינות בארצות הברית הצטרפו בסוף השבוע לרשימה ההולכת ומתארכת של הגופים שמתנגדים לרכישת הענק של טי-מובייל (T-Mobile) על ידי AT&T. התובעים הכלליים של המדינות קליפורניה, אילינוי, מסצ'וסטס, ניו-יורק, אוהיו, וושינגטון ופנסילבניה הצטרפו לתביעה שהגיש משרד המשפטים האמריקני בדרישה לאסור על מימוש העסקה. ההצטרפות של המדינות לתביעה מגבירה אף יותר את החששות שהעסקה לא תתממש, וב-AT&T מנהלים מסע נואש בניסיון לגייס תמיכה של גורמים רבי השפעה בעסקה.

"במציאות שבה הריכוזיות בחלק מהשווקים גבוהה במילא, ונוכח החשיבות הרבה של שירותי התקשורת והמיחשוב לכלכלת ניו-יורק, עלול המיזוג לפגוע פגיעה קשה ביותר בתחרות בשוק הסלולר, בצמיחה הכלכלית ובחדשנות הטכנולוגיות", מסר אריק שניידרמן, התובע הכללי של מדינת ניו יורק.

"המיזוג המוצע ייצור שווקים ריכוזיים ביותר במדינת מסצ'וסטס ועלול להוביל לעליית מחירים וירידה באיכות השירות", הוסיפה מרתה קואקלי, התובעת הכללית של מדינת מסצ'וסטס.

"הצטרפות של מדינות להליכים המשפטיים ביחס למיזוגים ורכישות שעלולים להגביר את הריכוזיות בשוק אינה בגדר תופעה חריגה", נמסר מ-AT&T. "אנו עדיין מעוניינים למצוא פיתרון שיאפשר לתת מענה במסגרת המיזוג לחששות שהביעו אנשי משרד המשפטים".

למרות שהתובעת הכללית של מדינת קליפורניה, כמאלה די. האריס, הביעה התנגדות למיזוג, היא הותירה את הדלת המובילה לפשרה פתוחה. "אני מצפה לפעול ביחד עם שאר הגורמים המעורבים כדי למצוא פיתרון שייצור משרות במדינה, יעודד את מגזר ההיי-טק התוסס ויבטיח שמירה על התחרות בשוק", מסרה האריס.

במקביל, 15 חברים מהמפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים האמריקני קראו בסוף השבוע לנשיא אובמה לקדם פשרה שתאפשר לאשר את מימוש העסקה. זאת, לאחר שיולי הביעו 11 תובעים כלליים של מדינות בארצות הברית תמיכה בעסקה. יצוין, עם זאת, כי למרות ששבעה התובעים הכלליים שמתנגדים לעסקה מייצגים לכאורה מספר קטן של מדינות, הרי שבמדינות אלה מתגוררים כשליש מאוכלוסיית ארצות הברית.

למדינות המתנגדות אמנם אין סמכות לאסור על ביצוע העסקה, אך לעמדתן נודעת השפעה רבה על הגופים בעלי הסמכות והיא תקשה על AT&T לקדם את השלמת העסקה. גם התביעות שהוגשו יאטו את התהליך.

בספרינט-נקסטל (Sprint Nextel) המתחרה בירכו, כצפוי, על התנגדות התביעה הכללית של שבע המדינות לעסקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים