אריק שמידט ייצג את גוגל בדיון על הגבלים עסקיים שייערך בסנאט האמריקני

המנכ"ל לשעבר, שכיום אחראי על קשרי הממשל של החברה, יתייצב מחרתיים (ד') בסנאט בדיון שיעסוק בשאלה האם גוגל מנצלת את מעמדה בשוק החיפוש באינטרנט כדי להעניק עדיפות למוצריה שלה ● הוא יטען שגוגל אינה פועלת בבריונות ומחסלת מתחרים אלא משקיעה מאמצים רבים כדי לשמור על מקומה בצמרת

אריק שמידט יתייצב מחרתיים (ד') בדיון בוועדה של הסנאט האמריקני בוושינגטון, שיוקדש להגבלים עסקיים, ויטען שגוגל (Google) אינה פועלת בבריונות ומחסלת מתחרים אלא משקיעה מאמצים רבים כדי לשמור על מקומה בצמרת. אף על פי שגוגל שולטת על נתח של כשני שלישים משוק החיפוש באינטרנט ברחבי העולם, הרי שבמציאות של רשתות חברתיות ויישומים סלולריים נהנים המפרסמים מאפשרויות רבות להגיע ללקוחות פוטנציאליים, מלבד מנוע החיפוש שלה – דבר שמציב אתגרים חדשים בפני החברה.

שמידט פינה באפריל את משרת מנכ"ל גוגל ללארי פייג', אחד ממייסדי החברה, ומאז הוא מכהן כיושב ראש ביצועי שאחראי, בין השאר, על קשרי הממשל של גוגל. הממשל מבקש לבדוק האם החברה מנצלת את מעמדה בשוק החיפוש באינטרנט כדי להעניק עדיפות למוצריה שלה.

בגוגל טוענים, כי האלגוריתם שמפעילה החברה נועד להציג למשתמשים את התוצאות הישימות ביותר, בין היתר משום שנתח הארי של הכנסות החברה מקורו בהכנסות מפרסום. שמידט יבקש להסב את תשומת ליבה של הוועדה גם לאלה שמפעילים דפי אינטרנט שכוללים טקסט שנועד במיוחד לזכות לדירוג גבוה במנוע החיפוש כדי לגרוף הכנסות מפרסומות.

בענקית החיפוש חוששים שאם דפים כאלה יצליחו לזכות לדירוג גבוה לעתים תכופות מדי, יאבדו המשתמשים את אמונם במנוע החיפוש. בעבר נקטו אנשי גוגל באמצעים נגד החברות Overstock.com ו-J.C. Penney Co, בטענה שניצלו לרעה את ההנחיות שפרסמה החברה כדי לזכות לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש.

קולין גיליס, אנליטס מחברת BGC Financial, אמר שהדיון בסנאט מציב איום משמעותי מבחינתה של גוגל, שכן הוא יתמקד בתחום הפעילות החשוב ביותר של החברה – חיפוש באינטרנט. "הצורך להגיע לוושינגטון ולהעיד בפני ועדה שעוסקת בהגבלים עסקיים אינו מבשר טובות. במקרה הטוב ביותר, תוכל החברה להמשיך לפעול כפי שפעלה עד כה", ציין. הוא הוסיף, כי "תמיד קיים החשש לפליטת פה או אמירה לא מוצלחת שחברי הוועדה יוכלו להפנות נגדו".

שמידט עשוי גם להזכיר בדיון שקיימות סיבות רבות לדירוג נמוך של אתר מסוים בתוצאות החיפוש, ובכלל זה קישורים שאינם פועלים, קצב הטעינה של האתר או חשש למזיקים. לטענת גוגל, החברה מתריעה בפני מנהלים של אתרי אינטרנט על בעיות שעלולות לפגוע בדירוג האתר שלהן בתוצאות החיפוש.

יצוין, כי יש לשמידט ניסיון רב בהופעות בפני ועדות של הסנאט, והוא אמור להיות בקי היטב בסוגיות של הגבלים עסקיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים