אדובי רשמה הכנסות רבעוניות בסך מיליארד דולרים – עלייה של 2.5%

החברה השיגה ברבעון השלישי של שנתה הכספית 2011 עלייה קטנה בהכנסות לעומת ירידה בולטת ברווח הנקי ● זה צלל ב-15% ל-195 מיליון דולרים ● הסיבה לירידה הבולטת ברווחים של אדובי היא העליה בהוצאות הכלליות - שהיתה גדולה פי שלושה מהגידול בהכנסות

שנטו נראיין, נשיא ומנכ"ל אדובי

רבעון מעורב לאדובי (Adobe): בעוד שהכנסות החברה רשמו ברבעון השלישי של שנתה הכספית 2011 עלייה מתונה, הרווח הנקי שלה צלל בתקופה זו בשיעור דו ספרתי.

מהתוצאות שפרסמה החברה עולה, כי ההכנסות הרבעוניות שלה עלו ב-2.3% והסתכמו ב-1.01 מיליארד דולרים לעומת 990.32 מיליון ברבעון השלישי של שנתה הכספית 2010. פילוח ההכנסות מלמד שאדובי שלשלה במהלך התקופה לכיסה 814.54 מיליון דולרים ממכירת מוצרים – 1.76% פחות מהתקופה המקבילה אשתקד, שבה עמדו ההכנסות שלה בתחום זה על 829.1 מיליון. ההכנסות ממכירת מינויים גדלו ב-13.48% ל-111.93 מיליון דולרים בהשוואה ל-98.63 מיליון וההכנסות ממכירת שירותים ותמיכה זינקו ב-38.5% ל-86.74 מיליון דולרים אל מול 62.59 מיליון.

עוד עולה מהדו"חות, כי הרווח הנקי של אדובי על פי GAAP ירד במהלך הרבעון ב-15.2% ל-195.1 מיליון דולרים לעומת 230.07 מיליון, וכי הרווח הנקי שלה למניה על פי חישוב זה קטן ב-11.36% ל-0.39 דולרים בהשוואה ל-0.44 דולרים.

הרווחיות של החברה הושפעה לרעה מהעובדה שהגידול בהוצאות הכלליות שלה היה גדול ביותר מפי שלושה מההכנסות שרשמה, כמו גם מהעובדה שהעלייה בהכנסות הייתה זעירה. אלה עלו ב-7.38% ל-739.1 מיליון דולרים אל מול 688.31 מיליון ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת.

ההוצאות הגולמיות שרשמה אדובי ברבעון המדווח גדלו ב-5.62% ל-104.65 מיליון דולרים לעומת 99.08 מיליון והרווח הגולמי שלה עלה ב-1.94% ל-908.56 מיליון דולרים בהשוואה ל-891.24 מיליון. הרווח הגולמי השולי של החברה עמד על 89.67% אל מול 89.99%.

אדובי השיגה גידול רבעוני גם בהוצאות התפעוליות שלה, שעלו ב-7.68% ל-634.45 מיליון דולרים לעומת 589.22 מיליון. הרווח התפעולי הרבעוני עמד על 274.11 מיליון דולרים, המהווים ירידה של 9.24% בהשוואה ל-302.01 מיליון.

הגידול בהכנסות של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הכספית 2011 הסתכם ב-9.74% – ל-3.06 מיליארד דולרים אל מול 2.79 מיליון. הרווח הגולמי שלה עמד בסיכום אותה תקופה על 2.74 מיליארד דולרים לעומת 2.5 מיליארד בתשעת החודשים הראשונים של שנתה הכספית 2010 – עלייה של 9.6% – והרווח התפעולי עלה ב-20.82% ל-853.17 מיליון דולרים בהשוואה ל-706.13 מיליון. הרווח הנקי זינק ב-30.31% ל-659.13 מיליון דולרים אל מול 505.83 מיליון בתשעת החודשים המקבילים אשתקד.

שנטו נראיין, מנכ"ל אדובי, אמר לאחר פרסום התוצאות, כי "הסביבה העסקית שבה אנחנו פועלים עוברת שינויים מהותיים מאוד. אנחנו מתמקדים בפיתוח יישומים בשני תחומים עיקריים: כתיבת תוכן ושיווק דיגיטלי. מדובר בשני תחומים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים