פלאש 11: אדובי משיבה מלחמה

בעוד שבועיים, כאשר תציג אדובי את גרסה 11 של טכנולוגיית פלאש בוועידת המפתחים Max, היא תבקש לשדר מסר ברור - טכנולוגיית פלאש חיה, רלוונטית ובועטת, והחברה מוסיפה להשקיע בה ולקדם אותה ● החידוש העיקרי בגרסה 11 יגיע בדמות ממשק Molehill לגרפיקה דו ממדית ותלת ממדית תוך שימוש בהאצת חומרה, שתסייע מאוד במשחקים מקוונים

הימים שבהם יכולה הייתה אדובי (Adobe) להתייחס למעמדה הדומיננטי של טכנולוגיית פלאש בתחום המולטימדיה והאנימציות באינטרנט כאל מובן מאליו חלפו, ככל הנראה, לבלי שוב. אולם, בעוד שבועיים, כאשר תציג אדובי את גרסה 11 של טכנולוגיית פלאש בוועידת המפתחים Max, היא תבקש לשדר מסר ברור – טכנולוגיית פלאש חיה, רלוונטית ובועטת, והחברה מוסיפה להשקיע בה ולקדם אותה.

החידוש העיקרי בגרסה 11 יגיע בדמות ממשק Molehill  לגרפיקה דו ממדית ותלת ממדית תוך שימוש בהאצת חומרה. סביר להניח שחידוש זה לא יהיה מה שיגרום למתנגדי הטכנולוגיה למהר ולאמץ אותה, וגם לא ישנה את דעתן השלילית של אפל (Apple) ומיקרוסופט (Microsoft) – היריבות הבולטות במחנה המתנגדים. אולם, האצת החומרה תסייע מאוד במשחקים מקוונים – אחד התחומים בו שולטת עדיין טכנולוגיית פלאש שלטון ללא מצרים.

"הגישה הישירה למעבד הגרפי תעניק עיבוד מהיר אלפי מונים בהשוואה לקצב העיבוד של גרסאות פלאש הקודמות", אמר דני וינוקור, מנהל כללי לפלטפורמה בחברת אדובי. היכולת להניע על הצג מיליוני עצמים בקצב של 50 פריימים לשנייה תאפשר להציע בדפדפן האינטרנט משחקים באיכות של מיטב הקונסולות, דוגמת Xbox ו-PS3.

חידוש נוסף בגרסה 11 של פלאש יאפשר להשתמש ביישומים גם במקרים שבהם טכנולוגיית פלאש חסומה או אינה נתמכת – באמצעות יישומים עצמאיים שמקורם בגרסה 3 של תוכנת AIR של אדובי. התוכנה מאפשרת למפתחים שחוששים שהמשחק יגיע לפלטפורמות שבהן אין תמיכה בפלאש "לארוז" את הנגן כחלק בלתי נפרד מהיישום עצמו. תמיכה בטכנולוגיית 64 ביט תבטיח תמיכה בדפדפנים שמיועדים למעבדים מתקדמים.

אין ספק שפלאש אינה עוד האופציה היחידה למפתחים שמבקשים להציע יישומים עשירים באינטרנט, אך עם מסד התקנות של 98% מהדפדפנים בעולם, ועם שפע מפתחים מיומנים ברחבי העולם, קשה לומר שעתידה של טכנולוגיית פלאש כבר מאחוריה.

"בשנתיים האחרונות רבו הוויכוחים בין חסידי פלאש לתומכים בשפת HTML", הודה וינוקור. "כמי שנמצאים במוקד הוויכוח, השתדלנו לשמור על רגליים נטועות היטב בקרקע. אין ספק שלקוחותינו מוצאים יתרונות רבים בפלטפורמה שלנו. אנו ממשיכים להשקיע בתחומים אלה ומבקשים להוסיף ולבסס את מעמדנו המוביל גם בתחום של HTML5. זו יכולה להיות פלטפורמה נפלאה".

טכנולוגיית פלאש 11 זכתה כבר למחמאות ושבחים מחברות שעוסקות בפיתוח משחקים לאינטרנט דוגמת Zynga ו-EA, אך סביר להניח שגם בחברות אלה לא יסתפקו עוד בפיתוח אך ורק בטכנולוגיית פלאש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים