גבי טל, יבמ: "בלי חדשנות – ישראל לא תשרוד"

"תפקיד חברות הסטארט-אפ הישראליות הוא להמשיך ולתחזק את החדשנות, שהיא כיום אחד ממנועי הצמיחה הכלכליים של המדינה", אמר טל, אחראי שיתופי פעולה עם מפתחים וחברות פיתוח ביבמ דרום אירופה ● לדבריו, "אנחנו מצויים בסיכון, כי בלי יצירת מנועי צמיחה חדשים, שמונעים ותלויים בחדשנות, לא נוכל לסייע לכלכלת המדינה"

"החדשנות היא אחד ממנועי הצמיחה הכלכליים של ישראל. בלי חדשנות, לא נוכל לשרוד מול מציאות דינמית ומשתנה במהירות. תפקיד חברות הסטארט-אפ הישראליות הוא להמשיך ולתחזק את החדשנות", כך אמר גבי טל, אחראי שיתופי פעולה עם מפתחים וחברות פיתוח ביבמ (IBM) דרום אירופה.

טל דיבר במסגרת שלב הגמר של תחרות SmartCamp של יבמ ישראל. ההכרזה על הבחירה בחברה הזוכה – C-B4 (ר"ת Context-Based 4casting) – התקיימה אמש (ד') בטקס חגיגי שנערך בבית יבמ בפתח תקווה. באירוע, שהופק על ידי אנשים ומחשבים בהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה, התמודדו חמש חברות שעלו לשלב הגמר בתחרות המקומית של הענק הכחול. C-B4, הפועלת בעולם ניתוח וכריית הררי מידע ונתונים, תייצג את ישראל בשלב הגמר של תחרות SmartCamp העולמית של יבמ.

לדברי טל, "אנחנו מצויים בסיכון, כי בלי יצירת מנועי צמיחה חדשים, שמונעים ותלויים בחדשנות, לא נוכל לסייע לכלכלת המדינה".

טל ציין, כי לפני עשור "הקמתי את היחידה לטכנולוגיות גלובליות של יבמ בישראל. כשהיא הוקמה, עמדו בפנינו שתי שאלות: האם נקבל את אישור הנהלת החברה להקימה והאם נקבל עליה החזר השקעה. תרומתה של היחידה ל-ISV רבה, ולראייה – המודל להקמתה בארץ שוכפל במדינות רבות".


צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

היחידה לטכנולוגיות גלובליות של יבמ בישראל (GTU), אמר, "עומדת בקשר עם חברות טכנולוגיות ישראליות על מנת לקדם שיתופי פעולה שיניבו פתרונות בעלי ערך מוסף המשותף לשני הצדדים". הוא ציין, כי "היחידה מהווה צומת קשר מרכזי בין יבמ לגופי היי-טק ומפתחים בישראל שמעוניינים לעשות עסקים ולשתף פעולה עם יבמ העולמית".

מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ ישראל. צילום: פלי הנמר"כיום מקיימת היחידה פעילות משותפת עם כ-150 חברות ישראליות ומניבה כ-1.2 מיליארד דולרים בשנה מעסקות משותפות עימן", סיכם טל.

"המענה לאתגרים – חדשנות"

מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ ישראל, אמר ש-"תעשיית ה-IT משתנה במהירות, ולא היינו מגיעים לאן שהגענו בלי חדשנות. החדשנות היא כורח המציאות בתעשייה משתנה".

הוא ציין, כי "בימים אלה אנחנו מתמודדים מול אתגרים קשים בעולם הכלכלה. אלה מהווים אתגר למדינות מפותחות ומתפתחות, כי עליהן לתחזק את המצב התחרותי שלהן מול מדינות אחרות שיכולות להתחרות מולן".

ניסנסון סיים באמרו, כי "המענה הוא לא יותר עבודה או עבודה קשה יותר, כי אם מענה חכם, אשר למימושו נדרשת חדשנות".

"החדשנות לא הייתה ביבמ עצמה – אלא בסביבתה העסקית"

דייב מיטצ'ל, מנהל קשרי חברות תוכנה ומפתחים ביבמ העולמית, אמר שהענק הכחול הוא "חברת ה-IT היחידה שחוגגת יום הולדת 100. החדשנות שלה מתבטאת במגוון ערוצים: פטנטים, המצאות והצלחות". לדבריו, "החדשנות ברובה לא הייתה ביבמ עצמה, אלא בסביבתה העסקית, והיא זו שהניעה אותה. הסביבה העסקית שלנו מכילה, בין השאר, יזמים וחברות יזמיות. החדשנות מגיעה ממקומות רבים, למשל מהיזמים".

דייב מיטצ'ל, מנהל קשרי חברות תוכנה ומפתחים ביבמ העולמית. צילום: פלי הנמרמיטצ'ל תיאר את התוכנית של יבמ למימוש מיזם העולם החכם שלה, שבמסגרתו היא מקיימת קשרי גומלין עם 500 חברות סטארט-אפ ברחבי העולם. "אנחנו עוזרים לחברות אלה עם הדרכה של מנטורים, מסייעים לשפר את הנראות שלהן בשוק, תומכים בעזרת מוצרים, שירותים ותוכנות של יבמ, וכן מספקים גישה לאנשי המו"פ של החברה", אמר. לדבריו, "יש הרבה תועלות משותפות מהקשרים הללו".

הוא ציין את מפת הדרכים הטכנולוגית של יבמ, שבמסגרתה היא תשקיע 20 מיליארד דולרים ברכישות של חברות במחצית העשור. כמו כן, כוללת מפת דרכים זו גידול בהיקפי הפעילות בשווקים שבצמיחה, העמקת הפעילות בעולם הבינה העסקית, מיזם העולם החכם ומיחשוב ענן.

בסיום דבריו תיאר מיטצ'ל את האופן שבו הענק הכחול פועל בתחום מיחשוב הענן, ובכלל זה את הקשרים שלו עם ספקי יישומים ושירותים בתחום, ספקי תשתיות מיחשוב ענן, אינטגרטורים הבונים ענן ללקוחות והקשר עם שותפים עסקיים הפועלים בעולם הענן. "מיחשוב הענן מביא ארגונים לכך שעליהם לחשוב מחדש על האופן בו פועל ה-IT אצלם, ועל האופן שבו עליהם לשנות ולהמציא מחדש את העסק שלהם", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים