מומחים: מיחשוב הענן חיוני לכלכלת ארצות הברית

בדיון שנערך בוועדת משנה של בית הנבחרים טענו מומחי מיחשוב, כי יש לשימוש של הממשל הפדראלי במיחשוב ענן חשיבות רבה לשמירה על התחרותיות של ארצות הברית בכלכלה העולמית ● המומחים הסבירו שהתחרותיות של ארצות הברית תלויה באימוץ מודל טכנולוגי שבמסגרתו מוקצים לרשתות שירותים ונתונים משותפים

לאימוץ של מיחשוב הענן על ידי הממשל הפדראלי של ארצות הברית נודעת חשיבות קריטית לא רק ביחס לחדשנות הטכנולוגית, אלא גם כדי להבטיח שמירה על כושר התחרות של ארצות הברית בכלכלה העולמית – כך טענו מומחים שהופיעו בפני ועדת המשנה לטכנולוגיה וחדשנות של בית הנבחרים האמריקני.

המומחים, מהמגזר הציבורי ומהמגזר הפרטי כאחד, הסבירו שהתחרותיות של ארצות הברית תלויה באימוץ מודל טכנולוגי שבמסגרתו מוקצים לרשתות שירותים ונתונים משותפים. "מיחשוב הענן הוא הבסיס לכלכלה הדיגיטלית של המאה ה- 21", אמר דן ריד, סגן נשיא ביחידה למדיניות טכנולוגית במיקרוסופט (Microsoft). לדבריו, ארצות הברית מובילה כיום באימוץ הענן בעולם, אך הזהיר ש-"אנחנו עלולים להפסיד במרוץ".

לדברי מייקל קפלס, יושב ראש ומנכ"ל ארגון Virtual Computing Environment Company ויושב ראש משותף של הוועדה למיחשוב ענן של ארגון TechAmerica, "הענן יכול לחולל שינויים בחלוקת העושר בין המדינות". זאת, משום שהמודל מבוסס על אספקת שירותים לפי דרישה ממאגר מרכזי.

כל הדוברים הסכימו שעל הממשל הפדראלי לאמץ את מיחשוב הענן בקצב מהיר, אך בנושא האבטחה התגלעו ביניהם חילוקי דעות. זהו, למעשה, ההיבט העיקרי שבשלו התעכב האימוץ של הענן עד כה, אך קפלס טען שבפועל, ענני המיחשוב רק הופכים את המערכות לבטוחות יותר. זאת, משום שהנתונים מאוחסנים במאגר מרכזי ולא מפוזרים בין מערכות פיזיות שונות שחשופות למתקפות.

"כשמיחשוב הענן מתוכנן היטב הוא מאפשר לפצות על הסיכון של מתקפות למניעת שירות באמצעות איחסון מרכזי ואמין יותר של הנתונים", טען קפלס. ניק קומבס, מנהל הטכנולוגיה הראשי לתחום הממשל הפדראלי ב-EMC, מנה בין היתרונות שמציע מיחשוב הענן בתחום האבטחה את היכולת להחליף את "רשת הביטחון הפרוצה" של הארכיטקטורות המסורתיות, שמבוססות על מערכות מיחשוב נפרדות, ולקבל החלטות על בסיס הסיכונים.

לעומתם טען דייוויד מק'לור, מנהל במחלקה לשירותים לאזרח ולטכנולוגיות מתקדמות של המינהל לשירותים כלליים בממשל האמריקני, כי לא התקבלו עדיין תקני בסיס מוסכמים בתחום אבטחת הענן וכי בטווח הארוך יהיו ספקיות שירותי הענן חייבות להפוך את השירותים לבטוחים יותר. "אנחנו חייבים לקחת בחשבון את הסיכונים", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים