אריק שמידט: גוגל לא היטתה את תוצאות החיפוש

בדיון בסנאט האמריקני שהוקדש לשאלה האם ענקית החיפוש מנצלת את מעמדה הדומיננטי לרעה, אמרו חברים בוועדת הסנאט להגבלים עסקיים, כי גוגל צמחה והגיעה לממדים שעלולים לפגוע בתחרות החופשית באינטרנט ● "מעמדה של גוגל מאפשר לה לקבוע מי יצליח ומי ייכשל באינטרנט", אמר מייק לי, סנטור מהמפלגה הרפובליקנית ● בתגובה אמר שמידט, ברמז לפרשיות של מיקרוסופט, כי "אנו מפיקים לקחים מחברות קודמות ומיישמים אותם"

גוגל (Google) לא היטתה את תוצאות החיפוש לטובת מוצרים ושירותים משלה – כך טען היו"ר הביצועי של החברה, אריק שמידט, ביום ד', בוועדה של הסנאט האמריקני בוושינגטון, בדיון שהוקדש לשאלה אם ענקית החיפוש מנצלת את מעמדה הדומיננטי לרעה.

חברים בוועדת הסנאט להגבלים עסקיים טענו בדיון כי גוגל צמחה והגיעה לממדים שעלולים לפגוע בתחרות החופשית באינטרנט. "מעמדה של גוגל מאפשר לה לקבוע מי יצליח ומי ייכשל באינטרנט", אמר מייק לי, סנטור מהמפלגה הרפובליקנית. "אם להשתמש במילותיהם של אנשי הדירוג של מנוע החיפוש של גוגל, גוגל היא ממליכת המלכים הגדולה ביותר על פני האדמה".

גוגל הואשמה לא אחת בהטיית תוצאות החיפוש כדי לדחוק מתחרות בתחומים שבהם היא מבקשת להתחיל לפעול, דוגמת שוק הנסיעות. ברשות הסחר הפדראלית של ארצות הברית (FTC) בודקים האשמה זו וגם האשמות אחרות, דוגמת הטענה שגוגל מטה את תוצאות החיפוש לטובת מוצרים משלה.

מנהלי גוגל טוענים, לעומת זאת, כי החברה אינה פועלת בביריונות ומחסלת מתחרים, אלא משקיעה מאמצים רבים כדי לשמור על מקומה בצמרת. לדבריהם, למרות שגוגל שולטת על נתח של כשני שלישים משוק החיפוש באינטרנט ברחבי העולם, הרי שבמציאות של רשתות חברתיות ויישומים סלולריים נהנים המפרסמים מאפשרויות רבות להגיע ללקוחות פוטנציאליים, מלבד מנוע החיפוש של גוגל – דבר שמציב אתגרים חדשים בפני החברה.

אולם, לי הקשה על שמידט והציג לו תרשימים ותוצאות מחקר שמהם עולה כי בעוד שדירוג של אתרים אחרים להשוואת מחירים משתנה, הרי שאתר הקניות של גוגל עצמה נותר באופן קבוע במקום השלישי בתוצאות החיפוש. "באופן מסתורי מגיע האתר שלכם תמיד למקום השלישי. אינני יודע אם מדובר באלגוריתם שונה או בתכנות מיוחד של אותו אלגוריתם, כך או כך זו הטיה של תוצאות החיפוש", טען לי.

שמידט השיב: "סנטור, אני יכול להבטיח לך שאיננו מבצעים שום הטיה". לדבריו, למרות מעמדה הדומיננטי של גוגל בשוק החיפוש הכללי, הרי שבפלחי שוק ספציפיים, דוגמת ביקורות של מסעדות או חיפוש של סידורי נסיעה, נאלצת גוגל להתמודד מול תחרות עזה. ברמז עבה לפרשות של מיקרוסופט (Microsoft), ציין שמידט כי "אנו מפיקים לקחים מחברות קודמות ומיישמים אותם".

בחודש אפריל פינה שמידט את משרת מנכ"ל גוגל ללארי פייג', אחד ממייסדי החברה, ומאז מכהן שמידט כיו"ר ביצועי שאחראי, בין השאר, על קשרי הממשל של גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים