עסקת AT&T – טי-מובייל – לתקופת ניסיון

AT&T ביקשה שהות על מנת לבדוק את המיזוג, ובית המשפט אפשר לה לעשות זאת עד פברואר הקרוב ● הטענה המרכזית של החברה בזכות המיזוג היא יעילות, בעוד שלדברי משרד המשפטים האמריקני, הוא יצמצם את אפשרויות הבחירה של הצרכנים

יצטרכו להוכיח שלא היו דברים מעולם. AT&T

הצוות המשפטי הגדול של ענקית התקשורת האמריקנית AT&T נפגש בסוף השבוע עם נציגים ממשרד המשפטים של ארצות הברית כדי לדון בהצעת הרכישה שלה את טי-מובייל (T-Mobile). החברה לא ניסתה לבקש דחייה על הסף, אלא ביקשה לאפשר לה לבדוק את המיזוג לתקופת ניסיון. השופט אפשר זאת עד ה-13 בפברואר 2012.

הטיעון המרכזי נגד התנגדות הממשלה למיזוג עם טי-מובייל ולזכות העסקה יהיה יעילות. "יעילות תהיה ליבת הדיון בבית המשפט", אמר רנדל סטיוונסון, מנכ"ל AT&T, שנאם בוועידת משקיעים. "זוהי תעשייה שבה יעילות היא קריטית כדי לשמור על רמת תמחור".

לחובתה של AT&T יש לציין שהמיזוג שלה ב-2007 עם Cingular הוליד בעיות שנמשכו זמן רב. בנוסף, האשימה AT&T את משרד המשפטים האמריקני שאינו "תופס את המשמעות של היעילות שתושג בזכות המיזוג הזה".

בתקשורת האמריקנית תוהים באשר לכוונתה של AT&T בהשתמשה במילה יעילות. האם היא שואפת לבטל מחלקות כפולות – למשל שיווק או חשבות – מהלך שמשמעותו היא צמצום מצבת העובדים ופיטורים בשתי החברות, כדי לחסוך בעלויות? הרי זוהי פעילות רגילה ו-"נורמלית" של מיזוגים ורכישות. ואולי הכוונה היא לפעילות משולבת אחרת, כמו: צמצום הספקים החיצוניים והתמקדות בשותפי ליבה? זה, אומרים בתקשורת, נשמע כמו משהו נהדר עבור כמה בני מזל, אבל לא לתעשייה בכללה.

השופט שדן בהתנגדות משרד המשפטים האמריקני למיזוג הקציב שישה שבועות לשמיעת הטיעונים של הצדדים. לטענת המשרד, המיזוג יפחית את אפשרויות הבחירה של הצרכנים ויגרום לעליית מחירים.

אין ספק שהקרב המחכה ל-AT&T עומד להיות קשה – גם חברות מתחרות מסכימות עם הטענות האלה, והגישו תביעות משפטיות משלהן. בנוסף, שבע מדינות בארצות הברית הצטרפו לתביעה נגדה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים