תוכן שיווקי

יוסי רודריק, סמנכ"ל חטיבת מיקור חוץ בקבוצת יעל: "אנחנו מעדנייה בעולם האאוטסורסינג"

25/09/2011 15:46

עולם מיקור החוץ בשוק הטכנולוגיה הוא תחום מאתגר. בעיקרו מתבסס עולם זה על הגורם האנושי. העובדים מהווים גורם מרכזי בהצלחת פרויקטים, באחזקת מתקנים במיקור חוץ וכו'. אתגר ניהולי נוסף הוא היכולת לנהל עובד שנמצא באתר לקוח, תוך שמירה על לויאליות של העובד הן לחברה המעסיקה והן ללקוח בו הוא מוצב. בנוסף נמדדת החברה ביכולתה לספק לעובד יציבות תעסוקתית גם בתקופות שפל ובמקביל לדאוג לקידום הקריירה של העובד. אתגרים אלה ואחרים מהווים מקור לשאלות והתמודדויות חשובות.

שאלנו את יוסי רודריק, סמנכ"ל חטיבת מיקור חוץ בקבוצת יעל, כיצד מתמודדים עם האתגרים הללו.

ספר לי על חטיבת מיקור החוץ בקבוצת יעל.
חטיבת מיקור החוץ מספקת שירותי מיקור חוץ ברמות היקף גמישות ובשיטות התקשרות שונות, החל משילוב מומחים לפרויקטים, דרך קבלת האחריות המלאה לניהול מערך ה-IT בארגון ועד ניהול תהליכים עסקיים שלמים של הארגון בשיטת BPO. החטיבה פועלת במיגוון שווקים החל מתעשיית המטוסים ועד משרדי הממשלה, צבא ובטחון, בנקים, טלקום, קמעונאות ועוד.

מה הייחודיות שלכם, לעומת חברות מקבילות בתחום?
בחטיבת מיקור החוץ ביעל קיים גרעין עובדים ותיק אשר מלווה את החברה שנים רבות. הקשר האישי שלנו עם כל אחד מהעובדים מהווה בסיס איתן הן ליציבותה של החטיבה והן ליכולתה לגייס עובדים מקצועיים, דרך מבצעי חבר מביא חבר. המנהלים שלי יודעים כי הקשר עם העובדים לעיתים חשוב לא פחות ולעיתים אף יותר מהקשר עם הלקוח. בנוסף, אנו משתדלים להתמקד באיכות ולא דווקא בכמות קורות החיים. אחד העקרונות על פיהם פועלת החטיבה, על אף הפיזור הרחב של הלקוחות, הוא במיקוד. מסיבה זו, לא נשלח קורות חיים של עובדים לא מתאימים או במאסות. לקוחות למדו כבר שלא מודדים חברה לפי כמות קורות החיים שהיא שלחה אלא לפי איכות העובדים אותם הציבה אצל הלקוחות השונים. העוצמה שלנו היא בכח האדם האיכותי העומד לרשותנו ומסיבה זו, אנחנו בוחרים שלא להכנס לפרוייקטי השמה.

איך מושכים אליכם את העובדים מהסוג "האיכותי" עליו אתה מדבר?
עובדים מונעים בעיקר מיציבות, עניין והגינות המעסיק. קבוצת יעל נחשבת לקבוצה יציבה, אשר נמנעת מלקחת סיכונים מיותרים. אנו חווים יציבות יחסית גם בתקופות של שפל כמו בימי שגשוג בשוק. גם בימים קשים שהיו, החברה המשיכה להעסיק את מרבית עובדיה. אולם, היציבות התעסוקית בקבוצת יעל אינה מצביעה על קיבעון, נהפוך הוא – עובדים רבים בקבוצה עוברים בין פרוקטים ובין לקוחות.

מנסיונך – מה מניע עובדים לעבוד בקבוצת יעל ולא בחברה מתחרה?
קבוצת יעל שפועלת כבר 48 שנה ונחשבת לאחת המובילות בישראל בתחום ה-IT, עובדת קשה על מנת לשמר את עובדיה. עובדה: מעל-150 מקרב 800 העובדים בישראל צברו ותק של למעלה מ-10 שנים בחברה. אנחנו מספקים לעובדים אתגרים טכנולוגיים ומקדמים אותם מבחינה מקצועית. ניתן לומר כי אנחנו מציעים להם סביבת עבודה חדשנית כמו חברת סטארט אפ, לצד יציבות תעסוקתית וביטחון כלכלי כראוי לחברה ותיקה, מבוססת, יציבה ומצליחה.

מנגד, מה מרוויחים הלקוחות מסוג הניהול הזה?
ההימצאות של מנהלינו בשטח היא ערך מוסף ללקוחות. אנחנו מקפידים כל הזמן "למשש את הדופק". לקוחותינו הפנימו והבינו כי מידת ההצלחה והכישלון של כל פרויקט תלוי באנשים. לא במוצר, לא בטכנולוגיה, אלא באנשים וביכולתם האנושית. המוטו שלנו הוא לא לשלוח כמויות רבות של קורות חיים, אלא לאתר את המומחים האיכותיים ללקוחות שמחפשים כח אדם מקצועי ספציפי. ואם יורשה לי להשתמש במטאפורה קטנה – אנחנו בעצם לא סופרמרקט. אנחנו מעדנייה.

אירועים קרובים