בקשה לייצוגית נגד סנדיסק: מספקת התקני זיכרון בנפח קטן יותר מהמובטח על גבי האריזות

על פי התובע, כונן פלאש בנפח 16 ג'יגה-בייטים שרכש, התגלה בפועל בנפח של 14.9 ג'יגה-בייטים - 7% פחות מן המובטח ● כונן בנפח 4 ג'יגה-בייטים התגלה כבעל נפח של 3.73 וכרטיס זיכרון בנפח 2 ג'יגה-בייטים התגלה כבעל נפח בפועל של 1.83 בלבד ● "מדובר בהפרת הסכם ובהטעיה בוטה מצדה של המשיבה", נטען בבקשה ● מסנדיסק נמסר, כי החברה לומדת את פרטי הנושא וכי בשלב זה היא מנועה מלהגיב

בקשה לתביעה ייצוגית על סך 20 מיליון שקלים הוגשה לפני ימים אחדים לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד סנדיסק (SanDisk) ישראל, שמתוקף הגדרתה היא היבואן הרשמי בישראל של מוצרי סנדיסק העולמית, ומשמשת כנציגתה הרשמית בארץ.

התובע, זמר בלונדיים מירושלים, באמצעות בא כוחו עו"ד יוחי גבע, טוען, כי לאחר שרכש שלושה זיכרונות ניידים מתוצרת סנדיסק נדהם לגלות, כי בכולם קטן נפח הזיכרון מן המובטח על גבי אריזת המוצר בהדפס בולט וגדול. לטענתו, "מדובר בהפרת התחייבות מצד המשיבה, ובהטעיה לשמה".

כך, לטענתו, רכש בהזדמנויות שונות כונני פלאש ניידים ("דיסק-און-קי") בנפח 16 ג'יגה-בייטים, כוננים בנפח 4 ג'יגה-בייטים וכרטיס זיכרון בנפח 2 ג'יגה-בייטים, וגילה כי כל אחד מההתקנים נמוך יותר מהמוצהר והמובטח. כך, נטען, כונן פלאש בנפח 16 ג'יגה-בייטים התגלה בפועל בנפח של 14.9 ג'יגה-בייטים – 7% פחות מן המובטח; כונן בנפח 4 ג'יגה-בייטים התגלה בפועל בנפח של 3.73 ג'יגה-בייטים – 7% פחות מן המובטח; וגם כרטיס הזיכרון בנפח 2 ג'יגה-בייטים התגלה כבעל נפח בפועל של 1.83 ג'יגה-בייטים – 8.5% פחות מן המובטח.

"מיותר לציין", טוען התובע, "כי מדובר בהפרת הסכם ובהטעיה בוטה מצדה של המשיבה, שכן המבקש ציפה, כאמור, לקיבולת הגבוהה מזו שבפועל הכיל ההתקן, על בסיס הכתוב על גבי אריזתו".

התובע טוען, כי אין מדובר בעניינו בלבד, "הואיל וכלל רוכשי כרטיסי הזיכרון והדיסק-און-קי סבלו מגורל זהה", ולכן, "בנסיבות אלה, ובפרט לאור העובדה כי הצרכן משלם מחיר גבוה יותר בעבור רכישת התקנים עם זיכרון גדול יותר, מחויבת המשיבה לפצות את לקוחותיה, שנגרם להם נזק כלכלי".

לעניין הפיצוי, טוען התובע, כי "בהנחה שמדובר ב-500 אלף לקוחות שרכשו מי מההתקנים, ובהנחה כי הפיצוי הממוצע עומד על 40 שקלים ללקוח, הרי שסכום התביעה המצרפי עומד על 20 מיליון שקלים".

טרם הוגש כתב הגנה.

מסנדיסק נמסר, כי החברה לומדת את פרטי הנושא וכי בשלב זה היא מנועה מלהגיב.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי123

    לכל יצרניות האחסון יש את ה"קיזוז" הזה כמו שכתבו בתגובה הראשונה. היצרנים מגדירים גיגה כ10 בחזקת 9 בייטים ובשיטה הרגילה זה הולך במכפלות של 2 ויוצא פער

  2. עוז

    חבל על הכסף של התובע, לא יחזיק מים. כי הכל עניין של חישוב, כמו בנפחי כוננים קשיחים קילו ביית הוא 1000 בתים, אך מערכת ההפעלה מחשב 1024 בתים לכל קילו בתים. ולכן בחישוב פשוט 16 מיליארד בתים הם 14.9 ג'יגה בתים. כונן של 2 טרה בית לפיכך מכיל רק 1.819 טרה בתים בפועל.

אירועים קרובים