ד"ר עדי קפליוק: "יש להקים תיק תושב אחוד, שיכיל את כל המידע מרשויות השלטון"

"מדובר במהלך שייעל את השירות לאזרח ויהפוך אותו לטוב יותר", קבע ד"ר קפליוק - מנהל האגף למינהל כללי בעיריית גבעתיים ויו"ר פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות, בכנס המנמ"רים והמנכ"לים שנערך בסוף השבוע שעבר בכרתים ● לדבריו, "אנו מציעים לממשלה כבר זמן רב להעמיד עמדות ממשל זמין ברשויות המקומית, לחבר אותנו לשרת הטפסים ולשרת המכרזים - אולם לצערנו אנחנו לא זוכים לשיתוף פעולה ממשי"

"הגיע הזמן שממשל זמין יקים תיק תושב לכל אחד מאזרחי מדינת ישראל, שיכיל את כל המידע מרשויות השלטון ויאפשר כניסה אליו על ידי הזדהות חזקה. מדובר במהלך שייעל את השירות לאזרח ויהפוך אותו לטוב יותר". בהצהרה זו יצא ד"ר עדי קפליוק, מנהל האגף למינהל כללי בעיריית גבעתיים ויו"ר פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. ד"ר קפליוק אמר את הדברים בסוף השבוע שעבר, במסגרת הרצאה שנשא בכנס המנמ"רים והמנכ"לים שנערך בסוף השבוע שעבר בכרתים שביוון, בהפקת אנשים ומחשבים.

קפליוק המשיך ודיבר על הצורך ההולך וגובר של שיתוף פעולה ברמה הטכנולוגית בין הממשלה לרשויות המקומיות ועל העובדה שחלק מהמערכות עובדות במקביל ללא כל סיבה. "שיתוף תשתיות הוא דבר חיוני", קבע קפליוק, "אנו מציעים לממשלה כבר זמן רב להעמיד עמדות ממשל זמין ברשויות המקומית, לחבר אותנו לשרת הטפסים ולשרת המכרזים – אולם לצערנו אנחנו לא זוכים לשיתוף פעולה ממשי".

בהרצאתו פירט את מגוון המערכות הטכנולוגיות הקריטיות הפועלות ברשויות המקומיות, והביע פליאה על כך שיש כל כך מעט ספקים שמציעים שירותים לרשויות המקומיות, לדבריו. "הטענה כי הרשויות אינן משלמות בזמן אינה נכונה ושייכת לסטיגמות מהעבר", אמר קפליוק. "יש בארץ כמה עשרות רשויות גדולות ומבוססות, כגון תל אביב ירושלים ואחרות, ומעולם לא שמעתי שהן מפגרות בתשלומים לספקי מיחשוב".

בהתייחסו למערכות הטכנולוגיות שהרשויות מפעילות למען האזרח, ציין קפליוק את המערכות התפעוליות התומכות במטלות שוטפות. מערכות אלו, אמר, "משמשות את נותני השירות ומפיקות נתונים בעלי ערך".בנוסף, אמר, "הרשויות מפעילות מערכות ספציפיות לתחום החינוך, הכוללות שילוב המחשב בבתי הספר, ניהול מערכות תקציב ובקרת תקציב, ניהול מידע הנדסי, לצד תתי מערכות ייעודיות, כגון מוקדים עירוניים, כיבוי אש וטיפול במקרי חירום".

לסיום, התייחס קפליוק לשילוב הרשתות החברתיות בפעילות המיחשוב של הרשויות המקומיות. "יש לדעת לשלב את הדברים הללו במינון הנכון, תוך לקיחה בחשבון של הצדדים השליליים שבפעילות הזו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים