האינטרנט בישראל מהיר – רק בכותרת

מחקר כלל עולמי מצא שמהירות הורדת הקבצים בישראל מגיעה ל-60% בלבד מהממוצע העולמי - 349 קילו-ביט לשנייה בלבד לעומת 580 קילו-ביט לשנייה ● עם זאת, מצבנו טוב לעומת מדינות אחרות במזרח התיכון, להוציא טורקיה ● המדינה שבה נמדדה המהירות הגבוהה ביותר היא דרום קוריאה, ואחריה מדינות במזרח אירופה ● מדינות באפריקה סוגרות את הרשימה

חברות רבות בארץ מציעות חבילות אינטרנט מהיר ומבטיחות לנו שאם רק נקנה אותן – נוכל לגלוש ולהוריד קבצים במהירות רבה. מחקר חדש שסקר את מהירויות הורדת הקבצים ברחבי העולם, ובכלל זה בישראל, מערער על כך, וקובע שהגלישה בארץ לא מהירה באמת.

על פי המחקר, שנערך על ידי חברת פנדו נטוורקס (Pando Networks), עומדת מהירות ההורדה הממוצעת בישראל עומדת על 349 קילו-ביט לשנייה בלבד – נתון הנמוך בשיעור ניכר מהממוצע העולמי, שעומד על 580 קילו-ביט לשנייה.

עם זאת, אנחנו יכולים למצוא קצת נחמה בעובדה שיחסית למדינות אחרות במזרח התיכון, נחשבת מהירות הגלישה בישראל טובה. טורקיה אמנם עוברת אותנו – מהירות ההורדה הממוצעת בה עומדת על 490 קילו-ביט לשנייה – אולם האינטרנט בישראל מהיר בהרבה מזה שבמצרים (107 קילו-ביט לשנייה), ירדן (152 קילו-ביט לשנייה) וסוריה (96 קילו-ביט לשנייה בלבד). קצב ההורדה הממוצע אצל שכנינו ברשות הפלסטינית עומד על 158 קילו-ביט לשנייה – קצת פחות מחצי מאשר בישראל.

המדינה שבה נמצא האינטרנט המהיר ביותר בעולם היא דרום קוריאה, עם מהירות הורדה ממוצעת של 2.202 מגה-ביט לשנייה. ממצא זה לא הפתיע את החוקרים, שכן בדרום קוריאה נמצא ריכוז שחקני המחשב, שמשחקים דרך הרשת, הגדול ביותר בעולם – מה שמגדיל את הדרישה למהירות גלישה גבוהה ככל הניתן. עם זאת, באופן מפתיע משהו, המדינות שתופסות את המקומות השני והשלישי ברשימה נמצאות במזרח אירופה – רומניה עם 1.909 מגה-ביט לשנייה ובולגריה עם 1.611 מגה ביט לשנייה.

לעומת זאת, את המקומות האחרונים ברשימה תופסות, איך לא, מדינות אפריקניות. המדינה שבה מהירות ההורדה הנמוכה ביותר היא קונגו, עם 13 קילו-ביט לשנייה, כשקצת לפניה נמצאות הרפובליקה המרכז אפריקנית (14 קילו-ביט לשנייה) ואיי קומורו, שנמצאים באוקיינוס השקט, לא רחוק מחופי אפריקה (23 קילו-ביט לשנייה).

עוד מצאו החוקרים שיש התאמה כמעט מלאה בין מהירות ההורדה לאחוז ההורדות שמסתיימות בהצלחה. בדרום קוריאה הושלמו בהצלחה 94% מההורדות. נתונים דומים, אם כי נמוכים מעט יותר, נרשמו במדינות נוספות שבהן מהירות ההורדה גבוהה בהרבה מהממוצע העולמי.

המחקר בוצע במחצית הראשונה של 2011 והוא מתבסס על 27 מיליון הורדות שבוצעו ב-20 מיליון מחשבים, ב-224 מדינות ברחבי העולם.

ניתן לקרוא את הנתונים המלאים כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים