הנהלת יאהו! רומזת לעובדים: עומדים לקנות אותנו

במזכר ששלחו לעובדים כתבו מנהלי החברה, כי "נעשה תהליך בחינה אסטרטגי על מנת להביא לצמיחה מואצת, וכמה וכמה גופים הביעו עניין בפני היועצים שלנו לגבי מספר דרכי פעולה אפשריות העשויות לסייע לכך" ● עם זאת, הם לא פירטו מה כוונתם במינוח "דרכי פעולה אפשריות", וגם לא ציינו מיהם "הגופים הרבים" המביעים "התעניינות" בחברה ● המנהלים מסרו, כי הם פועלים במרץ למצורא מנכ"ל חדש ליאהו! – במקומה של קרול ברץ, שפוטרה באחרונה בטלפון

שבועות אחדים לאחר פיטוריה, בטלפון, של קרול ברץ, מנכ"ל יאהו! (!Yahoo), שלחו מנהלי החברה בסוף השבוע מזכר פנימי לעובדים ובו ציינו את האפשרות שהחברה תירכש.

על המזכר חתומים רוי בוסטוק, יושב ראש החברה, דייוויד פילו, מייסד-משותף, וג'רי יאנג, מייסד-משותף ולשעבר המנכ"ל שלה. במזכר, שהגיע במהרה לידי העיתונות הטכנולוגית בארצות הברית, נכתב ש-"נעשה תהליך בחינה אסטרטגי על מנת להביא לצמיחה מואצת של החברה, וכמה וכמה גופים הביעו עניין בפני היועצים שלנו לגבי מספר דרכי פעולה אפשריות העשויות לסייע לכך".

השלושה לא פירטו מה כוונתם במינוח "דרכי פעולה אפשריות", וגם לא ציינו מיהם "הגופים הרבים" המביעים "התעניינות" בחברה.

עוד נכתב במזכר, כי הנהלת יאהו! פועלת במרץ למציאת מנכ"ל לחברה. מיד לאחר שבוסטוק פיטר את בארץ – כאמור, בטלפון – נפוצו הערכות לגבי עתידה של חברת האינטרנט שצלחה משברים רבים, אך לא מתמודדת מול ההגמוניה של גוגל (Google) בשוק מנועי החיפוש מחד ומול צמיחת מנוע החיפוש בינג (Bing) של מיקרוסופט (Microsoft) מאידך. רוב ההערכות ציינו את AOL כרוכשת פוטנציאלית של יאהו! יצוין, כי בסוף העשור הקודם ניסתה מיקרוסופט לרכוש את יאהו!, אולם העסקה לא יצאה לפועל בשל התנגדותה של הנהלת יאהו!

בכל מקרה, ציינו הבכירים במזכר שנשלח, כי "מדובר בהליך שיארך חודשים ולא שבועות". הם הבטיחו לעדכן את העובדים, אך לא מסרו פרטים נוספים בדבר העדכונים הבאים.

יצוין שהמזכר סותר את דבריו של יאנג. כאשר נפגש באחרונה עם עובדי החברה, אמר המנכ"ל לשעבר של יאהו!, כי היא לא עומדת למכירה וכי אין בכוונתו לפעול בכיוון זה.

"בכל היבט שאנו מתבוננים", נכתב במזכר, "יש לנו כל מה שנדרש על מנת להצליח: מעורבות, איכות מוצרים ושירותים, וכן יצירת ערך למפרסמים אצלנו".

"ניקח את הזמן שלנו ככל שנדרש", מסיימים השלושה את מכתבם לעובדים. "נבחר ונבנה את הגישה הנכונה והמועדפת לטובת החברה, משקיעיה ועובדיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים