אקזיט כחול לבן: ווייב רוכשת את סייפנד תמורת 12.8 מיליון דולרים

ווייב שילמה עבור סייפנד 1.1 מיליון דולרים במזומן, והשאר - במניותיה ● שתי החברות פועלות בעולם אבטחת המידע, ומווייב נמסר ש-"הרכישה משלימה את היצע מוצרי האבטחה ויוצרת סינרגיה בין אלה שלנו, בהצפנת מידע ורכיבי זיהוי, לבין אלה של סייפנד" ● עוד נמסר, כי כל עובדי סייפנד ייוותרו במקומם

ווייב (Wave Systems) הודיעה, כי היא רוכשת את סייפנד (Safend) הישראלית תמורת 12.8 מיליון דולרים. שתי החברות פועלות בעולם אבטחת המידע. החברה הרוכשת שילמה עבור סייפנד 1.1 מיליון דולרים במזומן, והשאר – במניותיה.

סייפנד פועלת בעולם מניעת דליפת נתונים (DLP). פתרונותיה מאפשרים לארגונים לצמצם סיכונים הנובעים מאובדן מידע, גניבה ושימוש בלתי הולם במידע הרגיש שמצוי על המחשבים השונים בארגון. החברה פיתחה סוכן (Agent) המכונה Inspector, שמותקן בתחנת הקצה. הוא מנוהל על ידי שרת שאוסף את קבצי ה-Log ומפקח על ביצוע מדיניות האבטחה של הארגון באותן תחנות קצה. השרת מפקח אילו התקנים חיצוניים מותר לחבר והאם כשמחברים אותם חייבים להצפין אותם או לא. בנוסף, יש לחברה הצפנה לכונן הפנימי, המאפשרת להצפין את כל המידע על המחשב אך לא את מערכת ההפעלה. באמצעות זאת ניתן לנהל את המחשב מרחוק בקלות. כך, כל מה שמנהל הרשת רוצה להצפין – מוצפן, כאשר המשתמש אפילו לא יודע על כך.

רכיב נוסף בהיצע של סייפנד הוא ה-Discoverer – תוכנה "מודעת תוכן" לגילוי של מידע רגיש שנשאר על מחשבים בתוך הארגון, המבקרת ומאשרת חיבור של המידע ליישומים הארגוניים.

ווייב, היושבת בקליפורניה, מסרה שההיצע שלה יוגדל בעקבות הרכישה וייצור עבורה הזדמנויות מכירה למגוון מגזרים: עולמות הבריאות, השירותים הפיננסיים והמגזר הציבורי. מהחברה נמסר, כי "הרכישה משלימה את היצע מוצרי האבטחה ויוצרת סינרגיה בין אלה שלנו, בהצפנת מידע ורכיבי זיהוי, לבין אלה של סייפנד". היא ציינה, כי שתי החברות עובדות במשותף, וכי השינוי היחידי שחל בחברות הוא יתר עומס על אנשי המכירות. כך, נמסר, ההיצע כולל כעת אבטחת מידע והצפנה לעולם הנייד, מניעת דליפת מידע ניטור תחנות קצה והגנה מפני נוזקות. "כל אלה יאפשרו לנו לספק פתרון הגנה כולל לארגונים, לרבות ניהול וניטור הרכיבים הניידים".

לדברי סטיב ספרגו, נשיא ומנכ"ל ווייב, "ההחרפה של האיומים בעולם הקיברנטי והשימוש ההולך וגובר ברכיבי מיחשוב בעולם הנייד מביאים לכך שהלקוחות הארגוניים מחפשים פתרון שלוב וכולל עבור כל המידע, באופן חוצה מערכות וחוצה ארגון – החל ממידע 'נח', עבור למידע שבתנועה ועד לארכוב". הוא הוסיף, כי מוצרי סייפנד יאפשרו לווייב להציע מוצרי אבטחת מידע לטאבלטים ולטלפונים חכמים.

סייפנד, שהמטה שלה נמצא בתל אביב, מונה 70 עובדים. החברה נוסדה ב-2003 על ידי גיל סבר. ווייב מסרה, כי כל עובדי סייפנד, לרבות סבר, ייוותרו במקומם. מאז הקמתה הושקעו בסייפנד 19 מיליון דולרים, על ידי אלרון מקבוצת איי.די.בי. והקרנות וולדן ואינטל קפיטל. לווייב יש יותר ממאה עובדים בארצות הברית ובאירופה ושווי שוק של 178 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים