המתיחה חוזרת: פייסבוק לא מתכוונת לגבות תשלום

"מידע" שפורסם לאחר השינויים האחרונים שבוצעו בפייסבוק שלפיו הרשת החברתית מתכוונת לגבות תשלום עבור שירותיה – לא נכון ● כמו בפעמים קודמות שבהן בוצעו שינויים שכאלה, גם הפעם נמתחו הגולשים ● כדי להימנע מליפול בפח, מומלץ לחפש אחר רמזים מסגירים בהודעות מסוג זה: העובדה שהן נסמכות על מקורות עלומי שם, עילגות וקוראות לנקוט צעדים לא הגיוניים

כמו בפעמים קודמות שבהן הוכרזו שינויים משמעותיים בפייסבוק (Facebook), גם בעקבות השינויים מהשבוע שעבר נפוצו שמועות, כי בכוונת הרשת החברתית להתחיל לגבות תשלום מהמשתמשים. עם זאת, כמו בפעמים הקודמות, גם הפעם מדובר במתיחה בלבד.

במתיחה הנוכחית נטען, כי הרשת החברתית הגדולה בעולם עומדת למכור שירותים בתשלום בשלוש רמות מחיר שונות. המשתמשים נקראו לפרסם בדף שלהם הודעה שעל פיה אם אכן יצא המהלך לפועל, בכוונתם לבטל את החברות שלהם ברשת.

כדי להימנע מליפול בפח, מומלץ לחפש אחר רמזים מסגירים בהודעות מסוג זה: בדרך כלל הן נסמכות על מקורות עלומי שם, מנוסחות בצורה עילגת וקוראות לנקוט בצעדים בלתי הגיוניים בעליל. זאת, על סמך ידיעה שהופיעה לכאורה במדיה – מבלי להפנות לכתובת של הידיעה עצמה, שכמובן לא הייתה ולא נבראה.

"בכל פעם מחדש, מדהים לגלות שאנשים נותנים שוב ושוב אמון בהודעה מופרכת שנשלחת אליהם מחבר מהימן לכאורה",  כתב גרהם קלולי, יועץ טכנולוגיה בכיר בחברת Sophos, בהודעה שפרסם בבלוג. הוא הוסיף, כי "אני יכול להבטיח לכם שחברת פייסבוק לא מתכוונת להתחיל לגבות תשלום מחברי הרשת, ושלא פורסמה שום ידיעה כזו בשום מקור מהימן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים