גיל שווייד: "יהיה קשה להקים כיום את צ'ק פוינט הבאה"

"יש דברים שיותר קשה לעשות כיום, מאחר שקיים עודף עצום של טכנולוגיות ויזמות בעולם", אמר שווייד, מנכ"ל החברה, במפגש של פורום MIT ליזמות ● עם זאת, לדבריו, "הסביבה בארץ די חיובית - היא תומכת ביזמות ואין בה הרבה מחסומים" ● דב מורן דיבר במפגש על הטעויות שעשה במסגרת מודו וסיפר על מיזם חדש שהקים בתחום החינוך, שבמסגרתו מחולקים 1,300 טאבלטים בבתי ספר בבת ים

"אנחנו לא רוצים להיות מבוססים על מה שהממשלה עושה. אני נמנע מקשר עם הממשלה", אמר גיל שווייד, מנכ"ל צ'ק פוינט, במפגש של פורום MIT ליזמות. לדבריו, "הסביבה היא די חיובית. כמובן שיש דברים שאפשר לשפר, אבל הסביבה בארץ תומכת ביזמות, אין בה הרבה מחסומים".

"לפני 20 שנים, כדי להוציא כסף מהארץ היה צריך לשלם מס, היה נדרש אישור מיוחד, וכמעט שלא היה בישראל הון-סיכון. בנוסף, היה קשה יותר מבחינת האינטרנט. כיום ניתן למצוא ברשת מידע על שוק, לקוח ומוצר באופן מיידי, קודם זה היה הרבה יותר קשה". "הסביבה יותר מוצלחת כיום להפעיל חברה", הוסיף.

בתשובה לשאלה האם כיום, קל או קשה יותר להקים את צ'ק פוינט הבאה, השיב שווייד ש-"זו שאלה מסובכת. יש דברים שיותר קשה לעשות, מאחר שקיים עודף עצום של טכנולוגיות ויזמות בעולם. כשהתחלתי היו בין 3 ל-5 רעיונות בטכנולוגיה. כיום יש מאות אם לא אלפי תת תחומים של טכנולוגיה. להגיע לקונה הפוטנציאלי זה הרבה יותר קשה".

המיזם החדש של דב מורן

דובר נוסף במפגש היה דב מורן, לשעבר מנכ"ל מודו. הוא סיפר בדבריו על מיזם בתחום החינוך שהקים באחרונה – בלינג. במסגרת המיזם מתבצע בימים אלה ניסוי שכולל חלוקה של 1,300 טאבלטים בבתי ספר בבת ים.

לדברי מורן, "מצב החינוך בארץ מתדרדר, וצריך לזכור שהילדים של היום הם המהנדסים והרופאים של העתיד. ללא חינוך טוב, לא יהיה לנו בסיס לדור הבא של ההיי-טק הישראלי".

"כואב לי שישראל ממוקמת במקום האחרון בין מדינות ה-OECD במבחנים הבינלאומיים בלוגיקה ובהבנת הנקרא, גם אם מוציאים מהחישוב את החרדים והערבים", הוסיף מורן. "כמו כן, האוריינות של התלמידים במחשבים לא טובה. ילדים לא יודעים להפעיל אקסל (Excel)".

עוד אמר מורן, כי "יש במחשבים שאנחנו מספקים לבתי הספר וורד (Word), אקסל ופאואר פוינט (Power Point), ומה שהכי חשוב עבור התלמידים – יש בהם את ספרי הלימוד הנחוצים לו. כמו כן, המורים יכולים לכתוב את הערותיהם בתוך הספרים". לדבריו, "אחרי ההצלחה בישראל, אני מקווה להפוך את המיזם להצלחה עולמית".

הוא הוסיף, כי "החינוך היה יותר טוב לפני 20-30 שנים. השאלה היא מה יהיה פה בעוד 20 שנים".

בתשובה לשאלת המנחה, יזהר שי, לגבי חברת הווידיאו שבה הוא מעורב בימים אלה, אמר מורן ש-"אנחנו חושבים על הטלוויזיה בעוד 4-5 שנים. היא תהיה אחרת לגמרי. על סמך זאת פיתחנו את הבסיס ליישום שבאמצעותו יראו אנשים טלוויזיה".

"עשיתי טעויות במודו"

מורן הודה, כי "עשיתי טעויות במודו – לא חיכיתי עם המכירה של הפטנטים. הייתי יכול למכור אותם ב-100 מיליון דולרים ומזה לגייס את הכסף לפעילות החברה. גייסתי כסף בצורה לא נכונה. שישה שבועות אחרי הגיוס, סקיי 1 מובייל – חברת התוכנה שהייתה אמורה לפתח את התוכנה למודו – התמוטטה".

הוא הוסיף, כי "את השגיאה הגדולה ביותר עשיתי בשבוע הראשון. הכוונה הייתה להקים חברה גדולה בישראל. הייתי צריך להגיע לבנק עם תוכנית מסודרת, לפנות ל-Private Equity בחו"ל ולספק להם תוכנית לבניית חברה שתגיע בתוך מספר שנים לארבעה מיליארד דולרים. במקום זאת, בחרתי בדרך הקלה, ללכת ל-VC. עכשיו אני כבר לא יכול לשנות את זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים