מוזילה השיקה את פיירפוקס 7

במוזילה טוענים שהדפדפן החדש צורך בין 20% ל-50% פחות זיכרון עבודה מאשר הגרסאות הקודמות של הדפדפן, ובנוסף, הוא מציע זמני עלייה מהירים יותר וכן פותח לשוניות חדשות ותפריטים מהר יותר ● לפי החברה, החיסכון בצריכת הזיכרון יבוא במיוחד לידי ביטוי במקרה של משתמשים כבדים שנוהגים להשאיר את הדפדפן פתוח ברציפות ואף פותחים לשוניות רבות

מוזילה: התוספים - הסיבה לפופולריות של פיירפוקס

ארגון מוזילה (Mozilla) שחרר את גרסה 7 של הדפדפן הפופולארי פיירפוקס (Firefox) וגולת הכותרת מבחינת המשתמשים היא, לפי הודעת הארגון, צריכת זיכרון נמוכה יותר. במוזילה טוענים שהדפדפן החדש צורך בין 20% ל-50% פחות זיכרון עבודה מאשר הגרסאות הקודמות של הדפדפן, ובנוסף, הוא מציע זמני עלייה מהירים יותר וכן פותח לשוניות חדשות ותפריטים מהר יותר.

לפי החברה, החיסכון בצריכת הזיכרון יבוא במיוחד לידי ביטוי במקרה של משתמשים כבדים שנוהגים להשאיר את הדפדפן פתוח ברציפות ואף פותחים לשוניות רבות. כמו כן, בדומה למה שכבר מקובל בדפדפנים האחרים בשוק, בשורת הכתובת, כבריר מחדל, לא ייראו יותר המשתמשים את ההקדמה //:http וזאת במטרה לאפשר להם להתרכז טוב יותר בכתובת האתר בפועל.

עם זאת, רוב השינויים בגרסה 7 נמצאים מאחורי הקלעים ומיועדים בעיקר למפתחים שרוצים ליצור יישומי דפדפן עשירים. כך למשל האיצה החברה את הקשר בין החומרה לממשק של המשתמש כדי לאפשר לפעולות גרפיות המבוססות על Canvas, כחלק מ-HTML 5, לעשות זאת במהירות רבה יותר. כבר כיום ניתן למצוא ברשת לא מעט משחקים, כולל בפייסבוק (Facebook), שמשתמשים ב-Canvas כבסיס לגרפיקה של המשחק, כך שעבור מפתחים מדובר בפרט חשוב מאוד. בנוסף מציע הדפדפן החדש תמיכה עבור ספציפיקצית Navigation Timing של ארגון W3C שמאפשרת למפתחים לבחור את מהירות ההורדה של דפי האינטרנט שהם מציירים, ואפשרות להשתמש בכלי טלמטריה שיכול להעביר, לפי קביעת המפתח, מידע אודות ביצועי הדפדפן ישירות לשרתי מוזילה, בעילום שם.

כמה ימים לאחר מכן כבר השיקה החברה תיקון ראשון לדפדפן, לגרסה 7.01, שמתקן כעשרה חורי אבטחה שהתגלו כמעט מייד לאחר ההשקה הראשונית שלו, ובמקביל שוחררה, כנהוג לאחרונה במחזור השחרורים של פיירפוקס, בטה של גרסה 8.

צבי קצבורג

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תומר כהן — מוזילה ישראל

    ההודעה הרשמית שפרסמנו באתר מוזילה ישראל: http://mozilla.org.il/news/firefox7 ותיקון קטן: גרסה 7.0.1 אינה כוללת תיקונים של בעיות אבטחה, אלא אלו תוקנו בגרסה 7.0. גרסה 7.0.1 היא גרסה שכוללת תיקון זריז לבעיה שהתגלתה רק לאחר הוצאת גרסה 7.0 לאוויר העולם שגרמה אצל חלק קטן מהמשתמשים שתוספות מסויימות יעלמו ממהל התוספות למרות שהן נטענות לדפדפן, מה שמונע מהמשתמש לנטרל אותן או לגשת אליהן דרך מנהל התוספות.

אירועים קרובים