ארה"ב: ורייזון מערערת על כללי הנייטרליות של האינטרנט

הכללים שנקבעו אמורים להבטיח כי ספקיות אינטרנט לא יוכלו להפלות סוגים מסוימים של תעבורה או להעניק עדיפות לשירותים שלהן ● לטענת ורייזון חרגה רשות התקשורת הפדראלית מסמכותה כאשר קבעה את הכללים, דבר שיוצר חוסר ודאות בשוק ובסופו של דבר פוגע בחדשנות ● מאט ווד, מנהל מדיניות בארגון Free Press, אמר כי "בחברת ורייזון רוצים לסחוט מהלקוחות כל סנט ללא שום כללים וללא שום פיקוח"

ניסיון נוסף של חברת ורייזון (Verizon) לפעול כנגד כללי הנייטרליות של אינטרנט שקבעה רשות התקשורת הפדראלית (FCC) בארצות הברית: ביום ו' הגישה ורייזון לבית המשפט לערעורים בוושינגטון ערעור על הכללים שקבעה הרשות. הכללים נקבעו בתום דיון ציבורי שנמשך מספר שנים ולאחר שפורסמו בשבוע שעבר ברשומות נפתחה הדרך להגיש ערעור בנושא.

חברת ורייזון הגישה בחודש ינואר תביעה ראשונה לבית המשפט הפדראלי בדרישה לאסור על יישום הכללים, אך בחודש אפריל פסק בית המשפט כי מאחר והכללים טרם פורסמו ברשומות לא ניתן עדיין לאסור על יישומם. כעת, לאחר שהכללים פורסמו ברשומות, שבה והגישה ורייזון את הערעור על הכללים.

הכללים שנקבעו אמורים להבטיח כי ספקיות אינטרנט לא יוכלו להפלות סוגים מסוימים של תעבורה או להעניק עדיפות לשירותים שלהן. בעיקרון נקבעו כללים שונים לשני סוגים של רשתות – קוויות ואלחוטיות. לטענת ורייזון חרגה הרשות מסמכותה כאשר קבעה את הכללים, דבר שיוצר חוסר ודאות בשוק ובסופו של דבר פוגע בחדשנות.

"לחברת ורייזון מחויבות מלאה לפתיחות של רשת האינטרנט", אמר מייקל אי. גלובר, סגן נשיא בכיר בחברת ורייזון והיועץ המשפטי הראשי של החברה. "אנו מודאגים מאוד מהניסיון של FCC להרחיב את תחומי סמכותה של הרשות ולקבוע תקנות מיותרות ביחס לרשתות פס רחב ושירותי אינטרנט".

חברת ורייזון אינה היחידה שמבקשת למנוע את כניסתם של הכללים לתוקף. גם אנשי ארגון Free Press הגישו ביום ד' תביעה לבית המשפט הפדראלי בבוסטון וטענו כנגד "האופי השרירותי" של הכללים שנקבעו. בארגון תומכים בעיקרון בכללים, אך מוחים על היחס השונה שמעניקים הכללים לתקשורת קווית ותקשורת אלחוטית. בארגון טוענים שאותם כללים צריכים לחול הן על רשתות קוויות והן על רשתות אלחוטיות, ואף יצאו כנגד התביעה של ורייזון.

"הכללים שקבעה הרשות פגומים וחלשים מדי", אמר מאט ווד, מנהל מדיניות בארגון Free Press. "עם זאת, בחברת ורייזון טוענים שאין ל-FCC כלל סמכות להגן על משתמשי האינטרנט. בחברה רוצים לסחוט מהלקוחות כל סנט ללא שום כללים וללא שום פיקוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים