זוהר רונן, BMC: "המיינפריים רלוונטי ללקוחות הארגוניים והשימוש בו נמצא בצמיחה"

מסקר שערכה BMC בקרב יותר מ-1,300 משתמשים בפלטפורמת מיינפריים עולה, כי יש לה עדיין תפקיד מרכזי עבור יישומים ושירותים עסקיים בארגונים ● 93% מהמשיבים אמרו שהם צופים שצריכת המשאבים של פלטפורמת המיינפריים צפויה לצמוח או לפחות להתייצב בתקופה הקרובה ● רונן אמר, כי "מעמדה חזק, יציב וקריטי כפלטפורמת מיחשוב בארגוני אנטרפרייז, בהם נעשית אינטגרציה בין המיינפריים לסביבות עבודה מבוזרות"

זוהר רונן, מנהל אזורי ב-BMC

"מחשבי המיינפריים עדיין מאוד רלוונטיים עבור הלקוחות הארגוניים והשימוש בהם נמצא בצמיחה, בעולם וגם בארץ", כך אמר לאנשים ומחשבים זוהר רונן, מנהל אזורי ב-BMC. דבריו נאמרו בעקבות סקר שערכה החברה בקרב לקוחות ארגוניים בארצות הברית, אירופה והמזרח התיכון.

הסקר נערך זו השנה השישית ברציפות, בקרב יותר מ-1,300 משתמשי מיינפריים, מחציתם עובדים בארגונים בעלי מחזור שנתי של יותר ממיליארד דולרים. עולה ממנו שלפלטפורמת המיינפריים יש עדיין תפקיד מרכזי עבור יישומים ושירותים עסקיים בארגונים וש-"מעמדה חזק, יציב וקריטי כפלטפורמת מיחשוב בארגוני אנטרפרייז, בהם נעשית אינטגרציה בין המיינפריים לסביבות עבודה מבוזרות", כבדרי רונן.

מהם הממצאים העיקריים?
"93% מהמשיבים אמרו שהם צופים שצריכת המשאבים של המיינפריים צפויה לצמוח או לפחות להתייצב בתקופה הקרובה. 62% מהם צופים שיגדילו את צריכת המשאבים של המיינפריים, לעומת 56% בשנה שעברה. 47% אמרו שעומסי עבודה חדשים ויישומים עסקיים חדשים הם הגורמים העיקריים לגידול בצריכת המשאבים של המיינפריים. 60% הסבירו, כי העדיפות העליונה של מנהלי ה-IT היא לצמצם עלויות.

נתון נוסף שעולה מהסקר מצביע על כך שהמדיה החברתית הגיעה לקהילת המיינפריים דרך יישומים סלולריים וכאמצעי תקשורת חדש. בנוסף, המשיבים ייחסו חשיבות רבה ליכולת לפשט את אמצעי הניהול של מערך ה-IT הארגוני באמצעות כלי תוכנה משולבים. 64% מהם ציינו שכלים משולבים של בקרה וניהול אירועים הם בעלי חשיבות או חשיבות קריטית. יותר ממחציתם אמרו את אותו הדבר לגבי מערכות ניהול שינויים וניהול עומסי עבודה".

מה המשמעות של הנתונים?
"בסביבת המיחשוב הארגונית כיום, הצורך באינטגרציה גדול יותר מתמיד, היות שהארגונים משתמשים במחשבי מיינפריים ובמערכות מבוזרות, סביבות ענן ועוד, כדי לנהל את מערכי ה-IT שלהם באופן גמיש. הסקר מלמד שחברות עדיין מחויבות למחשבי מיינפריים באופן משמעותי וממשיכות לחפש אחר דרכים על מנת לשלב אותן בתוך מרכזי ה-IT העתידיים שלהן כמערכות מורשת (Legacy) עתידיות.
ארגונים חיפשו שנים רבות חלופה למיינפריים, אולם הם מתקשים מאוד למצוא חלופות יציבות ואיתנות. הם הבינו שהעלויות בעולם הפתוח יקרות יותר, ולכן – ימשיכו לגדול ולהתפתח במיינפריים, מתוך ראייה עתידית ארוכת טווח של הישארות עם מערכות אלה.

גם המיינפריים לא מחוסן מפני השינויים העוברים על עולם ה-IT. המשיבים התייחסו לכמה התפתחויות חדשות בתחום ה-IT , ביניהן הענן ותקשורת סלולרית. 55% השיבו שהאינטגרציה של המיינפריים עם ענן פרטי חשובה לעתיד מרכזי המיחשוב, 60% אמרו שהיא חשובה עבור המיינפריים ו-30% ציינו שהתמיכה במכשיר נייד – טלפון חכם או טאבלט – גם היא חשובה בכל הנוגע לגישה למיינפריים.

אחת הבעיות שהסקר מציף היא המחסור ההולך וגובר בעובדים מקצועיים בתחום המיינפריים. בישראל, BMC מטפחת מהנדסים צעירים בתחום, באמצעות שיתוף פעולה הדוק עם מכללת תל חי. אלה משתלבים במרכזי הפיתוח של BMC בישראל וכן בארגונים גדולים".

ומה לגבי עלויות ה-IT?

"הן ממשיכות לעורר דאגה. הצורך לקצץ בעלויות ה-IT ממשיך להיות קריטי עבור ארגונים. מנמ"רים ממשיכים לבחון כלים טכנולוגיים במטרה להפחית את עלויות השימוש במיינפריים. 57% מהמשיבים דיווחו שהם משתמשים במנועי ZIIPs של יבמ (IBM) כדי להוריד אליהם חלק מהעיבוד היומי ובכך לחסוך בעלויות התוכנה. 55% מהמשתתפים מסרו שכבר התקינו מנועי ZIIPs בשנה שחלפה".

"תוצאות הסקר העולמי מתיישבות היטב עם מה שאנו חווים בשנים האחרונות אצל לקוחותינו בישראל, יוון וטורקיה", הוסיף רונן. "לקוחות ממוקדים בקריטריונים מאוד גבוהים של איכות, לצד דרישה שהתוכנה תפחית את צריכת המשאבים של המיינפריים. הטכנולוגיה של BMC מסייעת ללקוחות לנהל את משאבי המיינפריים שלהם ביעילות ובמהימנות, ובכך מאפשרת להם לספק שירות טוב ללקוחות שלהם. אנחנו מסייעים לארגונים להוריד את עלויות תחזוקת המיינפריים באמצעות פתרונות התוכנה שלנו לניהול ומיכון של התשתיות במיינפריים, ובכך אנחנו מורידים את צריכת משאבי המיחשוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים