לארי אליסון: "אורקל היא היחידה שיכולה להציע למנמ"רים מערכות משולבות למרכזי הנתונים שלהם"

"מערכות החומרה-תוכנה המשולבות של אורקל מהירות פי 10 ממתחרותיהן, בגלל העברת הנתונים המהירה שלהן", אמר אליסון שהכריז על מערכת בינה עסקית חדשה - Exalytics - ועל מערכת מיחשוב חדשה - SPARC SuperCluster, בפתיחת הכנס השנתי העולמי של משתמשי אורקל בסן פרנסיסקו ● לדבריו, "את הנתונים עצמם ניתן לדחוס לכדי עשירית מהנפח המקורי וכך לקבל ביצועים משופרים עד פי 100" ● אליסון טוען שכך אורקל מציעה מערכות שוות ביצועים למערכות מתחרות של יבמ - בעשירית המחיר

03/10/2011 16:49

מנכ"ל אורקל (Oracle), לארי אליסון, פתח את כנס Oracle OpenWorld, הכנס השנתי העולמי של משתמשי אורקל, במתקפה חזיתית על יבמ (IBM) ומחשביה ובהכרזה על מערכת בינה עסקית חדשה – Exalytics, שאמורה לפעול במהירות שיא, ועל מערכת מיחשוב חדשה – SPARC SuperCluster, המבוססת על מעבדי SPARC T4 של חברת סאן, שנרכשה על ידי אורקל בשנה שעברה תמורת כ-7.5 מיליארד דולרים.

בפתיחת הכנס, שנערך במרכז הכנסים של סן פרנסיסקו ומשך מעל 45 אלף משתתפים מרחבי העולם, טען אליסון שהארכיטקטורה הייחודית של מערכות המחשבים אותן מייצרת אורקל מבוססת על "הכול מקבילי" (Parallel Everything) וכך הן מגיעות לביצועי שיא – עד פי 100 מיצרנים אחרים.

המכונות של אורקל מכפילות במקביל לא רק מעבדים, אלא גם אחסון, והן מרושתות בטכנולוגיית אינפינבנד החדשה, לעומת מערכות המתחרים אשר, לדברי אליסון, מרושתות בטכנולוגיית את'רנט, שפותחה במעבדות זירוקס בשנות ה-60 של המאה הקודמת.

אליסון המשיך ויצא נגד שתי המתחרות הגדולות של אורקל בעולם החומרה של המיחשוב הארגוני, הלא הן יבמ ו-HP. לטענתו, המודל של אורקל של אינטגרציה אנכית בייצור המחשבים עדיף על שימוש ברכיבים של חברות שונות.
אליסון אמר, כי פרט למעבדים של אינטל (Intel), כל הרכיבים של מערכות המיחשוב של אורקל – Exadata ,Exalogic ו-Exalytics החדשה – מיוצרים על ידי אורקל, כולל מערכת ההפעלה ותוכנת התווכה והווירטואליזציה. המתחרים, אומר אליסון, משלבים רכיבים שונים המיוצרים על ידי יצרנים שונים, יחד עם אלה שלהם.

המוטו של הכנס - "להנדס יחדיו חומרה ותוכנה". צילום: פלי הנמרלהוכחת עליונות האינטגרציה האנכית, השתמש אליסון בדוגמה של אפל (Apple), אותה ניהל עד לא מכבר ידידו הטוב סטיב ג'ובס. לדבריו, "אפל מהווה דוגמה עילאית לאינטגרציה אנכית. היא מייצרת את ה-iPhone וה-iPad, ומשלבת הכול בעצמה. ואי אפשר להתכחש לעובדה שמאז הוכרזו המוצרים הללו, הצרכנים מצביעים בעד המודל של אפל, בהמוניהם".

כך, טוען אליסון, "משיגים מערכות יעילות ביותר, נוחות לשימוש, ובעלות יחס מחיר-ביצוע הטוב ביותר בתעשייה. מדובר במערכות שאינן עוצרות, אם רכיב אחד נפגע, המערכת ממשיכה עם הרכיבים האחרים הפועלים במקביל".

מלבד סטיב ג'ובס, אותו הוא מזכיר כמעט מדי שנה, דיבר אליסון גם על הסופר והעיתונאי ארנסט המינגווי ועל ספרו המפורסם The Sun Also Rises. "אתם יודעים", הוא אמר, "שבכל ערב השמש אכן שוקעת, אך היא זורחת מחדש למחרת בבוקר. כשרכשנו את חברת סאן היו רבים בתעשייה שטענו שאנו נפסיק לייצר את החומרה ונישאר חברת תוכנה בלבד. כיום, אורקל היא החברה היחידה היכולה להציע למנמ"רים מערכות משולבות (חומרה ותוכנה) למרכזי הנתונים שלהם".

הרצאתו של אליסון עמדה בסימן של "פי 10". לדבריו, מערכות החומרה-תוכנה המשולבות של אורקל מהירות פי 10 ממתחרותיהן, בגלל העברת הנתונים המהירה שלהן. בנוסף אמר אליסון, כי את הנתונים עצמם, אותם יש להעביר בין האחסון לזיכרון וברישות וחזרה, ניתן לדחוס לכדי עשירית מהנפח המקורי וכך לקבל ביצועים משופרים עד פי 100. אליסון טוען שכך אורקל מציעה מערכות שוות ביצועים למערכות מתחרות של יבמ – בעשירית המחיר.

אליסון טען גם שמערכות Exalytics, המריצות את תוכנות התווכה של אורקל ויישומיה, ישברו אף את שיאי המכירות של Exadata, מכונות בסיסי הנתונים של אורקל.

ביצועי שיא למערכות הייעודיות של אורקל המשולבת חומרה ותוכנה. צילום: פלי הנמראת הרצאתו סיים אליסון בהתלהבות אמיתית מהמערכת החדשה של אורקל -SPARC SuperCluster – וטען שלראשונה הצליחה אורקל לייצר מעבד ממשפחת מעבדי SPARC, שעולה בביצועיו על מעבדי POWER החזקים ביותר של יבמ, לפחות בעיבודים מסחריים בסביבת ג'אווה.

"נכון", מודה אליסון, "בחישובים מדעיים המעבד של יבמ חזק יותר, אך רוב המנמ"רים בעולם מחפשים מעבדים שמעבירים נתונים לזיכרון בשיא המהירות, משווים ערכים ומעבירים הלאה. אלה לא חישובים מדעיים. אך אל דאגה, בקרוב נעבור את יבמ גם בכוח החישובים המדעיים".

מערכת SPARC SuperCluster מבוססת על אותם העקרונות של מערכות Exa, רק שהפעם גם המעבדים המקביליים, הם מתוצרת עצמית של אורקל. כל עקרונות המקביליות ושילוב אנכי של חומרה ותוכנה פועלים גם בעולם ה-SPARC, כולל מערכת ההפעלה שזכתה לרכיבי וירטואליזציה חדשים וחזקים. מה שיביא אותה, לדברי אורקל, לביצועי שיא והבסת מתחריה.

סיסמת הכנס השנה היא "חומרה ותוכנה מהונדסים לעבוד יחדיו". וכאמור, זה היה המוטו של אליסון בהרצאת הפתיחה של הכנס הטכנולוגי הגדול ביותר בעולם ה-IT. בעקבות התקפתו על יבמ ו-HP ניתן לצפות כי אלה יגיבו בימים הקרובים על דבריו תוך שהן מציגות את הנתונים שלהן לפיהם שילוב "הטוב שבחבילה" (best of breed) עדיף על "הכול משלנו" (single vendor suite).

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארה"ב


תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סטייסי

    דבריו של אליסון מעניינים. אני לא כל כך מכירה את פתרון הבינה העסקית של אורקל, יצא לי לקרוא קצת על פתרון של חברה שנקראת , הפתרונות המתפתחים בתחום הבינה העסקית בהחלט מרתקים.

אירועים קרובים