HTC בודקת דיווחים על פרצה במכשירי אנדרואיד

בחברה בודקים דיווחים של חוקרים שטוענים שגילו פרצת אבטחה משמעותית במכשירים שלה שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד ● החוקרים מייחסים את הפרצה לשינויים שערכו ב-HTC במערכת ההפעלה על מנת להתאים אותה למכשירים מדגמים שונים

HTC בודקת דיווחים שפורסמו בסוף השבוע שלפיהם נתגלתה פרצת אבטחה משמעותית בטלפונים חכמים של החברה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google).

מ-HTC נמסר, כי "אנחנו מתייחסים לאבטחה של לקוחותינו במלוא כובד הראש ומשקיעים את מרב המאמצים בבדיקת הדיווחים. נוסיף ונעדכן ברגע שיהיו לנו פרטים מדויקים, ובמידת הצורך ננקוט באמצעים הנחוצים".

הפרצה נתגלתה, על פי החוקרים טרבור אקהרט, ארטם רוסקוסקי וג'סטין קייס, במכשירי אנדרואיד שונים של החברה, מדגמי HTC EVO 3D ,EVO 4G ,Thunderbolt וייתכן שגם בדגמי Sensation. אקהרט, שהיה הראשון שגילה את הפרצה, ייחס אותה לשינויים שערכו ב-HTC במערכת ההפעלה על מנת להתאים אותה למכשירים מדגמים אלה. עקב השינויים הללו, התאפשר לכל תוכנה שפועלת במכשיר עם גישה לאינטרנט לגשת כמעט לכל נתון שמאוחסן במכשיר.

החוקרים הודיעו ל-HTC על הפרצה ב-24 בספטמבר, ולאחר שלא קיבלו מהחברה שום תגובה עד 30 בספטמבר הם החליטו לפרסם את הידיעה לציבור הרחב.

משתמשים שמבקשים למנוע את הסיכון יכולים למחוק מהמכשיר את הקובץ htcloggers, אך כדי לעשות זאת יש לפרוץ את המכשיר – דבר שעלול לגרום לביטול האחריות. עוד ממליצים החוקרים למשתמשים לבדוק היטב אילו יישומים הם מורידים למכשיר. עם זאת, ריק פרגוסון, מנהל מחקר ותקשורת בטרנד מיקרו (Trend Micro), ציין ש-"לא מדובר בשגיאת תכנות אלא בבעיה של פיקוח. הם לא העריכו שזו תהיה בעיה, ומשום כך, קל יחסית לתקן את הפרצה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים