תוכן שיווקי

יום השימושיות העולמי בפתח

04/10/2011 15:14

ב-10 בנובמבר 2011 יתקיים יום השימושיות הבינלאומי (World Usability Day) ברחבי העולם. יום השימושיות מדבר על עולם שעובד טוב יותר וכיצד ניתן להקל על החיים ולעצב מוצרים שיהיו שימושיים ו-"ידידותיים למשתמש". מידת השמישות (או שימושיות) נקבעת על פי הפשטות, היעילות והמהירות שבה מבוצעות מטלות ספציפיות במוצר.

הטכנולוגיה היום מאוד מורכבת ומסובכת לשימוש, שימוש בטלפון נייד צריך להיות קל כמו שימוש במפסק תאורה.

"אם אתה משתמש בתוכנה מסוימת, כל שני וחמישי יש עדכון של תוכנה. אני לא רוצה לעדכן, אני כבר מכיר את הגרסה הזו, למה אני צריך לעדכן? אבל אם אתה לא מעדכן, כל עשר דקות התוכנה שואלת אותך אם אתה רוצה לעדכן…" (פרופ' ישראל אומן – חתן פרס נובל, מתוך כתבה בדה-מרקר, 26.9.2011).

אפילו החכמים בינינו מרגישים מטופשים כשהם לא מצליחים להבין האם למשוך או לדחוף את הדלת, למצוא מידע באתר העירייה או להכין קפה במכונה. האשמה היא לא בנו, אלא בעיצוב המוצר או המערכת שמתעלמים מצרכי המשתמשים ומהיבטים קוגניטיביים של המשתמש.

בכל שנה ביום השימושיות, מתקיימים מעל ל-200 אירועים ביותר מ-43 מדינות ברחבי העולם בכדי להעלות את המודעות בציבור הרחב ולהדריך אנשי מקצוע כיצד לייצר חווית שימוש טובה.

הכנס השנה יתמקד ב-"עיצוב לשינוי חברתי" – כיצד ניתן לעצב מוצרים ומערכות כך שיוכלו להשפיע באופן מודע על ההתנהגות, התקשורת והמעשים של בני האדם ובין בני אדם. בין המרצים: דב אלפון, מחלוצי האינטרנט הישראלי, ידבר על זהות ואריתמטיקה בעידן הרשתות החברתיות; תום סדר מג'נרל מוטורס ארה"ב ידבר על עיצוב משכנע של תצוגות אקולוגיות ברכבים; אלון חן, מנהל שיווק של יו-טיוב (YouTube) ישראל ידבר על יו-טיוב כמובילה לשינוי חברתי; דודי פלס, מומחה למשחקים ולטכנולוגיות אינטראקטיביות, ידבר על הקשר שבין עיצוב משחקים וחווית משתמש. בנוסף, עשרה מומחי חווית משתמש מהחברות הגדולות בתעשייה יציגו בעיה ממשקית מאתגרת ב-5 דקות!

הכנס נערך על ידי ארגון UPA ר"ת (usability professional association) ישראל ובראשו ד"ר אוהד ענבר, ד"ר טליה לביא וד"ר טליה פורת.

לתוכנית המלאה והרשמה באתר הכנס.

אירועים קרובים