ההשקה המדוברת של אפל: לא iPhone 5 ובלי סטיב ג'ובס

משתמשים רבים ברחבי העולם התאכזבו מכך שאפל השיקה אמש (ג') את iPhone 4s - גרסה משודרגת ל-iPhone 4 - ולא את ה-iPhone 5 המיוחל ● בתגובה לכך ירדה המניה של אפל בוול-סטריט, תחילה ב-4% ובתום יום המסחר ב-0.5% ● ה-iPhone 4s זהה מבחינה חיצונית ל-iPhone 4, והשיפורים שבו באים לידי ביטוי רק בחומרה ובתוכנה, למשל מעבד A5 כפול ליבה ומצלמה עם חיישן של 8 מגה פיקסל

כגודל הציפייה כך גודל האכזבה: חובבי גאדג'טים רבים, כמו גם אחרים שחיכו להשקה המדוברת, התאכזבו אמש (ג') כאשר, בניגוד להערכות, אפל (Apple) לא השיקה את iPhone 5, כי אם את iPhone 4s – גרסה משודרגת של iPhone 4.

בהופעת הבכורה שלו כמנכ"ל החדש של אפל הציג טים קוק את המכשיר החדש. "זוהי ההשקה הראשונה שלי מאז שאני מנכ"ל, ואני בטוח שלא ידעתם זאת", התלוצץ קוק עם הקהל. ההערכות היו שסטיב ג'ובס, שקוק החליף אותו לא מכבר בתפקיד, יהיה זה שישיק את המכשיר החדש.

ה-iPhone 4s זהה מבחינה חיצונית ל-iPhone 4, והשיפורים שבו באים לידי ביטוי רק בחומרה ובתוכנה. בין היתר, כולל המכשיר החדש מעבד A5 כפול ליבה, המאפשר תצוגה גרפית מהירה פי שבעה מהדגם הקודם. זו הוצגה על ידי מייק קאפס, נשיא חברת המשחקים אפיק גיימס, כשדרוג למשחק פופולרי של החברה. עוד כולל הדגם החדש מצלמה עם חיישן של 8 מגה פיקסל, כאשר זמן ההמתנה בין צילום לצילום בה יעמוד על חצי שנייה. פיל שילר, סמנכ"ל השיווק של אפל, עקץ בהקשר זה את המתחרה, מוטורולה (Motorola), ואמר: "אני לא יודע מה עושים משתמשי ה-Droid בין צילום לצילום. אולי הם הולכים לשתות קפה?" כן מאפשרת המצלמה צילום וידיאו באיכות של 1080p וצילום לילה באמצעות חיישן אינפרה אדום שהובנה בה.

מאפל נמסר, כי השיפורים לא באים על חשבון הסוללה, שכעת תאפשר שמונה שעות של שיחה ושש שעות גלישת 3G, כמו גם 10 שעות של צפיית וידיאו ו-40 שעות של האזנה למוזיקה. בנוסף, נעשה שיפור באנטנה, שתוכננה כך שתוכל לבחור את התא הסלולרי הקרוב המיטבי כדי לאפשר איכות שיחה טובה ביותר.

הדגם החדש, שאפל מכנה אותו "סלולרי עולמי", יפעל הן ברשתות GSM והן ברשתות DCMA. הוא יכלול את מערכת ההפעלה iOS 5, שתושק בעוד שבוע, ב-12 באוקטובר. זו כוללת, בין היתר, שיפורים, מערכת התראות, שילוב עם טוויטר (Twitter), שירות הודעות מיידיות חינמי בין בעלי iPhone, שירות של iCloud לאיחסון בענן של אנשי קשר ויומן.

החידוש המסעיר ביותר, מבחינת אפל, הוא שילוב של "עוזר אישי", המאפשר תפעול קולי של המכשיר. זה מאפשר למשתמש, בין היתר, לשלוח הודעות SMS, לברר מהו מזג האוויר, לקבוע פגישות ועוד באמצעות דיבור. "העוזר האישי" יהיה זמין בתחילה רק באנגלית, צרפתית וגרמנית, בגרסת בטה.

המכירה של ה-iPhone 4s בארצות הברית תחל ב-14 באוקטובר, ובדצמבר הוא יושק ב-70 מדינות בעולם. מחיריו יהיו: 399 דולרים לדגם 64 ג'יגה-בייט, 299 דולרים לדגם 32 ג'יגה-בייט ו-199 דולרים ל-16 ג'יגה-בייט. מחירי הדגמים הקודמים של ה-iPhone יירדו: iPhone 4 יעלה 99 דולרים ודגם ה-3Gs יחולק בחינם, בתוכנית התחייבות.

הבורסה בניו-יורק הגיבה באכזבה על ההכרזה – תגובה שהתבטאה בירידה של 4.5% בערך מניית אפל. עם זאת, כמה שעות לאחר ההכרזה שבה המנייה ועלתה. בסיכומו של דבר, ירדה אמש המניה של אפל בוול-סטריט בכ-0.5% בלבד.

לאור הפופולריות הגוברת של מכשירי האנדרואיד (Android) של גוגל (Google), תעמוד בפני אפל וה-iPhone שלה תחרות קשה יותר מבעבר. כיום נמכרים יותר מכשירי אנדרואיד ממכשירי אפל, והנתח שלהם בשוק הסמארטפונים כפול מזה של מכשירי ה-iPhone.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים