רד-האט רכשה את גלוסטר תמורת 136 מיליון דולרים במזומן

בעקבות הרכישה תספק ענקית הקוד הפתוח פלטפורמת איחסון המאחדת איחסון באתר הארגון ובענן ● בגלוסטר אמרו, כי "התחלנו מתוך מטרה להיות רד-האט של האיחסון. עכשיו אנחנו האיחסון של רד האט"

רד-האט (Red Hat) הודיעה, כי חתמה על הסכם לרכישת חברת האיחסון גלוסטר (Gluster). היא תשלם בעבור העסקה 136 מיליון דולרים במזומן. העסקה צפויה להיסגר באוקטובר, בכפוף לתנאי סגירה מקובלים. לרכישה לא צפויה להיות השפעה משמעותית על הכנסות רד-האט בשנת הכספים הנוכחית, אולם החל מהשנה הבאה היא צפויה להניב לה גידול בהכנסות, על בסיס מודל הכנסות ממנויים. לרד-האט יש סניף בישראל ומטריקס היא המפיצה הראשית שלה.

שמה של גלוסטר נוצר משילוב המילים GNU ו-Cluster. יצוין, כי המילה GNU היא ראשי תיבות של רישיון לתוכנה חופשית ופירושה של המילה cluster הוא אשכול. החברה הוקמה ב-2005, במטרה לפשט איחסון תוך שימוש בתוכנת קוד פתוח וחומרה שהיא מוצר צריכה. היא מספקת פתרונות אחסן גדלים רוחבית (Scale out) בקוד פתוח, עבור הסטנדרטיזציה של ניהול נתונים לא-מובנים (Unstructured). בין לקוחות גלוסטר נמנות חברות כמו פנדורה (Pandora), סמסונג (Samsung) ו-Box.net, והיא מנהלת להן כמויות נתונים גדולות.

בלב הטכנולוגיה של גלוסטר עומדת GlusterFS, מערכת איחסון בתוכנה בלבד, עם יכולת גידול רוחבי. המערכת מאפשרת לארגונים לשלב כמויות גדולות של משאבי איחסון ומיחשוב לתוך מאגר איחסון עתיר ביצועים בנפחי ענק של פטה-בייטים של נתונים, אשר מנוהל באופן מרכזי ונגיש גלובלית. על ידי שילוב יתרונות כלכליים של חומרה עם גישת גידול רוחבי (Scale out), לקוחות יכולים לפרוס איחסון רב בלי להתפשר על עלות ביצועים ויכולות ניהול.

רד-האט מסרה, כי "הרכישה תאפשר לנו להגדיר בסיס חדש עבור האופן שבו IT ארגוני מנהל את ה-'פיצוץ' בכמויות נתונים, בין אם באתר הארגון או בענן הציבורי. רד-האט מתרחבת עתה אל החלק הקריטי של תשתיות ארגוניות, ומאפשרת לספק פתרונות איחסון פתוחים, המגנים על השקעות לקוחות כאשר אלה ניגשים לעידן החדש של המיחשוב".

"הפיצוץ בנתונים גדולים והפרדיגמה החדשה של מיחשוב ענן מתלכדים ומאלצים את ה-IT לחשוב מחדש על השקעות איחסון שיהיו בעלות יחס עלות-תועלת גבוה, ניתנות לניהול ולהתרחבות עבור העתיד", אמר בריאן סטיבנס, CTO וסגן נשיא להנדסה ברד-האט. לדבריו, "לקוחותינו מחפשים פתרונות איחסון מבוססי תוכנה, המנהלים את נתוניהם מבוססי הקבצים באתר או בענן ומגשרים בין השניים. עם גידול בנתונים לא מובנים (כמו קבצי Log, מכונות וירטואליות, אי-מייל, אודיו, וידיאו ומסמכים), פרדיגמת שנות ה-90' של לאכוף הכול לתוך מערכת ניהול מסדי נתונים יחידה השוכנת ב-SAN, תאגידית-פנימית – הפכה למגושמת ולא מעשית".

לדברי איי.בי פריסמי, מייסד משותף ו-CTO גלוסטר, "אנחנו מאמינים שזהו שילוב מושלם של טכנולוגיות, אסטרטגיות ותרבויות, והתפתחות גדולה עבור לקוחותינו, עובדינו, המשקיעים והקהילה. גלוסטר החלה מתוך מטרה להיות רד-האט של האיחסון. עכשיו אנחנו האיחסון של רד-האט".

"צמיחה פוטנציאלית עבור רד-האט"

"אנליסטים בתעשייה מעריכים, כי השוק הכולל עבור איחסון נתונים לא-מובנים עומד על ארבעה מיליארד דולרים, ושוק זה הולך וגדל. זהו עידן חדש ומרגש של צמיחה פוטנציאלית עבור רד-האט, וכזה שבו אנחנו מתכוונים להשקיע באופן אגרסיבי", אמר צ'רלי פיטרס, סגן נשיא בכיר וסמנכ"ל הכספים של רד-האט.

זו אינה הרכישה הראשונה של רד-האט בעולם האיחסון. ב-2003 היא רכשה את סיסטינה (Sistina), הפועלת בעולם מערכות קבצי ה-SAN. ב-2008 היא רכשה את קומראנט (Qumranet) הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה לווירטואליזציה של דטה סנטרים. הפתרון של קומראנט, KVM (ר"ת Kernel based Virtual Machine), מאפשר לצמצם את כמות המיחשוב בדטה סנטר ועדיין להכיל את אותה כמות המידע. בכך נחסכות עלויות תחזוקה וחשמל. גלוסטר תומכת ב-KVM, כמו גם ב-Hypervisor של זן (Xen) מבית סיטריקס (Citrix) ובאלה של VMware.

רד-האט אינה החברה היחידה שמתעניינת בפתרונות איחסון הגדלים רוחבית (Scale out). ב-2010 רכשה דל (Dell) תמורת 12 מיליון דולרים את אקסהנט (Exanet) הישראלית, העוסקת בניהול אשכולות איחסון. באותה השנה רכשה EMC את Isilon, תמורת 2.25 מיליארד דולרים. ב-2009 רכשה HP את Ibrix.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים