אנריקה סאלם, סימנטק: "כולנו צריכים לאמץ את הענן"

"הענן אינו דבר חולף", אמר סאלם, נשיא סימנטק, במליאת הפתיחה של כנס סימנטק בברצלונה ● "זהו השינוי הגדול ביותר שקרה בעולם ה-IT ב-30 השנים האחרונות, וכולנו חייבים לאמץ אותו"

06/10/2011 12:25

"אנחנו מסבירים ללקוחות שהעננים אינם מגיעים בקופסה ומדגישה, כי נדרש ספק מומחה שיודע לבנות עבור הארגון ענן פרטי, לנהל את תשתית הענן, לגבות אותו, לדאוג ליכולת התאוששות ולאפשר זמינות גבוהה", אמר אנריקה סאלם, מנכ"ל ונשיא סימנטק (Symantec). לדבריו, "אנחנו עושים זאת עם לקוחות כמו אמזון (Amazon) ואי-ביי (eBay)". הוא אמר את הדברים בכנס Symantec Vision 2011, שמתקיים בימים אלה בברצלונה.

סימנטק סיפקה בכנס הצצה ראשונה ל-Symantec O3 – פלטפורמת אבטחת ענן חדשה שנועדה להגן על יישומים ארגוניים ותשתיות בענן. הפלטפורמה משלבת בקרת גישה, הגנת מידע ובקרת ציות לתקנות חוקיות בפתרון אבטחה יחיד שמאפשר ללקוחות ארגוניים להרחיק את מדיניות האבטחה הפנימית שלהם אל שירותי ענן ציבורי ופרטי.

סאלם ציין במליאת הפתיחה של הכנס בברצלונה, כי מיחשוב ענן הינו אחת ממגמות IT המשמעותיות ביותר. לדבריו, "אימוץ ארגוני של תוכנה כשירות (SaaS), עננים ציבוריים או פרטיים, מבטיח לקדם הפחתה משמעותית בעלויות ובמורכבות. בה בעת, דאגות סביב אבטחה, ציות ואמון, עדיין מהוות מחסום משמעותי לאימוץ". סאלם ציטט סקר עדכני של סימנטק שממנו עולה, כי 44% מהמנכ"לים חוששים מהעברת יישומים עסקיים קריטיים לענן. 76% מהם ציינו את האבטחה כדאגה העיקרית.

פרנסיס דסוזה, נשיא קבוצת מוצרים ושירותים ארגוניים בסימנטק, אמר ש-Symantec O3 מסייעת בקשיים סביב פתרונות אבטחה וציות עבור הענן. "הפלטפורמה החדשה נותנת מענה לאתגרים על ידי יצירת נקודת בקרת אבטחה חדשה המיישמת אבטחת זהויות ומידע מתמדת ברחבי כל שירותי הענן", אמר.

פלטפורמת Symantec O3 מספקת שלוש שכבות ליבה של אבטחה: שכבת בקרת גישה לענן, שממנפת תשתית זהויות קיימת בארגן עבור אימות זהויות, תוך מתן אפשרות לשירות הרשאות ואיחוד זהויות; שכבת אבטחת המידע מתבססת על טכנולוגיות DLP והצפנת PGP של סימנטק, לזיהוי אוטומטי, חסימה והצפנת מידע חשאי לפני איחסונו בענן; ושכבת הנראות של הפלטפורמה צוברת את כל אירועי האבטחה הקשורים לענן, כדי לספק בסיס עבור פתרון אודיט מקיף לענן.

גרסה חדשה של מוצר ניהול איחסון

סימנטק אף הציגה בכנס את הגרסה השישית של מוצרי ניהול האיחסון וזמינות גבוהה של החברה. אניל צ'אקרברטי, סגן נשיא בכיר בקבוצת האיחסון והזמינות בסימנטק, אמר, כי הגרסה החדשה מאפשרת לארגוני IT לבנות עננים פרטיים מהירי התאוששות על ידי טרנספורמציית התשתית הקיימת שלהם, ללא צורך בהשקעות כבדות בתשתית. "ארגוני IT יכולים לבנות עננים פרטיים חזקים משלהם על ידי ניצול ההשקעות שכבר עשו במרכז המחשבים שלהם", ציין. לדבריו, המהדורה החדשה מאפשרת לארגונים לנהל שירותים עסקיים מקצה לקצה ברחבי פלטפורמות הטרוגניות, לפרוס איחסון גמיש עם התאוששות מהירה עבור עומסי עבודה בענן ולהפחית את שטח האיחסון באמצעות טכנולוגיית דה-דופליקציה, דחיסה, וטיוב.

הוא ציטט מסקר שערכה סימנטק באחרונה בנושא וירטואליזציה והתפתחות המעבר למיחשוב ענן. בסקר נמצא, כי 67% ממקצועני ה-IT ומהמנהלים ברמת C פחות מוכנים להעביר יישומים קריטיים לענן פרטי או היברידי, לאור הדרישות העסקיות להסכמי SLA של זמינות גבוהה. "דאגה זו מתרחבת גם אל סביבות האיחסון שלהם, כאשר 82% מהמשיבים הבוחרים זמינות משופרת כיעד חשוב בהחלטה להטמיע איחסון כשירות פרטי", הדגיש צ'אקרברטי.

החברה אף הכריזה בכנס על פיתוח פיתרון ראשון בשוק למניעת אובדן נתונים (DLP) עבור ניטור והגנה על מידע רגיש בטאבלטים. הפתרון, שיהיה זמין תחילה למחשבי iPad, אמור לפתור את אחת מהבעיות המרכזיות שבפניהן ניצבים ארגוני אבטחה כיום: מתן הגנה עם יכולת מודעות לתוכן עבור נקודת קצה ארגונית זו. בסימנטק מדגישים, כי הפתרון תוכנן בכדי לשמור על פרודוקטיביות משתמש ולהגן על נתונים חשאיים של ארגון בעת ובעונה אחת.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לברצלונה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים