הביטוח הלאומי מבצע פרויקט מודרניזציה למיינפריים; ההיקף: מאות מיליוני שקלים

הפרויקט נועד על מנת להתאים את מערכות הליבה הקיימות של המוסד לביטוח לאומי לטכנולוגיות ולצרכים של ימינו ● לדברי יהודה סרוסי, מנמ"ר הביטוח הלאומי, "אנחנו מפתחים דור חדש של מערכות על מנת לייצר חווית לקוח חדשה לגמרי, לשפר את השירות, להגביר את הנוכחות באינטרנט ולהקטין עד כמה שניתן את הצורך של האזרח להגיע לסניף"

הביטוח הלאומי החל בפרויקט מודרניזציה למערכות המיינפריים, במטרה להתאים אותן לטכנולוגיות ולצרכים של ימינו, מבלי לוותר על שירותי מערכת המיחשוב המרכזית הוותיקה – כך נודע לאנשים ומחשביםהפרויקט, המכונה "תבל", מבוסס על מגוון מוצרים של ספקים שונים, ביניהם גם של Software AG. הוא מבוצע כולו על ידי אנשי ה-IT של הביטוח הלאומי, בראשות המנמ"ר, יהודה סרוסי, ובסיוע של עשרות מומחי מיחשוב חיצוניים המנוהלים על ידי ה-IT של המוסד. היקף הפרויקט, שהחל ביוני 2010 וצפוי להסתיים ב-2020, נאמד במאות מיליוני שקלים.

הפרויקט חולק לארבעה שלבים, כאשר תהליך המודרניזציה מתבצע במקביל להתנהלות השוטפת של ה-IT בביטוח הלאומי.

משמעותו של פרויקט המודרניזציה בביטוח הלאומי – פיתוח מחודש של מערך המיחשוב של המוסד ומטרתו להסיר חסמים טכנולוגיים ותהליכיים, זאת במטרה לשפר את השירות לציבור. בתוך כך, שיפור יכולות הניהול והבקרה, תמיכה בתהליכי קבלת החלטות, התאמה של המערכות לשינויי חקיקה והוראות הנהלה, והבטחת רצף השירות ללקוחות המוסד, תוך שמירה על יחס עלות/ תועלת גבוה בתפעול מערך המידע.

בין מגוון הרכיבים והמוצרים המוטמעים בפרויקט, גם מערכת Web Methods לניהול תהליכים עסקיים ורכיב ARIS, המאפשר לתכנן, למדל ולנתח את כל התהליכים בארגון, שניהם מתוצרת Software AG.

לדברי סרוסי, "אנחנו מפתחים למעשה דור חדש של מערכות, כאשר היעד הוא 'המבוטח במרכז'. כדי לא לפגוע בעבודה השוטפת, מתבצע הפרויקט בשני צירים נפרדים: ציר אחד הוא המערכות הקיימות שממשיכות לתפקד ולתת שירות למבוטחים וציר שני הוא פרויקט 'תבל', שבאמצעותו אנחנו בונים את התשתית של המוסד לשנים הבאות".

בשלב הראשון, אמר סרוסי, "בחרנו מנוע חדש לניהול תהליכים (BPM), וכרגע אנחנו מצויים במהלך מכרז למערכת ניהול תוכן. בין היתר, עברנו לעבודה בג'אווה (Java) – שחוצה את כל הפלטפורמות".  הוא הוסיף, כי "אחד התוצרים הסופיים של הפרויקט הוא צמצום השימוש בניירות במערכת היחסים בין האזרח למוסד". לדבריו, "המיינפריים עדיין יהיה ליבת ה-IT שלנו, אבל אנחנו למעשה מקימים מחדש את התשתית המיחשובית של המוסד. בחודש הבא יסיימו אנשי ה-IT במוסד תהליכים לקראת יציאה עם יישומים למכשירי ה-iPhone והאנדרואיד (Android)".

סרוסי הוסיף, כי הביטוח הלאומי מייצר כמויות של מידע בהיקפים ענקיים: "אנחנו משלמים בכל שנה כ-63 מיליארד שקלים לאזרחים – יותר מכל תקציב הביטחון. בנוסף, כ-15מיליון פריטי דואר נשלחים בשנה למבוטחים". לדבריו, "סביבת המיינפריים מתאפיינת אמנם באמינות מאוד גבוהה וביכולת לעבוד בהיקפים אלה, אך אנחנו רוצים לתת למבוטח תמונת 360 מעלות על כל החובות והזכויות שלו, בהתבסס על המערכות היציבות הקיימות, אך תוך כדי שימוש בטכנולוגיות החדשות ביותר".

"הפרויקט הזה", סיכם סרוסי, "הוא הרבה מעבר לפרויקט מיחשוב. הוא מהפך ארגוני שבראשו עומדת מנכ"לית המוסד, אסתר דומיניסיני".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עמיר

    אחת הכתבות ההזויות שקראתי .... בשרות SoftwareAG. עושים שם מיליונים כבר שנים במכרז ספק יחיד. הפרויקט תבל רץ כבר שנים ואף הופסק כמה פעמים כי נכשל טוטאלית. בהחלט למבקר המדינה. להכריז על זה כמהפיכה של אסתר דומיניסיני.... בכלל תלוש מהמציאות. התחיל הרבה לפניה.

  2. משה

    פרויקט מגלומני שמשתרך לאיטו כבר כשנה וחצי... בינתיים צעסיקים מעל 100 איש ויצרו מסך אחד לדוגמא אף אחד לא בודק מדוע לא היה כאן מכרז לפיתוח, מה הידע והיכולת של ביטוח לאומי להרים כזה פרויקט לבדם. בקיצור שערוריה שבודאי תבחן על ידי מבקר המדינה. בינתיים מבזבזים את כספנו לריק.

אירועים קרובים