יבמ משיבה אש: השיקה תוכנית להעברת לקוחות מאורקל ל-IT שלה

על פי הענק הכחול, במסגרת התוכנית החדשה יכולים משתמשי אורקל העוברים לסביבת יבמ לחסוך עד 50% מהוצאות ה-IT שלהם לאורך תקופה של חמש שנים ● לטענת יבמ, "הלקוחות סובלים מחוסר הוודאות המרחף מעל מפת הדרכים העתידית של שרתי סאן ו-HP, כי ארכיטקטורות המעבדים שלהן דורשות עדכון וחידוש מאסיבי שעדיין לא נראה באופק"

יבמ (IBM) השיקה תוכנית חדשה להגירת משתמשים ארגוניים מסביבות התוכנה והחומרה של אורקל (Oracle) למערכות המיחשוב ותוכנת התשתית שלה. לא ברור האם התזמון של השקת התוכנית, מיד בסיומו של כנס אורקל הענק, Oracle OpenWorld, מקרי אם לאו.

בשבוע שעבר ירתה צפרא כץ, נשיאה משותפת באורקל, חיצים לכל עבר, בין השאר ליבמ ול-HP. לדבריה, המערכות החדשות של אורקל – אקסהלוג'יק (Exlogic) ואקסהדטה (Exadata) – וגם Exalytics, שהוכרזה לא מכבר, חזקות, מהירות, יעילות וזולות בהרבה משל מתחרותיה, ובעיקר מאלה של יבמ ושל HP.

כץ אמרה, כי היא מוחמאת ממסע הפרסום של יבמ, שכולו נועד על מנת להראות שמוצרי יבמ טובים יותר מאלה של אורקל ה-"קטנה". לדבריה, "אני לא מבינה מה בכלל קורה בהנהלת החברה הזו".

יצוין שלאחר שגילתה שאורקל הכריזה על אקסהדטה, יבמ הודיעה שרכשה את נטיזה. "אם זו התשובה של יבמ לאורקל על מכונת בסיסי הנתונים האדירה שלנו, אני לא מבינה מה השאלה שיבמ שאלה את עצמה וניסתה להשיב עליה תשובת מחץ", אמרה כץ. "יבמ בונה מחשבים כבר 100 שנים ולא מעלה בדעתה מה הכיוון של אורקל בשילוב הנדסי של חומרה ותוכנה כדי ליצור פתרונות טובים יותר ללקוחות".

על פי הענק הכחול, במסגרת התוכנית, שנושאת את השם "לעצור, לחשוב ולחסוך", יכולים משתמשי אורקל העוברים לסביבת יבמ לחסוך עד 50% מהוצאות ה-IT שלהם למשך תקופה של חמש שנים.

לדברי יבמ, "לקוחות המשתמשים בבסיס הנתונים ובשרת היישומים של אורקל על גבי שרתי סאן (Sun) או HP Itanium, או על גבי דורות קודמים של שרתי Power של יבמ, יכולים ליהנות משירות חינם להערכת החיסכון העתידי שלהם. בנוסף, ביכולתם ליהנות מהכנת תוכנית מפורטת להגירת מערכות, הדרכת משתמשים ותוכניות מימון נוחות במעבר לסביבת בסיס הנתונים DB2 ולשרת היישומים WebSphere, על גבי שרתים ומערכות איחסון מהדור החדש של יבמ".

בענק הכחול הסבירו, כי השקת התוכנית מגיעה בעיתוי שבו "רבים מלקוחות אורקל מחפשים דרך להשתחרר מהעול הכבד של עלויות התחזוקה הגבוהות שהיא גובה ממשתמשי מערכות החומרה והתוכנה שלה. מדיניות הרישוי של אורקל מאופיינת במגבלות רבות". עוד ציינה יבמ, כי "הלקוחות סובלים מחוסר הוודאות המרחף מעל מפת הדרכים העתידית של שרתי סאן המבוססים על מעבדי Sparc ושל שרתי HP המבוססים על מעבדי איטניום (Itanium). שתי ארכיטקטורות המעבדים הללו דורשות עדכון וחידוש מאסיבי שעדיין לא נראה באופק".

לאחר ההערכה, שמציגה אומדן חיסכון וצפי לשיפור בביצועים בשל המעבר, כוללת תוכנית ההגירה של יבמ הכנת תוכנית מפורטת להגירת מערכות. מהענק הכחול נמסר, כי הגירה זו "נשענת על הניסיון המצטבר באלפי פרויקטים דומים שאותם ביצעה יבמ בעבר, בהעברת משתמשים מסביבת אורקל לסביבת המערכות שלה". לטענתה, התוכנית כוללת "תמחור תחרותי במיוחד, שכולל שירותי הגירת מערכות, הדרכה, מערכות חומרה, תחזוקה, רישוי שימוש בתוכנה ותמיכה עתידית". בין השאר, מציעה יבמ ללקוחות הללו מימון לרכישת תוכנה וחומרה וסיוע בתהליכי הפירוק והגריטה של מערכות אורקל ו-HP היוצאות משימוש, תוך עמידה בתקנות איכות הסביבה.

לפי הענק הכחול, "יותר ויותר לקוחות עוברים באחרונה מאורקל ליבמ, כי המערכות שלנו מציעות מיטוב של עומסי עבודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים