תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ראיון עם יניב ליבוביץ, מנהל אזורי ומנהל פעילות חברת רד האט בישראל, תורכיה, יוון וקפריסין

לקראת כנס Red Hat Symposium - Open Source Day, ה-9 בספטמבר

11/10/2011 13:53

לכנס Red Hat Symposium – Open Source Day תגיע ההנהלה הבכירה של חברת רד האט העולמית ובראשה ג'ים וויטהרסט, מנכ"ל ונשיא רד האט העולמית.

יניב, לקראת הגעת בכירי החברה, כיצד תורמת הפעילות המקומית והאזורית של רד האט לחברה?
"הנהלת רד האט העולמית רואה בשוק הישראלי שוק מאוד מפותח ואסטרטגי בעל פוטנציאל רב , ולכן משקיעה רבות בישראל. ההשתתפות של מנכ"ל החברה  בכנס שייערך בתחילת נובמבר וההשקה הייחודית בבכורה עולמית המתוכננת בישראל לסטארט אפים מעידה על החשיבות והמחויבות של רד האט לשוק הישראלי   תוך שימת לב רבה להמשך הרחבת הפעילות ושיתופי  הפעולה המקומיים.

בנוסף, פעילותינו בשוק ה-ISV והיי-טק בישראל גדלה בשנתיים האחרונות במאות אחוזים ונמשיך ולהשקיע משאבים בכוח האדם איכותי ובטכנולוגיות המתקדמות ביותר. ברמת האזור עליו אני מופקד, אנו במלוא התנופה מבחינת פיתוח עסקי נרחב של הטריטוריה. אנו מרכיבים את מערך השותפים שלנו במדינות השונות. בטורקיה יש מגמה חזקה להקמת תשתיות IT מבוססי קוד פתוח ובשנתיים האחרונות בנינו תשתית שותפים חדשה לגמרי באמצעותם אנו ממשיכים להרחיב ולהעמיק את אחיזתנו הטכנולוגית בשוק המקומי. גם ביוון אנו מתחילים לראות שינוי מגמה חיובי, חרף המצב הכלכלי שם.

רד- האט מציעה אלטרנטיבה זולה ואיכותית מאוד, ודווקא מהמקום של המיתון. אנו רואים צמיחה במעבר לפתרונות הקוד הפתוח הרואים ברד האט אלטרנטיבה אמיתית, זולה ואיכותית. הרי בסופו של יום  החברות המובילות צריכות להמשיך ולספק שירות שוטף ללקוחותיהם ורואים ברד האט את הפתרון הנכון".

בפתח השנה העברית החדשה, איך תסכם את פעילות החברה בשנה החולפת בכל התחומים?
השנה החולפת הייתה מוצלחת מאוד לרד האט וסיימנו אותה בגידול של עשרות אחוזים מעבר לציפיות האנליסטים. בסיס הלקוחות הגלובלי שלנו הורחב וכולל כיום כ-650,000. בהיבט המקומי – המודל הייחודי שלנו עם מטריקס מוכיח עצמו כמודל שמספק ערך רב לשוק הישראלי. לאחרונה השקנו את גרסת הבטא של פתרון הוירטואלזציה Red Hat Enterprise Virtualization 3.0 בגרסת האנטרפרייז החדשה שזוכה לשבחים רבים בתעשייה.

תחום הוירטואלזציה הוא תחום שעדיין נמצא בתהליכי פיתוח מואצים, ואנו בהחלט מדביקים את הקצב ומעמידים תחרות וחלופה מצוינת לפתרונות של VMware ומיקרוסופט. בתחום התשתיות והלינוקס היתה לנו השקה מוצלחת מאוד השנה של RHEL 6.1, שם אנו עדים לצמיחה גדולה הן במספר הלקוחות והן בהיקף הפעילות שלהן.

אנו עדים למגמת הגירה מאסיבית של מגזרים רבים, כמו המגזר הפיננסי ואפילו במגזר הממשלתי, שמבצעים הסבה של מערכות הליבה למערכות פתוחות. גם בתחום התווכה (middleware) אנו עדים לצמיחה  בהיקף הפעילות והגירה של חברות רבות הבוחרות בפלטפורמת JBOSS Enterprise כתשתית התווכה בארגונים המחפשים אלטרנטיבה אמיתית לענקיות התוכנה המסורתיות, אשר מסנדלות את הלקוח ולא מותירות לו כוח מיקוח ובכל למעשה מחלישות אותו.

כיום הלקוחות מזהים שהקוד הפתוח מוכיח את עצמו דה פקטו. לקוחות שנכנסים לעולם ה-SOA מבוסס ג'אווה מוצאים בקוד הפתוח פתרונות מתקדמים העונים לצרכים העסקיים".

איך לדעתך השפיע הקוד הפתוח על עולם ה-IT?
"הקוד הפתוח חולל מהפכה אמיתית בעולם המחשוב שללא ספק היה במקום פחות טוב ללא פתרונות קוד הפתוח ופעילותה הענפה של רד האט. עולם הקוד הפתוח הגיע היום לבגרות ובשלות ומספק יתרונות אמיתיים וכלכליים לארגונים מכל המגזרים. החברה שמה ליעד להפוך את עולם המחשוב לעולם שיתופי, ידידותי וטוב יותר ואלו האתגרים שאנו ניצבים בפניהם".

אירועים קרובים