גוגל השיקה את שפת התכנות Dart

שפת התכנות החדשה מציעה חלופה לשפת ג'אווה-סקריפט ונועדה לפיתוח יישומי אינטרנט גדולים - על פי גוגל ● בעוד שג'אווה-סקריפט עלולה להאט הפעלה של יישומים, כך על פי אחד המהנדסים של ענקית האינטרנט, הרי ש-Dart מציעה תצורת snapshotting שעשויה להאיץ את הפעלת היישומים בשיעור של עד פי עשרה

גוגל (Google) השיקה אמש (ב') גרסת תצוגה ראשונית של Dart – שפה חדשה לתכנות של יישומי אינטרנט. ההשקה עוררה ציפיות רבות, לא רק משום שהיא הופיעה בתוכנייה של ועידת המפתחים GOTO, אלא גם משום שהשפה החדשה תוארה על ידי ענקית האינטרנט כ-"תחליף לשפת ג'אווה-סקריפט (JavaScript) וכתקן בפועל לפיתוח של יישומי אינטרנט".

"מהנדסי גוגל חשו צורך בשפת תכנות חדשה לתיאור של יישומי אינטרנט גדולים ומורכבים", אמר לארס בק – מהנדס של החברה שלקח חלק בפיתוח של V8 – מנוע הג'אווה-סקריפט של כרום (Chrome) ואחד היוצרים של שפת Dart. לדבריו, "שפות תכנות הן עניין של טעם אישי. תמיד יהיו מי שיעדיפו לעבוד בשפת ג'אווה-סקריפט". עם זאת, אמר, כי שפת Dart מציעה מספר יתרונות על פני ג'אווה-סקריפט. במהלך הפיתוח, ציין, ובמצבים מסוימים היא אמורה להעניק ביצועים טובים יותר.

בעוד שג'אווה-סקריפט עלולה להאט הפעלה של יישומים, למשל כאשר הקוד נטען ברשת איטית יחסית, הרי ששפת Dart, על פי בק, מציעה תצורה של 'צילום מצב' (snapshotting) שעשויה להאיץ את הפעלת היישומים בשיעור של עד פי עשרה בהשוואה לג'אווה-סקריפט. "במשך הזמן נשפר את Dart כך שתעניק ביצועים טובים עוד יותר משפת ג'אווה-סקריפט", הבטיח בק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים