כוכבי ה-IT של 2012: ה-BI האנליטי ומיחשוב הענן

כך סבור נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל, בראיון אופטימי במיוחד ● "החששות בנוגע למיחשוב הענן הולכים ונעלמים בארגונים הגדולים - ונראה שהמעכב העיקרי כרגע הוא הרגולציה", הוא אומר

טיבקו (Tibco) השיקה בשבוע שעבר גרסה חדשה לקו המוצרים הוותיק שלה, המאפשר לשתף לוחות מחוונים מבוססי מידע באמצעות הענן. מעתה, מסבירים בחברה, יוכלו גולשים לשתף את התובנות המופקות מהנתונים בדרך המקדמת שיתוף פעולה. נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל – שמייצגת את טיבקו בישראל ומטמיעה את מוצריה, אומר כי ההכרזה החדשה ממחישה שני נושאים חשובים שיעמדו על הפרק בשנת 2012: ה-BI האנליטי על גווניו ומוצריו השונים ומיחשוב הענן.

לדברי אברהמי, מוותיקי המנהלים בענף ה-IT ואחד הצעירים שבהם, החיבור של קבוצת יעל להשקה החדשה נעשה דרך המוצרים. "כשאתה פועל בשוק הארגוני, אתה חייב נוכחות של מוצרים כמו אלה של טיבקו. הרי מנמ"רים מצויים כיום בפני מגוון אדיר של אתגרים. שניים מהם נוגעים לעולמות האינטגרציה בין מערכות ה-IT השונות והצורך לספק ללקוחות מידע מפולח ואמיתי – ולא נתונים חסרי ערך עסקי. להערכתי, פעילותנו בעולמות אלה על בסיס מוצרי טיבקו תצמח גם בשנה הבאה". לגבי מיחשוב ענן, אמר אברהמי, כי "זהו תחום שאנו משקיעים בו תוך הרבה אמונה".

אתה מודע לכך שלמרות האופטימיות לגבי הענן, יש לא מעט מנמ"רים שעדיין יושבים על הגדר? נראה שהתחזיות של הספקים לא ממש מרגשות אותם.
"אין לי ספק שהענן חייב לפרוץ. צריך להסתכל על המציאות כמות שהיא: תראה מה קורה בפייסבוק (Facebook) ואיפה נמצאים כל הצעירים. זו מהפכה שחייבת לגלוש גם לזירה העסקית. אני מניח שבשלבים שונים נראה את ההשפעה על עסקים קטנים ובינוניים, ומשם זה יחלחל גם לארגונים הקטנים".

איך תשכנע בכך את המנמ"רים של הארגונים הגדולים?
"הבעיה המרכזית היא שבארגונים הגדולים יש ליבות עסקיות והמעבר לענן הוא קצת יותר מורכב שם. עם זאת, גם הם לא יכולים להתעלם מיתרונות הענן. החששות הולכים ונעלמים ונראה שהמעכב העיקרי כרגע הוא הרגולציה. יש בעולם דוגמאות רבות של ארגונים גדולים עם מידע קריטי שעובדים במודל ענן, המאפשר לגופים עסקיים להיות סקלביליים ולהגיב במהירות לשוק משתנה. את זה אי אפשר לעשות בלי הענן. אני חושב שבשנה הבאה נראה מעבר משמעותי לענן היברידי, ולשמחתי יש לנו פתרונות בנושא".

מהו הייחוד שלכם בתחום הענן לעומת המתחרים?
"התפיסה שלנו היא להתמחות בחיבור מגוון הטכנולוגיות הנדרש ולהתאים אותן לכל ארגון בהתאם לצרכיו וליעדיו המרכזים. היום, יותר מתמיד, ה-IT מהווה את הליבה המרכזית של כל ארגון. החזון שלנו הוא לעשות שימוש בטכנולוגיות העליונות ביותר בכל תחום פעילות ולחבר אותן לצרכים הספציפיים של הארגון. חיבור נכון יאפשר לארגונים לעמוד ביעדים שלהם באופן הטוב ביותר".

מה ההערכות שלך לגבי השנה הבאה?
"אני חושב שהתחזיות של גרטנר (Gartner) בנוגע לקצב צמיחה גדול יותר של ה-IT בהשוואה לזה של המשק – הן ריאליות. כמו כל החברות, גם אנחנו נערכים למציאות שכזו. באופן כללי אנחנו מצויים בתנופת גיוס עובדים. נשלים בקרוב גיוס מתמשך של כ-150 עובדים. עד סוף השנה נעסיק יותר מ-900 עובדים".

מדוע יצאתם לגיוס מסיבי דווקא בתקופה שבה מדברים על מיתון?
"נכנסו לנו הרבה פרויקטים במגזרי הטלקום וה-BI, לצד לא מעט פרויקטים בתחום התשתיות. בנוסף, יש לנו הצטברות של ידע רב עם אנשים ותיקים ומנוסים שיכולים להתמודד עם המוצרים השונים. זה חשוב מאוד ללקוח, שיודע שאנו חברה יציבה שלא מחליפה כל יום נציג. הלקוח יודע שיש לו על מי לסמוך".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלעד

    לא הבנתי את הסיבות המצויינות בשיחה לפריצה ההכרחית של מחשוב "ענן" (מילה רחבה מאוד שלא ברור לאיזה חלק שלה מתייחסת הכתבה). האם העובדה שפייסבוק מצליח הנה סיבה להעביר פעילות עסקית ומידע דיסקרטי לשרת מרוחק? מיהם אותם כל צעירים שנמצאים "שם"? טינאייג'רס? בני 20+? אגב אני לא מזלזל כלל במוצרים עליהם נכתב כאן, אבל אני עדיין לא קיבלתי מאף איש שיווק בתחום תשובות ברורות ומוחלטות לגבי אבטחת מידע עסקי ב-"ענן".

אירועים קרובים