גרטנר: שוק ציוד החומרה לדטה-סנטר יגדל בכ-13% השנה ויגיע ל-98 מיליארד דולרים

על פי חברת המחקר, היקף השוק ילך ויגדל ויגיע עד שנת 2015 לכ-126 מיליארד דולרים ● הגידול המשמעותי ביותר, צופה גרטנר, יהיה בתחום האחסון; כך, בעוד שכיום עומדת ההוצאה על אחסון בדטה-סנטר על רבע מכלל ההשקעה, תגיע ב-2015 ההוצאה על האחסון לכמחצית מכלל ההשקעה

ההוצאה העולמית על ציוד חומרה לדטה-סנטר תגיע עד סוף השנה ל-98 מיליארד דולרים, המשקפים גידול של 12.7% לעומת השנה שעברה – כך על פי נתונים שפרסמה חברת המחקר גרטנר (Gartner). ההשקעה בציוד חומרה כוללת שרתים, מערכות אחסון וציוד תקשורת המיועדים כולם לדטה-סנטר.

על פי הערכתה של גרטנר, היקף השוק ילך ויגדל ויגיע עד שנת 2015 להיקף של 126 מיליארד דולרים. עם זאת, מציינת חברת המחקר, כי צמיחה איטית יותר צפויה במדינות מתפתחות, כגון ברזיל רוסיה וסין, לעומת אזורים כמו יפן או מערב אירופה. הגידול המשמעותי ביותר, צופה גרטנר, יהיה בתחום האחסון. כך, בעוד שכיום עומדת ההוצאה על אחסון בדטה-סנטר על רבע מכלל ההשקעה, תגיע ב-2015 ההוצאה על האחסון לכמחצית מכלל ההשקעה.

על פי גרטנר, בקבוצת הדטה-הסנטרים הגדולים (מעל 500 יחידות שרתים), הגידול בהשקעה בחומרה יגדל מ-20% ב-2010 ל-26% בשנת 2015. הצמיחה הזו תונע על ידי החדירה המואצת של מיחשוב הענן לתחום המיחשוב הארגוני, על פי הדו"ח.

בחברת המחקר מציינים, כי הגידול בהשקעה בחומרה בדטה-סנטר מונע בעיקר מהצורך בחיסכון בשטחי ריצפה יקרים וביכולת הארגונים לנצל את טכנולוגיית הווירטואליזציה. גורם נוסף שמאיץ את ההתפתחות, כותבים מחברי הדו"ח, הוא יישום תהליכי קונסולידציה של שרתים, והעברת האחריות על שרתים לצד שלישי, עובדה שמקטינה את מספר הדטה-סנטרים בגודל בינוני עד קטן על חשבון דטה-סנטרים גדולים, שמשמשים בין היתר את ספקי מיחשוב הענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים