פייסבוק עלולה להיקנס בגלל שמירת נתונים שהמשתמשים ביקשו למחוק

סטודנט למשפטים מאוסטריה גילה שהרשת החברתית הגדולה בעולם שמרה 1,200 דפים של נתונים אודותיו, על אף שאת חלקם הגדול מחק ● הוא פנה לרשות המופקדת על שמירת הנתונים באירלנד - המדינה שבה ממוקמת החברה הבת שמנהלת את פייסבוק באירופה - וזו תפתח בחקירה ● אם יימצא שהטענות נכונות, עלולה פייסבוק להיקנס בסכום של עד 100,000 יורו

פייסבוק (Facebook) עלולה להיקנס בסכום של 100,000 יורו לאחר שמקס שרמס, סטודנט למשפטים בן 24 מאוסטריה, גילה שבאתר של הרשת החברתית נשמרו 1,200 דפים של נתונים אודותיו – אף על פי שאת חלקם הגדול הוא מחק.

ביוני השנה ביקש שרמס מפייסבוק לשלוח לו עותק של הנתונים שנשמרו אודותיו בחברה. זאת, לאחר שבמסגרת תוכנית לחילופי סטודנטים נכח בהרצאה של מנהל בכיר מפייסבוק באוניברסיטת סנטה קלרה שבקליפורניה. שרמס נדהם לגלות שבתקליטור שקיבל מקליפורניה נכללו הודעות ומידע שלדבריו הוא מחק מהפרופיל שלו במהלך שלוש השנים שחלפו מאז שהצטרף לרשת החברתית.

לאחר שקיבל את התקליטור פנה שרמס לרשות המופקדת על שמירת הנתונים באירלנד (הפעילות של פייסבוק באירופה מנוהלת על ידי חברה בת שמשרדיה שוכנים באירלנד) וקיבל עותקים של 22 תלונות נפרדות שהתקבלו על פייסבוק. השבוע אמורה הרשות לערוך ביקורת ראשונה בחברת פייסבוק, ודובר הרשות אישר שאנשיו יבדקו במהלך הביקורת שיערכו השבוע את הנושאים שהעלה שרמס. אם יימצא שהחברה או חלק מאנשיה עברו לכאורה על החוקים לשמירת נתונים, תוגש נגדם תביעה. העונש המרבי על עבירות אלה הוא קנס בסכום של 100,000 יורו.

יצוין, כי ב-1,200 הדפים שקיבל שרמס הוא מצא דחיות של בקשות לחברות שקיבל, אירועים שבהם ביטל חברות עם אנשים מסוימים וכן רישומים של כל השיחות שניהל אי פעם בצ'אט של פייסבוק. כמו כן, הוא מצא רשימה של תמונות שביקש להסיר מהן את תגיות השם שלו, שמות של כל מי שאי פעם שלח לו Poke, רשימה של כל האירועים שבהם השתתף, רשימה של אירועים שאליהם הוזמן אך לא השיב להזמנה ופרטים רבים נוספים.

המידע שקיבל שרמס חולק ל-57 קטגוריות שונות, ובכלל זה רשימות Like, רשימות של מועדי הכניסה שלו לפייסבוק וכתובות ה- IP שבהן השתמש. כמו כן, נכללו בו כתובות דואר אלקטרוני, ובכלל זה כתובות שמעולם לא מסר לאתר ושהוא מניח שנלקחו מפרופילים של משתמשים אחרים ברשת החברתית.

"גיליתי שפייסבוק שמרה הודעות אישיות ביותר שכתבתי ולאחר מכן מחקתי, ושפרסומן עלול לפגוע פגיעה קשה במוניטין שלי", כתב שרמס.

מפייסבוק נמסר בתגובה, כי "החברה מסרה לשרמס את כל המידע שביקש. המידע אינו אישי, כפי שנקבע בחוק של אירלנד"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים