גרטנר: הוצאות ה-IT הארגוני בעולם יצמחו ב-3.9% ב-2012 ל-2.7 טריליון דולרים

חברת המחקר מעריכה, כי שירותי הענן הציבורי צפויים לגדול בקצב גבוה פי חמישה מכלל ההוצאות על IT ארגוני, ולעמוד על 19% לשנה עד 2015 ● על פי גרטנר, חמישית מאוכלוסיית העולם פעילה ברשתות חברתיות, ומניעה את השלב הבא במיחשוב החברתי, המתמקד במעורבות של המוני לקוחות, המוני אזרחים והמוני עובדים במערכות ארגוניות ● "המידע הוא הנפט של המאה העשרים ואחת, וניתוח הנתונים הוא מנוע הבעירה", קובעים בגרטנר

ההוצאות העולמיות בשוק ה-IT הארגוני צפויות להגיע בשנת 2012 ל-2.7 טריליון דולרים, סכום המשקף גידול של 3.9% בהשוואה להוצאות בשנת 2011, שצפויות לעמוד על 2.6 טריליון דולרים – כך על פי תחזית חדשה שפרסמה חברת המחקר גרטנר (Gartner).

העלייה בהוצאות העולמיות על ה-IT הארגוני אמנם נמצאת במגמת האטה בהשוואה לתחזית של עלייה בשיעור של 5.9% השנה, אך האנליסטים של חברת המחקר קובעים, כי על אף האתגרים הכלכליים שעמם מתמודד העולם היום – עתידים הארגונים להמשיך ולהשקיע במערכות מידע.

לדברי פיטר סונדרגארד, מנהל מחקר בגרטנר, "חלפו ועברו להם הימים שבהם ה-IT תפקד בארגון כ-'צופה' פסיבי. היום ה-IT הוא אחד הגורמים המעצבים את הפוליטיקה העולמית כמו גם את כלכלת העולם". סונדרגארד הוסיף, כי "ה-IT כיום הוא המניע העיקרי של צמיחה עסקית. 350 חברות ישקיעו השנה יותר ממיליארד דולרים ב-IT. הן עושות זאת כיוון שה-IT משפיע על הביצועים העסקיים שלהן".

על פי סונדרגארד, שני-שלישים ממנכ"לי החברות סבורים, כי בעשור הקרוב צפוי ה-IT לתרום תרומה גדולה לתעשייה שלהם, יותר מבכל עשור עד כה. "עידן חדש זה מביא עמו כוחות דוחקים ורבי עצמה הכוללים את הענן, הכוח החברתי והניידות, בשילוב עם התפוצצות המידע".

חברת המחקר מעריכה, כי שירותי הענן הציבורי צפויים לגדול בקצב גבוה פי חמישה מכלל ההוצאות על IT ארגוני, ולעמוד על 19% לשנה עד 2015. על פי גרטנר, ב-2010 הסתכמו ההוצאות על שירותי הענן הציבורי ב-74 מיליארד דולרים, אולם הן ייצגו רק 3% מההוצאות הארגוניות. "מה שהמודלים של שרשרת אספקה עשו לייצור, עושה כעת מיחשוב הענן למרכזי נתונים בתוך ארגונים", אמר סונדרגארד.

על פי גרטנר, השלב הבא במיחשוב החברתי מתמקד במעורבות של המוני לקוחות, המוני אזרחים והמוני עובדים במערכות ארגוניות. "1.2 מיליארד בני-אדם כבר פעילים ברשתות החברתיות", אמר סונדרגארד, "כלומר 20% מאוכלוסיית העולם. לכן, הרי ברור שהמיחשוב החברתי כבר נכנס לשלב הבא שלו".

התפיסה של מחסן נתונים ארגוני אחד, המכיל את כל המידע הנחוץ לקבלת החלטות – איננה תקפה עוד, קובעת גרטנר. "ריבוי מערכות – לרבות ניהול תכנים, אחסון נתונים, שוקי נתונים ומערכות קבצים מיוחדות, המתחברות להן יחדיו עם שירותי נתונים ומטה-נתונים – כל אלה יהפכו למחסן הנתונים הארגוני ה-'הגיוני'", ציינו בגרטנר. "המידע הוא הנפט של המאה העשרים ואחת, וניתוח הנתונים הוא מנוע הבעירה. עובדה זו מובילה לשינוי באסטרטגיות ניהול הנתונים המוכר כ-Big Data".

לגבי עולם הניידות, ציינה גרטנר, כי "ניידות איננה מגמה עתידית. היא כבר כאן. ב-2010 עקף בסיס ההתקנות של מחשבים ניידים ושל טלפונים חכמים את זה של המחשבים השולחניים. ב-2010 נמכרו אמנם פחות מ-20 מיליון טאבלטים כדוגמת ה-iPad, אך עד שנת 2016 עתידים להירכש 900 מיליון טאבלטים – אחד על כל שמונה אנשים על פני כדור הארץ. עד 2014 צפוי בסיס ההתקנות של התקנים ניידים המבוססים על מערכות הפעלה ניידות, קלות משקל, דוגמת ה-iOS של אפל (Apple), אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) ומערכת ההפעלה חלונות פון (Windows Phone) של מיקרוסופט (Microsoft), לעבור את בסיס ההתקנות הכולל של מערכות מבוססות מחשבים אישיים".

"מדובר  בשינוי מדהים ולא רק עבור אנשים פרטיים. השינוי דורש מה-IT לשקול מחדש את הדרך שבה הוא מספק יישומים", ציין סונדרגארד, "עד 2014 עתידים 60% מארגוני ה-IT להקים חנויות יישומים פרטיות. היישומים עצמם יעברו תכנון מחדש – יוענקו להם יכולות מבוססות הקשר, שיאפשרו להם להבין את כוונתו של המשתמש באופן אוטומטי. המיחשוב הנייד איננו רק מחשב שולחני ארוז בתוך התקן נישא. עתידו של המיחשוב הנייד מתמקד במיחשוב מודע-הקשר".

"הענן, הכוח החברתי, התפוצצות המידע והניידות משתלבים יחדיו, במקום שבו מרכזי הנתונים יפנו מקום לענני נתונים שם יהפכו ההתקנים הניידים לחלונות לעננים האישיים", סיכם סונדרגארד, "המיחשוב האישי יהפוך למיחשוב של שיתוף פעולה מאסיבי, ועל טכנולוגיות המידע יאפילו אקולוגיות המידע. השפעתם של כוחות אלה תהפוך את הארכיטקטורות של 20 השנים האחרונות למיושנות. כוחות אלו חוברים יחדיו ומחדדים את הסוגיה – הם דוחפים אותנו ליצור את העסקים הפוסט-מודרניים, מניעים פשטות וכופים עלינו הרס יצירתי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים