מנמ"רים, ב-2012 הכינו מניפסט חדש

האנליסטים של חברת המחקר ממליצים למנמ"רים לכתוב ולשגר מניפסט חדש, שיכלול תוכנית מעשית למימוש המשימה המרכזית שלהם: להתאים את פעילותם ליעדים העסקיים של הארגון, ולהוכיח שהם מבינים היטב שתפקידם הוא לסייע בחיסכון ולייעול של פעילות הארגון ● אחת הסיבות לכך היא התחזיות לפיהן שנת 2012 לא תהיה שנה קלה

בכנס שערכה גרטנר (Gartner) באורלנדו בשבוע שעבר, העבירו האנליסטים של חברת המחקר מסר ברור מאוד למנמ"רים, לקראת ההכנות לשנת העבודה הבאה: הכינו מניפסט חדש לשנת 2012.

על פי האנליסטים, על המניפסט לכלול תוכנית מעשית למימוש המשימה המרכזית של המנמ"רים: להתאים את פעילותכם ליעדים העסקיים של הארגון, ולהוכיח שאתם מבינים היטב שתפקידכם הוא לסייע בחיסכון ולייעול של פעילות הארגון. אחת הסיבות לכך היא התחזית לפיה שנת 2012 לא תהיה שנה קלה.

העצה המרכזית של האנליסטים של חברת המחקר היא להיות ממוקדים בהתאמת פעילות ה-IT לצרכים האמיתיים של הארגון, ולא להתעסק רק בתפעול השוטף של מערך ה-IT. לדברי האנליסטים, למרות שעצה זו כבר שוגרה לעבר המנמ"רים פעמים רבות, הרי שעדיין מרבית פרויקטי IT לא ממש תומכים באופן ישיר במטרות הארגונים, ולקראת שנת 2012, שככל הנראה לא תהיה שנה קלה, המצב צריך להשתנות מיד.

עצה נוספת של האנליסטים למנמ"רים היא להקשיב ביתר שימת לב לציפיות של המנכ"לים שלהם, ולברר היטב מה הן הציפיות הללו וכיצד ניתן ליישמן בצורה המיטבית.

ככלל, כמה משימות עומדות בפני מנכ"לים בארגונים: חיפוש דרכים להגביר את שביעות הרצון של הלקוחות, הגדלת הרווחיות של החברה, והרצון להגדיל את האפקטיביות של העובדים שלהם. אם תשאלו מנמ"רים הם יגידו לכם שהמטרות האלו הן בראש סדר העדיפויות שלהם, אבל בפועל, הם עדיין משקיעים זמן רב מדי לנושאים הקשורים לתפעול ה-IT שלהם.

סקרים עדכניים שנערכו בקרב מנמ"רים העלו שבשנת 2012 הם מצפים שתקציביהם יגדלו לפחות ב-2% ריאלית, לעומת השנה הנוכחית. אבל בפועל הגידול יהיה רב יותר, כיוון שהצפי הוא שמחלקות השיווק ואגפים אחרים בארגון צפויות ליזום הרבה יותר פרויקטים, שידרשו מעורבות טכנולוגית, וסביר להניח שהם יביאו איתם את הכסף.

עצה נוספת ששוגרה מאורלנדו היא שמנמ"רים צריכים לדעת לקחת סיכונים באופן מושכל ומחושב, כחלק מהתכנית להפוך את ה-IT לחלק רחב יותר באסטרטגיה העסקית של הארגון. על כך נדרשים המנמ"רים, כבכל שנה, להכין כבר עכשיו תוכניות אסטרטגיות, הכוללות היבטים של סיכונים, לפני שמתחילים דיוני התקציב בהנהלה. בשנתיים הבאות, על פי גרטנר, אישורי תקציבים לפרויקטי IT יינתנו על ידי הארגונים רק אם הם המנמ"ר יוכיח את יעילותם הכלכלית.

מערך המיחשוב הארגוני, קובעים האנליסטים, לא צריך להיות מוקד להשקעות בלתי פוסקות. במקום זאת ממליצה גרטנר לארגונים להשקיע בהוצאות שעונות על צרכים בסיסיים ולא לשכפל השקעות מהעבר. המנמ"רים, מציינים האנליסטים, נדרשים לחפש את המיקוד החדש, ועליהם להיות ערניים ולהגיב לשינויים בהתאם. במסגרת המניפסט החדש שלהם, חייבים המנמ"רים לייצר הלימה ישירה וברורה בין הפעילות שלהם ולבין המשימות של הארגון.

אילו מגמות צפויות ב-2012? לא מגמות חדשות, על פי חברת המחקר, כי אם התגברות של מגמות שכבר בלטו השנה. לדעת אנשי גרטנר, השפעתו של מיחשוב הענן היא רבה וחשובה, כיוון שהוא מייצר פלטפורמה לחיסכון בתשתיות. על כן, החדירה שלו לארגונים הולכת וגדלה.

עוד ממליצים האנליסטים לשים לב למדיה החברתית וליישומיה העסקיים. לדעת אנשי גרטנר, שימוש במדיה חברתית שנועד להגדיל את עסקי הארגון, יהפוך להיות נושא מרכזי בשנה הבאה.

השורה התחתונה: 2012 היא השנה שבה על המנמ"רים לכתוב מחדש את האג'נדה שלהם, ולהשתדל שהיא תהיה תואמת ככול האפשר לאג'נדה העסקית של הארגון בו הם עובדים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    מר קונפורטס היקר, אחד משני הדברים קרו או שהמאמר לא היה צריך להיכתב או שיש לגרטנר יותר מידי כסף ומשעמם שם לאנליסטים , ואולי הם לא אנליסטים, וזאת לאחר קריאת המאמר הזה. אינני מנמ"ר ואינני צריך להיות מנמ"ר בכדי לדעת שהאנליסטים של גרטנר( שאותם הינך מצטט באדיקות יתרה) איחרו את הרכבת, הם גילו רק עכשיו שתפקידו של המנ"מר ,בין היתר כמובן, הוא "להתאים את פעילותם (של הנמ"רים) ליעדים העסקיים של הארגון, ולהוכיח שהם מבינים היטב שתפקידם הוא לסייע בחיסכון ולייעול של פעילות הארגון". אוי ואבוי לו למנ"מר שרק עכשיו צריך להבין את היעדים הארגוניים הרי זה התפקיד הראשון שלו להיות מעורב בתהליכים העסקיים של הארגון להבין את המגמות להתאים את עצמו לארגון ולראות כיצד הוא (וכמובן הארגון מתחתיו) מסייע להנהלה בקבלת החלטות ,בניהול טוב יותר , "רזה יותר" וכמובן שיפור תהליכים ורק לאחר מכן שיפורים טכנולוגיים. ולסיכום חבל שציטט באדיקות כזו את הכנס של גרטנר ולא נתת טיפה מעצמך

אירועים קרובים