מחקר בדנמרק: טלפונים סלולריים אינם מגבירים הסיכון לסרטן

תוצאות המחקר, שנערך בקרב 350 אלף בני אדם, מאוששות מחקרים נוספים שהגיעו לתוצאות דומות ● בסוף חודש מאי החליטה הסוכנות לחקר הסרטן של ארגון הבריאות העולמי לסווג את השימוש בטלפון סלולרי כגורם אפשרי לסרטן בבני אדם - קטגוריה שעליה נמנים גם עופרת, כלורופורם וקפה ● עם זאת, חודש אחד לאחר מכן קבעה הוועדה לאפידמיולוגיה של הרשות הבינלאומית להגנה מפני קרינה בלתי מייננת כי הראיות המדעיות מצביעות, במידה הולכת וגוברת, על היעדר קשר ברור בין שימוש בטלפון סלולרי לבין גידולים במוח

טלפונים סלולריים אינם מגבירים את הסיכון לסרטן – על פי תוצאות מחקר רחב היקף שערכו חוקרים מדנמרק בקרב 350 אלף בני אדם. תוצאות המחקר, שפורסמו ביום ו' באתר האינטרנט של כתב העת British Medical Journal, מאוששות מחקרים נוספים שהגיעו לתוצאות דומות. המדענים מהמכון לאפידמיולוגיה של הסרטן בקופנהאגן השוו את שיעור הגידולים במוח בקרב אנשים בגיל 30 ומעלה שהם מנויים לחברות סלולר לבין שיעור הגידולים במוח בקרב אנשים שלא היו מנויים בחברות סלולר בין השנים 1990 עד 2007.

מומחים שבחנו את תוצאות המחקר ציינו כי ההיקף הנרחב שלו מרשים. "תוצאות המחקר תומכות בממצאים העדכניים ביותר שמהם עולה כי אין נזק משמעותי כתוצאה משימוש בטלפון סלולרי בתנאים של חשיפה רגילה", אמר מלקולם ספרין, מנהל לפיזיקה רפואית בבית החולים רויאל ברקשייר בבריטניה ועמית במכון לפיזיקה והנדסה רפואית.

בסוף חודש מאי החליטה הסוכנות לחקר הסרטן של ארגון הבריאות העולמי לסווג את השימוש בטלפון סלולרי כגורם אפשרי לסרטן בבני אדם – קטגוריה שעליה נמנים גם עופרת, כלורופורם וקפה. עם זאת, חודש אחד לאחר מכן קבעה הוועדה לאפידמיולוגיה של הרשות הבינלאומית להגנה מפני קרינה בלתי מייננת כי הראיות המדעיות מצביעות, במידה הולכת וגוברת, על היעדר קשר ברור בין שימוש בטלפון סלולרי לבין גידולים במוח.

מספרם של הטלפונים הסלולריים גדל בשיעור משמעותי מאז שנות השמונים ומתקרב כיום לחמישה מיליארד מכשירים – עובדה שרק מזינה את הדיון על הקשר, שקיים או לא קיים, בינם לבין גידולים במוח מהסוגים הנפוצים, גליומה ומנינגיומה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גבע

    טלפונים סלולרים מסוכנים לבריאות וזוהי כבר עובדה שכל רופא במחלקה אונקולוגית יודע, הפיתרון הישים היחידי הינו לדבר באמצעות אוזניות אוויר ולא לשאת את המכשיר על הגוף. בנוסף לגבי ילידים מומלץ לצמצם את השימוש לאפס

אירועים קרובים