יבמ העולמית חושפת שורה של פרויקטים ומחקרים תוצרת ישראל

הפרויקטים תוצרת כחול לבן נחשפים בכנס ניהול המידע והידע של קבוצת התוכנה של הענק הכחול, שמתקיים בימים אלה בלאס ווגאס ● הפרויקטים והפיתוחים החדשים הם בתחום ניהול התוכן החברתי, ניתוח התעניינות הלקוחות ואנליזה לתביעות ביטוח

24/10/2011 10:24

יבמ (IBM) חושפת שורה של פרויקטים ופיתוחים מישראל בכנס ניהול המידע והידע של קבוצת התוכנה שלה, שנערך בלאס ווגאס. הפרויקטים והפיתוחים החדשים הם בתחום ניהול התוכן החברתי, ניתוח התעניינות הלקוחות ואנליזה לתביעות ביטוח.

בראש הקבוצה הישראלית בכנס עומדת ד"ר איה סופר ממעבדת המחקר של יבמ בחיפה. ד"ר סופר, מנהלת תחום הניתוח האנליטי בניהול נתונים בחטיבת המחקר של יבמ העולמית, היא הנציגה הבכירה ביותר מישראל שמשתתפת בכנס. בנוסף, היא המנהלת הראשונה שאיננה אמריקנית שזכתה במינוי זה.

במהלך הכנס תציג ד"ר סופר את ההתפתחויות החדשות בחזית הטכנולוגיה בזירת המיחשוב האנליטי. נושא ההרצאה שלה הוא "מה צופן העתיד בתחום ניהול התוכן החברתי?", תוך התמקדות בתוכן הרב ובמגוון שנוצר ברשתות החברתיות בפרט ובסביבת האינטרנט בכלל. לדבריה, ארגונים מנצלים כיום רק שבריר מהנתונים הזמינים בידיהם. "האתגר הוא לנתח כמויות מידע אדירות, מסוגים שונים ומגוונים, הזורמות ברשת במהירויות עצומות, על מנת להפיק תובנות גם בזמן אמת", אמרה. "כך, למשל, ניתוח של טרה-בייטים רבים של ציוצים בטוויטר (Twitter) אודות מוצרי החברה עשוי להוליד תובנות לגבי תפיסות השוק וביקושים חדשים".

החוקרים ביבמ חוזים שבתי חולים יוכלו בעתיד לנתח אלפי קריאות חיישנים הנאספות מדי שנה סביב מיטות הטיפול הנמרץ על מנת לבנות נהלי טיפול ותגובה יעילים יותר. כמו כן, ניתוח סיכוני אקלים ומזג אוויר יאפשר היערכות בזמן אמת של שירותי החירום, והמשטרה תוכל לנתח בזמן אמת נתונים ממצלמות אבטחה, על מנת לזהות התנהלות חשודה.

דוד קונופניקי מהמעבדה של יבמ בחיפה יבצע בכנס הדגמה של כלים ושל שיטה המאפשרים לחברות עסקיות לעקוב אחר ההתרחשות במדיה החברתית, על מנת לזהות את הנושאים המשמעותיים ביותר מבחינתה. מדובר בניתוח של התנהלות הלקוחות באתר האינטרנט של החברה. המערכת, שפותחה במעבדת יבמ בישראל, מתמקדת במיוחד בניתוח רשימת השאלות שאותן מציג הגולש באתר ובדפוסי הגלישה שלו, בין השאר בעזרת הכלים של קורמטריקס ויוניקה, שנרכשו על ידי יבמ. היא בונה מאגר מונחים (טקסונומיה) של הנושאים המגדירים את תחומי העניין האמיתיים של הלקוח בחברה ומאפשרת הגדרה אוטומטית ומדויקת של המידע שיסופק לו, כמו גם הגדרות תצורה ייעודיות של מוצרים דוגמת Cognos Consumer Insights.

טל דרורי, אף היא מהמעבדה של הענק הכחול בחיפה, יציג בכנס את פרוייקט Concert, שרותם את "חוכמת ההמון" למשימות דיגיטציה וקיטלוג של טקסטים. המערכת מאפשרת למספר גדול של אנשים להשתתף בעבודה, בין השאר בתהליך של משחק. במסגרת ההדגמה יציג דרורי בפני באי הכנס דיגיטציה של טקסט מספר עתיק הכתוב בכתב יד, כאשר ספריות וארכיונים מזמינים את הציבור להשתתף במאמץ ולהקליד דרך הרשת טקסטים שנסרקו למערכת ולא ניתנים לפענוח בתוכנות OCR.

הדגמה נוספת, של מערכת המפותחת בשיתוף פעולה בין מעבדת יבמ בחיפה ובין המעבדות על שם ווטסון בארצות הברית, תוצג על ידי שילה אופק-קופמן. המערכת כוללת שיטות אנליטיות לניהול טיפול בתביעות ביטוח לאומי ותביעות תשלום אחרות. היא מתנהלת במתכונת דינמית, המאפשרת לעובדים המטפלים בתביעה לפעול על בסיס התובנות ההולכות ומתקבלות לאורך תהליך הטיפול ולהוסיף משימות חדשות ותחנות טיפול על פי הצורך. כך, ניתן באמצעותה לתמוך ולהבטיח קבלת החלטות טובות יותר וכן לזהות ולהתערב מוקדם יותר במקרים של עיכוב או סטייה מנתיב הטיפול הרצוי.

הדגמה אחרת שמבוססת על העבודה שמתבצעת במעבדת יבמ בישראל ובמעבדות ווטסון היא של יישום ייחודי ליצירת הפניות למכירה (Lead) על בסיס Big Data – מאגרי נתונים בנפחים גדולים במיוחד, שנוצרים במגוון רחב של מקורות וזמינים לניתוח במסגרת הארגון. היישום משלב ניתוח נתונים כבר בתהליך הזרימה שלהם ברשת הארגונית, בעזרת כלי InfoSphere Streams של יבמ, יחד עם ניתוח נתונים האגורים במערכת, בעזרת InfoSphere BigInsights. במסגרת זאת יודגם תהליך קבלת החלטות בתזמון נכון, תוך ניתוח משולב של הנתונים הזמינים בנקודות שונות ובמצבי עיבוד שונים לרוחב הארגון כולו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בן עמי יחזקל

    כל הכבוד לחברה של אי.בי.אם ובפרט לטל דרורי - בחור מבריק, הכרתי אותו לפני שנים וכבר אז ידעתי שיגיע רחוק. יישר כוח

אירועים קרובים