תוכן שיווקי

לקראת אירוע | "סיפור הצלחה" מסיימי קורס ה-BI של אופיסופט: ניר ברק

25/10/2011 13:26

שלום,

שמי ניר ברק, בחור תל אביבי בן 32 ובשנה האחרונה מיישם BI בחברת אופיסופט, בפרויקט בריבוע הכחול. השנה האחרונה, ויש לומר הראשונה שלי בתחום, הייתה מאד מאתגרת ומעצימה שכן רק זה מכבר סיימתי קורס מפתחי BI של חברת אופיסופט שבסיומו גויסתי לחברה ולפרויקט. כאמור, אני חדש בתחום פיתוח המערכות בכלל ו-BI בפרט; למעשה הגעתי לתחום ממש במקרה.

אני בוגר אוניברסיטת בן גוריון במסלול דו-חוגי של כלכלה ופילוסופיה. בסיכומה של תקופת הלימודים, לא הצלחתי למצוא עבודה שעניינה וסיפקה אותי בתחומים בהם נדרשו בוגרי כלכלה; על בוגרי פילוסופיה לא ממש היה מה לדבר. המשכתי לחפש כיוונים ורעיונות, עד שלבסוף החלטתי לעסוק בתחום ההדרכה והטמעה, שם נחשפתי לראשונה לעולם מערכות המידע האירגוניים. השתלבתי בפרויקט גדול של הטמעה בהנהלת בתי המשפט, והתחלתי להתפתח וללמוד. בתום כשנה, לאחר מינויי לר"צ וקבלת עוד ועוד תחומי אחריות, נוכחתי שאני מתחיל למצות עצמי. בנוסף, תנאי ההעסקה בתחום, בין אם זה שכר ותנאים סוציאליים, וחשוב מזה –פוטנציאל התפתחות מקצועית רחבה, נראו לי מוגבלים ביותר בתחום. חזרתי שוב להתחבטות – מה הלאה?

ממש במקרה, חבר מהתחום שחיפש עבודה נחשף לעולם ה-BI והסביר לי בקצרה על התחום. ממנו למדתי שכלל קיים תחום כזה. קראתי קצת, בדקתי ומצאתי שמחפשים אנשים בתחום ואף הגעתי לקישור לקורס של אופיסופט. התחום נראה לי בדיוק מה שחיפשתי – מעניין מאד בגלל הממשק בין העולם העסקי לעולם הטכנולוגי; בעל פוטנציאל צמיחה גדול, שכן הוא רחוק ממיצוי בעולם העסקי בארץ ובעולם; רחב מאד מבחינת הידע הנרכש והנדרש, ולכן מהווה כר קפיצה נהדר מבחינת התפתחות מקצועית ולא פחות חשוב- מתגמל. בקיצור: בדיוק מה שחיפשתי.

הקורס נערך במתכונת דו-שבועית למשך כחצי שנה המתאימה מאד לאנשים עובדים, למדתי על עולם הבינה העסקית, תוך התמקדות בטכנולוגיות המוצעות על ידי חברת מייקרוסופט. המדריכים, כולם מקצוענים מתוך התחום ובתפקידי ניהול בפרויקטים במקביל לקורס, העניקו לנו מניסיונם העתיר; בעיקר דרך הכלים הייחודיים של מייקרוסופט, אך לא פחות מתוך היכרותם בפועל את העבודה. במסגרת הקורס עצמו ביצענו פרויקט גמר, שלמעשה היה פרויקט "מתגלגל" שחולק לפרקים שסיכמו כל שלב בקורס.

בדיעבד, היום אני יכול לומר בוודאות שהפרויקט בהחלט מהווה הקבלה טובה לעולם האמתי, הן מבחינת המתודיקה והשלבים בהם נרקמת לה מערכת BI, והן מבחינת הכלים בהם משתמשים בקורס, המהווים אותם הכלים ממש איתם עובדים בפרויקטים אמתיים; כגון פרויקט הריבוע הכחול, פרויקט שזכה בפרס מייקרוסופט כפרויקט השנה בעולם ב-2010.

ממש בסמוך לסיומו של הקורס הוזמנתי לחברת אופיסופט לראיון ותוך זמן קצר מצאתי עצמי מועסק בפרויקט הנ"ל. היום, שנה לאחר הקורס, אני נמצא בעיצומו של תהליך התפתחות והתקדמות מקצועית גדולה ומספקת. מנהלי הפרויקט והחברה העניקו לי, ועדיין מעניקים, המון ביטחון, ידע, וכלים, ממש כמו בקורס ויש לומר בהמשך ישיר לקורס. כמו כן גם ניתנת לעובדים האפשרות להמשיך בהסמכה והתמקצעות דרך השתלמויות ופורומים מקצועיים. אופיסופט אף מציעה לעובדיה קורסי המשך להגברת והעמקת ההתפתחות המקצועית בתחומים המעניינים אותם.

מניסיוני, אם את/ה מחפש/ת דרך חדשה ומרתקת עם המון פוטנציאל של צמיחה ופריחה, קורס BI למפתחים של אופיסופט הוא בהחלט החלטה נבונה ונכונה. בימים אלו אני מתכנן להמשיך ולהגביר את העמקת הידע שצברתי בתחום יישום ופיתוח המערכות במסגרת קורסי ההמשך של אופיסופט לעובדיה.

לסיכום, השתלבות אמתית בתעשייה אינה רק סיסמה. אני לא מדבר רק על עצמי, שכן רוב חברי לעבודה הגיעו מאותו המקום בדיוק.

לפרטים נוספים והרשמה נא לפנות לעדי ששון בכתובת הדוא"ל הבאה.

אירועים קרובים