מאוריציו קארלי, מנכ"ל EMEA ב-VMware: "העתיד – כל יישום מכל מכשיר על גבי כל פלטפורמה"

"למנמ"רים לא תהיה ברירה בקרוב: יותר ויותר ארגונים יאלצו לאפשר לעובדים להביא את המכשירים שלהם מהבית", אמר קארלי בראיון לאנשים ומחשבים שנערך במסגרת הכנס השנתי של משתמשי החברה בקופנהגן ● לדבריו, "את בעיית האבטחה נפתור על ידי VDI" ● למנמ"רים הישראלים הוא ממליץ: "שמרו על איכות הפרויקטים הגבוהה שלכם"

25/10/2011 15:51

"VMware מעבירה את עולם ה-IT לספק שירותים למשתמשים. על בסיס הווירטואליזציה, כל משתמש יקבל בעתיד כל יישום מכל מכשיר על גבי כל פלטפורמה", כך אומר מאוריציו קארלי, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל אזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) ב-VMware, בראיון לאנשים ומחשבים.

לדבריו, הסיבה המרכזית למעבר הזה הוא מגמת ההצטרכנות של ה-IT. "למנמ"רים לא תהיה ברירה בקרוב: יותר ויותר ארגונים יאלצו לאפשר לעובדים להביא את המכשירים שלהם מהבית – ה-iPhone וה-iPad למיניהם – להשתמש בהם גם בעבודתם. כך, לא יהיו לעובד שני מכשירים שונים".

"את בעיית האבטחה נפתור על ידי VDI", מסביר קארלי. "לאותו מכשיר יהיו שתי זהויות: אישית וארגונית, עם הפרדה מלאה ביניהם. הזהות הארגונית תאפשר למכשיר להתקשר לענן הארגון ולקבל מידע ולעדכן ואם המכשיר יאבד, לא יוכל המוצא או הגנב לקרוא את המידע בו או להתקשר איתו לארגון".

שלושת השלבים של VMware

מאוריציו קארלי פועל בתעשייה כבר 30 שנה. הוא הצטרף ל-VMware לפני שלוש שנים כדי לנהל את האזור. לפני כן עבד תקופה קצרה בגוגל (Google), אחרי תקופה ארוכה יותר בה שימש כסגן נשיא ומנכ"ל אזור EMEA בביזנס אובג'קטס (Business Objects), עד לרכישתה על ידי סאפ (SAP) והעברה מסודרת של הטריטוריה. במהלך רוב שנותיו בענף שימש קארלי כמנהל באגף התוכנה של יבמ (IBM), כאשר בתפקידו האחרון שימש כסגן הנשיא ומנהל אגף התוכנה באזור EMEA – תפקיד במסגרתו דיווחו לו מעל ל-5,000 עובדים. את הראיון עימו קיימנו במסגרת הכנס השנתי של משתמשי VMware, שנערך במהלך סוכות בקופנהגן שבדנמרק.

כמנהל ותיק ומנוסה בתעשיית IT, וכמי שבעברו שימש בתפקידי ניהול בכירים בחברות בינלאומיות גדולות, מה לדעתך מייחד את VMware?
"כפי שאני רואה זאת, VMware פשוט משנה את פני המיחשוב לחלוטין. עבדתי בכמה חברות ענקיות בעבר, ולדעתי VMware היא החברה הכי מדהימה מכולן. בנוסף לחדשנות שלה בנוגע למודל הווירטואליזציה, VMware היא גם חברה שפיתחה טכנולוגיה ייחודית שכיום ברור שיש לה ביקוש אדיר – וזה לא דבר של מה בכך.

עולם המיחשוב כולו עובר כיום לעבוד בתפיסת מיחשוב ענן. אין על כך עוררין. השאלה אינה האם עוברים ממודל השרת-לקוח למודל הענן, אלא מתי עוברים. VMware, שהייתה חלוצת הווירטואליזציה וכבשה לעצמה נחת שוק עצום של כ-85%, השכילה לעבור לשלב הבא ולפתח את הכלים לניהול מיחשוב הענן במרכזי הנתונים החדשים והמתקדמים. עד כדי כך VMware מתקדמת בפיתוח מוצריה, שהתחרות מולה מועטה ביותר. עם זאת, זה לא אומר שאנו לא מתאמצים כדי למכור יותר מול התחרות – אנו מתאמצים מאוד גם במכירות וגם בשירות הלקוחות".

קארלי על הבמה בפתיחת הכנס, מברך את 65,000 החברים בארגון משתמשי VMware בעולם. צילום: פלי הנמר

ומה הסיבה להצלחתה של VMware?
"לדעתי המפתח הוא באנשים הטובים שהחברה מצליחה למשוך אליה. העובדים של VMware מתאפיינים כולם בגאוותם בטכנולוגיה של החברה. כולנו חשים שאנו משפיעים מאוד על עתיד התעשייה ולוקחים אותה לאן שפתרונותינו מאפשרים: לעידן הענן, בו סוף-סוף יוגשם האידיאל של אספקת שירותים לאנשים ולא עוד חיבור יישומים עם התקנים. הכול יעשה וירטואלית. כל משתמש יזכה לגישה לכל יישום שיבחר מכל התקן שבידיו, בלי שהוא ידע כלל היכן היישום נמצא (באיזה מחשב שנמצא באיזה מקום).

VMware עברה שלושה שלבים. התחלנו בווירטואליזציה, שאפשרה איחוד שרתים (קונסולידציה) והביאה לחיסכון וייעול במרכזי המחשבים. בשלב השני העברנו את מרכזי הנתונים מניהול שרתים לניהול מרכז נתונים (דטה-סנטר) וירטואלי. עתה אנו בעידן ניהול הענן על שלושת סוגיו: הפרטי, הציבורי והמעורב (היברידי). כיום אנו מציעים פתרונות לניהול משולב של כל סוג בנפרד וגם השילוב של פרטי וציבורי, כדי שהמשתמש יוכל לעבוד עם היישום בין אם הוא 'רץ' בפרטי או בציבורי או עובר ביניהם.

הווירטואליזציה הגיעה לשיא חדש, כאשר לראשונה לפי נתוני חברת המחקר גרטנר (Gartner), הותקנו יותר שרתים וירטואליים מפיזיים. יותר מכך, מכל השרתים המותקנים בעולם, מעל 50% הם כבר וירטואליים. ממצא מעניין נוסף הוא, שכיום מתוך החברות הגדולות בעולם ברשימת ה-100 של פורצ'ן, ב-95% כבר יש יישומים שעובדים במכונות וירטואליות. הלקוחות נוכחים באמינות המערכת הווירטואלית שלנו, לא פחות מזו הפיזית – ואף יותר. כיום עוברים אלינו מערכות ERP של סאפ ומערכות אקסצ'יינג' (Exchange) קריטיות ברמה יומית ושעתית – ואין מערכות נופלות".

מתמודדים עם התחרות בשוק

יש תחרות בתחום וירטואליזציה?
"בהחלט יש. התחרות הישירה שלנו בתחום הווירטואליזציה מגיעה ממיקרוסופט (Microsoft) הענקית ומסיטריקס (Citrix). ההצלחה שלנו נובעת מהכרתם של המשתמשים בערך המוסף של פתרון הווירטואליזציה שלנו. ההוכחה מובנת מאליה, שהרי הלקוח מקבל את הפתרון לווירטואליזציה של מיקרוסופט, Hyper-V, ללא תשלום, כחלק ממערכת ההפעלה חלונות (Windows), ובכל זאת רובם המוחלט, גם כאלה שהתקינו בהתחלה את Hyper-V, בחרו בסוף לעבוד עם Vsphere – המערכת שלנו, שכמובן דורשת תשלום. הלקוחות מקבלים הרבה יותר, אחרת לא היו עושים זאת, כמובן".

"אנו משנים את פני התעשייה". קארלי. צילום: פלי הנמר

עם עליית VMware לתחום ניהול התשתיות בענן, אתם מתמודדים עם מתחרים חדשים?
"כן. בשלב השני, לאחר הווירטואליזציה שהביאה לחיסכון בהוצאות הוניות (CAPEX) בזכות איחוד השרתים, אנו מגיעים לשלב השני של חסכון בהוצאות שוטפות (OPEX). בשלב זה אנו מציעים מערכות לניהול אוטומטי של התשתיות. כאן אנו ניצבים מול יבמ ו-HP עם מערכות הניהול שלהן, טיבולי ו-OpenView, וגם מול חברות התוכנה הייעודיות, כמו CA ו-BMC. אנו מתמודדים ומצליחים היטב מול כל מתחרינו, כי הכלים שלנו פותחו באופן ייעודי לענן. הם חדישים ומתקדמים ביותר מול המערכות שפותחו מזמן סביב מודל השרת-לקוח ומנסים לכוונן, לשפר ולטייב אותם לסביבה החדשה".

היכן ישראל על מפת VMware?
"המדינות באזור EMEA שבניהולי נחלקות לאלה שהתחילו בווירטואליזציה מוקדם יותר ואלה שמאוחר יותר. כמובן שאלה שנכנסו לווירטואליזציה רק לאחרונה הן גם הצומחות יותר בטריטוריה שלי. מדינות מזרח אירופה וטורקיה הן הצומחות יותר ואילו ישראל היא מהוותיקות בווירטואליזציה ומהמתקדמות ביותר במימושה. הרמה הטכנולוגית הגבוהה – הן של המפתחים והן של המשתמשים, מביאה לקוחות בישראל להיות המיישמים הראשונים של החדשנות וברמה הגבוהה ביותר.

ככלל, נראית לי מדינת ישראל ככזו שמאמינה בהשקעה בטכנולוגיה. הסקטורים המובילים בווירטואליזציה בה הם ממשלה, בנקים וטלקום. כיום הנוכחות של VMware בישראל חזקה ביותר עם משרד מכירות ושני מרכזי פיתוח בעקבות שתי רכישות של חברות הזנק מקומיות: B-hive ו-Digital Fuel. יחדיו הן מעסיקות קרוב ל-200 איש".

מהו המסר מיוחד שלך למנמ"רים בישראל?
"שמרו על איכות הפרויקטים הגבוהה שלכם, המביאה את הלקוחות שלנו בישראל לנצל את הטכנולוגיה טוב יותר מאחרים".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לדנמרק

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים