לראשונה: מכירות הטאבלטים עקפו את מכירות מחשבי ה-Netbook

ברבעון השני של 2011 זינקו משלוחי הטאבלטים ל-13.6 מיליון יחידות, יותר מפי שתיים מאשר ברבעון הראשון, וזאת לעומת כ-7.3 מיליון יחידות של מחשבי Netbook - כך לפי חברת מחקרי השוק ABI Research ● "זוהי מגמה שאנחנו לא חושבים שתתהפך. אמנם מדובר במגזרי מכירה נפרדים, כך שלא מדובר בהתנהגות של החלפה ישירה, אבל ללא ספק יש שינוי בהובלה במה שקשור להתקן המעניין ביותר בשוק", אמר ג'ף אור, מנהל קבוצת המכשירים הניידים ב-ABI Research

ברבעון השני של 2011 עקפו מכירות הטאבלטים לראשונה את מכירות מחשבי ה-Netbook – כך לפי חברת מחקרי השוק ABI Research. על פי החברה, משלוחי הטאבלטים לחנויות זינקו ברבעון השני של השנה הנוכחית ל-13.6 מיליון יחידות, יותר מפי שתיים מאשר ברבעון הראשון, וזאת לעומת כ-7.3 מיליון יחידות של מחשבי Netbook.

הירידה במכירות של מחשבי ה-Netbook משמעותית. לעומת הרבעון הראשון של 2011, אז הסתכמו המשלוחים ב-8.4 מליון יחידות, מדובר בירידה כ-14%. ברמה השנתית מעריכה החברה, כי יימכרו לא יותר מ-32 מיליון מחשבי Netbook במהלך 2011, ואם זה יהיה המספר, מדובר בירידה של כ-18% לעומת 2010 בה נשלחו לחנויות 38.8 מיליון מחשבי Netbook.

יצוין, כי ב-2010 נרשמה עלייה של כ-10% במכירות מחשבי ה-Netbook לעומת 2009, אבל ככל הנראה מעתה והלאה צפויה ירידה במכירות. "זוהי מגמה שאנחנו לא חושבים שתתהפך. אמנם מדובר במגזרי מכירה נפרדים, כך שלא מדובר בהתנהגות של החלפה ישירה, אבל ללא ספק יש שינוי בהובלה במה שקשור להתקן המעניין ביותר בשוק", אמר ג'ף אור, מנהל קבוצת המכשירים הניידים ב-ABI Research.

עם זאת, בחברה מעריכים כי מחשבי Netbook ימשיכו להימכר ברחבי העולם, בעיקר בארצות מתפתחות בהן החדירה של מחשבי ה-PC לבתי המשתמשים, ובמקביל לכך גם החדירה של האינטרנט בפס רחב, עדיין נמוכות יחסית. משלוחי הטאבלטים ימשיכו לצמוח בעיקר במדינות המפותחות בהן מרוכזים מספרים גדולים של מאמצי טכנולוגיה מוקדמים, ובעיקר במערב אירופה, ארצות הברית, יפן ודרום קוריאה – מדינות בהן גם קיים ריכוז גדול יותר של משתמשים שיכולים לשלם את העלות הממוצעת הכפולה של טאבלט לעומת מחשב Netbook, כ-600 מול 300 דולרים בהתאמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים