מטריקס תיישם פרויקט וירטואליזציה לתחנות הקצה במערכת החינוך בירושלים; ההיקף: 30 מיליון שקלים

במסגרת הפרויקט תטמיע חטיבת האינטגרציה והתשתיות של מטריקס את טכנולוגיית VDI שלVMware בכל בתי הספר בירושלים ● מטרת הפרויקט לקשר את כל המחשבים בבתי הספר ברחבי העיר, למרכז מיחשוב אחד, הנמצא במחלקת החינוך בעיר ● אבי גולדשטיין, מנהל חטיבת האינטגרציה והתשתיות במטריקס: "הפרויקט יביא לרמה אחידה של כל מערך המיחשוב החינוכי העירוני. התחזוקה של המחשבים ותהליכי התמיכה יהיו אחידים, רציפים וזולים בהרבה מהיום"

חטיבת האינטגרציה והתשתיות של מטריקס תטמיע טכנולוגיית VDI (ר"ת Virtual Desktop Infrastructure, תחנת עבודה וירטואלית) של VMware, בכל בתי הספר בירושלים. הפרויקט יחל בימים הקרובים, יימשך שלוש שנים והיקפו עומד על 30 מיליון שקלים.

מטרת הפרויקט לקשר את כל המחשבים בבתי הספר ברחבי העיר, למרכז מיחשוב אחד, הנמצא במחלקת החינוך בעיר. זאת, על מנת לאפשר שליטה מלאה על המחשבים, כולל הפצה, עדכון וחידוש תוכנות באופן מרוכז ואחיד.

במסגרת הפרויקט יחוברו יותר מ-10,000 תחנות הקצה בבתי הספר לשרת המרכזי. תחנות הקצה משמשות יותר מ-100 אלף תלמידים, מורים ועובדי מנהלה במערכת החינוך העירונית. חבילת VMware View מאפשרת אימוץ נרחב של תחנות עבודה וירטואליות, תוך ייסוד מודל של ניהול תחנות הקצה כשירות. הפיתרון מעניק חווית משתמש עשירה וגמישה על בסיס פלטפורמה מאובטחת, המנוהלת ממקום מרכזי. על פי VMware, הטמעת הפלטפורמה מביאה להוזלה משמעותית של עלות הבעלות הכוללת על תחנות הקצה ב-50%.

לדברי נעמי שי, מנהלת היחידה הטכנולוגית במינהלת המחשבים  של עיריית ירושלים, "במסגרת פיילוט שערכנו בכמה בתי ספר, בחנו כמה חלופות ומצאנו כי מעבר לטכנולוגית VDI של VMware יוביל להחזר ההשקעה הגבוה ביותר ויסייע משמעותית לשיפור שירותי החינוך בעיר".

אבי גולדשטיין, מנהל חטיבת האינטגרציה והתשתיות במטריקס, ציין כי "כיום, בתי הספר בירושלים רוכשים באופן עצמאי את החומרה והתוכנה הבית ספרית, בהתאם להבנתם ולתקציב העומד לרשותם. מצב זה יוצר פערים משמעותיים בין בתי הספר. הפרויקט ישנה את המצב ויביא לרמה אחידה של כל מערך המיחשוב החינוכי העירוני. התחזוקה של המחשבים ותהליכי התמיכה יהיו אחידים, רציפים וזולים בהרבה מהיום".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חיים

    האם ככה מבזבזים את כספי משלמי המיסים? האם לא פורסם לפני מספר שבועות כי משרד החינוך השיק שירותים זהים? אבל כמו בהרבה דברים אצלנו, המונח "שלי טוב יותר/אני יודע טוב יותר" מכיח את עצמו שוב ושוב. וככה אנו משלמים כ 1100 ש"ח לילד עבור חינוך חינם

אירועים קרובים