ז'אן פייר ברולאר, סגן נשיא ב-VMware: "אין לנו מתחרים בישראל; התחרות היא רק מול הניהול הפיזי של השרתים"

"מי שבוחר וירטואליזציה, בוחר ב-95% מהמקרים בנו", אומר ברולאר - מנהל אזור SEMEA בחברה, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "למנמ"רים הישראלים חשוב שהטכנולוגיה תהיה חדשנית ותסייע להצלחת הארגון שלהם. לא רק חדשנות לשם חדשנות, אלא להשגת המטרות העסקיות"

26/10/2011 16:47

ז'אן פייר ברולאר מכהן כסגן נשיא ב-VMware המנהל את אזור SEMEA (דרום אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), שגם ישראל משתייכת אליו. ברולאר הגיע לחברה בדומה למנהלו, מאוריציו קארלי – המכהן כמנכ"ל אזור EMEA, לאחר ששניהם עבדו ביבמ (IBM) ובהמשך בביזנס אובג'קטס (Business Objects), עד שזו נמכרה לפני כארבע שנים לסאפ (SAP).

לאחר המכירה עסק ברולאר במיזוג ולפני כשנתיים וחצי החליט שבמקום לעבוד בחברה ענקית או גדולה, הוא מעדיף לעבור לחברה בצמיחה. הוא בחן את Salesforce.com, שהייתה כבר באמצע מחזור החיים שלה ואת VMware. לבסוף בחר לעבוד שוב עם הבוס הטוב והמוכר לו היטב, קארלי, והצטרף אליו. הסיבה העיקרית לכך, הוא אומר, היא שחדשנות והצטיינות הן חלק מה-DNA של החברה. לדעתו, שתי עובדות מעידות על כך: האחת, היא ש-50% מכ-10,000 עובדי VMware הם מהנדסים – יחס גבוה מאוד, גם בחברות תוכנה. העובדה השנייה, היא שבשנתיים וחצי שבהן הוא עובד בחברה, הוא לא נתקל ולו בתלונה אחת על איכות המוצרים. כיצד משיגים זאת? לדעת ברולאר, רק בזכות בקרת איכות ברמת הגבוהה ביותר בתעשייה.

למעשה, הוא אומר, מדובר במקרה נוסף של ההכרח הוא אבי ההמצאה, כלומר שכאשר VMware יצאה לשוק עם מערכת ההפעלה שלה לניהול וירטואליזציה, קשה היה לשכנע מנמ"רים וארגונים לעבור למודל הפעולה החדש. לכן, המפתחים של VMware היו חייבים לשחרר לשוק מוצרים אמינים במאת האחוזים, שהרי אם ה-Hypervisor הראשון של החברה בתחילת שנות 2000 היה מתגלה כלא אמין, הווירטואליזציה לא הייתה היום המגמה השלטת בניהול השרתים במרכזי הנתונים ואיחוד השרתים המאפשר את מודל הענן לא היה מתממש.

ברולאר הוא מנהלו הישיר של שמוליק ענתבי – המנהל את ישראל, טורקיה, יוון, קפריסין ומלטה, וגם מנהלו העקיף של רון קוהבלום – המנהל את VMware בישראל.

מה דעתך על השוק הישראלי?
"השוק בישראל נראה לי הכי מתקדם שאפשר, כאשר כבר 80% ממנו עבר לווירטואליזציה. הסיבה לכך לדעתי היא תרבותית-תפיסתית: אתם רוצים תמיד להיות הכי קרובים לקדמה הטכנולוגית, להיות מעין חלוצים של העידן החדש. בהתאם לכך, השוק הישראלי מתאפיין בהשקעות גדולות ב-IT יחסית למקומות אחרים. ההשקעות הגדולות הפכו למסורת בעיקר במערכת הביטחון".

"המנמרים בישראל - חלוצי הווירטואליזציה". ז'אן פייר ברולאר. צילום: פלי הנמר

מה גרם להצלחה של VMware בישראל?
"הסניף המקומי, שנוהל בתחילה על ידי שמוליק ענתבי ועכשיו על ידי רון קוהבלום, השכיל לעבוד היטב עם שותפות עסקיות. בהתחלה היו אלה הספקים הבינלאומיים הגדולים, כמו יבמ ו-HP ואחר כך סיסקו (Cisco) ו-EMC (שרכשה את VMware לפני שמונה שנים ומחזיקה כיום כ-85% ממניותיה, למרות החברות פועלות בנפרד לחלוטין). בשלב הבא, נוספו חברות אינטגרציה מקומיות שמצליחות לשווק ולתמוך כהלכה במנמ"רים ובארגונים בישראל.

המנמ"רים הישראלים עצמם, כאמור, אינם מהססים להשקיע בטכנולוגיה – והרבה. חשוב להם שהטכנולוגיה תהיה חדשנית ותסייע להצלחת הארגון שלהם. לא רק חדשנות לשם חדשנות, אלא להשגת המטרות העסקיות. לכן, הם גם אלופי העולם בניצול התכונות של מוצרי VMware. הם הראשונים לאמץ את הטכנולוגיה ומניסיוני הם מנצלים מאה אחוז מהתכונות של המוצרים, עד כדי כך שהם יודעים להשתמש במוצרים שלנו יותר טוב מהמהנדסים של VMware עצמה".

מה מצבכם בישראל מול התחרות?
"אין לנו מתחרים בישראל, התחרות היא רק מול הניהול הפיזי של השרתים. מי שבוחר וירטואליזציה, בוחר ב-95% מהמקרים בנו. חלקה של VMware בישראל גדול מזה בשאר עולם, בו הוא נע סביב 85%. בשארית הקטנה של 5% משוק הווירטואליזציה בישראל מתחלקות מיקרוסופט (Microsoft) וסיטריקס (Citrix). הסניף שלנו בישראל הצליח במהירות לחדור ראשית ללקוחות הגדולים ולאחריהם גם למפתחי התוכנה, ה-ISVs העצמאים, ובהמשך לצרף גם לקוחות SME – הארגונים הבינוניים והקטנים יותר".

מה אתה צופה שיקרה בשלב הבא, של המעבר לענן?
"כאן כבר יש לנו יותר מתחרים. התחרות במעבר לענן חריפה. היתרון האדיר שלנו הוא בסיס ההתקנות הגדול שלנו של הווירטואליזציה. לפי גרטנר (Gartner), כ-60% מהמנ"מרים שעברו לווירטואליזציה יאמצו את תפיסת הענן ב-12 החדשים הבאים, כלומר שהיתרון בידנו".

"מנמ"ר, זה הענן שלך. שלוט בו ושמור לך את חופש הבחירה והמעבר בין עננים, בעתיד". צילום: פלי הנמר

מה היתרון לעבור לענן בעזרת הפתרון של VMware?
"מי שבוחר בפתרון של VMware יכול לעבור מתי שירצה לכל ענן אחר שייבחר. אם יבחר במיקרוסופט או אפילו באמזון (Amazon), הוא לא יוכל לעבור לשום ענן אחר – לפחות לא בקלות – והוא יישאר תקוע עם הבחירה הראשונית שלו. אנו עוזרים למנמ"רים שלא לחזור על השגיאה של עידן המחשבים המרכזיים, בו נתקעת עם הספק וחופש הבחירה נלקח ממך. איתנו, המנמ"ר יכול לבחור לעבוד בענן פרטי, לעבור לציבורי, להקים ענן משולב או לעבור לענן של ספק אחר ששומר על מערכות תקניות ופתוחות.

vCloud Director שלנו יודע להעביר עבודות מיחשוב לביצוע בין מרכזי נתונים וירטואליים וגם בין עננים שונים. כאן המתחרים שלנו מציעים את הפתרונות המסורתיים של עידן השרתים הפיזיים בלבד, כמו טיבולי ו-OpenView. יש מנמ"רים שאולי ישתכנעו להישאר עם מה שיש להם, אך העתיד הוא בפתרון של VMware. המתחרים אינם מציעים מעבר, אלא נעילה. כיום 75% מהעוברים לענן יעשו זאת בעזרת VCloud Director שלנו, המאפשר ניהול תשתית הענן כשירות (IaaS) ומעבר בין עננים פרטיים ומעורבים.

אנו גם מציעים פלטפורמה פתוחה כשירות (PaaS) לפיתוח יישומים בענן, איתם המנמ"ר יכול לעבור מענן לענן. המדובר ב-Cloud Foundry  שלנו ברישיון Apache 2.0 שנכתב במסגרת Ruby. כך, מי שמפתח ב- Cloud Foundry ולא בדוט.נט או בג'אווה (Java) יכול לנוע עם היישום שלו בין עננים שונים ולא להיתקע עם מיקרוסופט, למשל.

מה המסר שלך למנמ"רים הישראלים?
"הייתם החלוצים במעבר מניהול שרתים פיזיים לניהולם הווירטואלי, היו עכשיו חלוצי המעבר מניהול וירטואלי לניהול בענן".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לדנמרק

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים