ראובן אגסי מסביר מדוע החליט על הפסקת ייצוג אדובי: "נהגה באופן שקרי ומביך"

במכתב למפיצי המשנה של אדובי מסביר מייסד ויושב ראש קוויקסופט את המניעים להחלטתו וכותב, כי "השתלטות עוינת על הפעילות שלנו ללא משא ומתן וללא הסכמה הינו אקט עוין שאינו קביל בעולם התוכנה, וכמובן שלא קביל על ידי" ● לדבריו, אדובי חלקה לקוויקסופט שבחים על הייצוג שלה בישראל, אולם "כ-'אות הוקרה' לפועלנו, החליטה למנות איש מטעמה" ● "זה התערב בפעילות שלנו באופן יומיומי ולקח לידים ורעיונות להמשך טיפולו - ללא ידיעתנו", כתב

הנהלת אדובי (Adobe) החליטה להתנהג באופן "שקרי ומביך" ולא לומר בפה מלא שהיא מתכוונת למנות מפיצה אחרת למוצריה בארץ – כך כתב ראובן אגסי, מייסד קוויקסופט. אגסי הסביר בכך את החלטתו להפסיק להיות מפיצה של מוצריה בארץ.

השבוע פורסם בלעדית באנשים ומחשבים שאגסי החליט על הסגירה של קוויקסופט ועל פיטורי כל העובדים שלה לאחר שאדובי העולמית מינתה את CMS להפיץ את מוצריה בארץ באופן בלעדי.

במסמך שהגיע לאנשים ומחשבים הסביר אגסי ל-"דילרים" – מפיצי המשנה של קוויקסופט – את מניעיו להפסקת הייצוג של אדובי בישראל. "בשש השנים האחרונות עשתה חברתנו כדי לייצג באופן מקצועי ונאמן את אדובי, שנתנה בנו אמון לעשות כן", כתב. "בנוסף לייצוג המקובל של חברות, עשינו פעילויות כגון הקניית ידע מקצועי, הקמת מערך תמיכה, ייצור כמות עצומה של סרטי הדרכה, ארגון ואיגוד בקבוצות מיקוד שונות, קיום כנסים ואירועים שנתיים ועוד. השקענו בעקשנות מאמצים בפיתוח העסקי של הכלים החדשים של אדובי והשגנו הישגים לא מבוטלים בתחום".

לדברי אגסי, "כ-'אות הוקרה' לפועלנו, ולאחר שמנהלי החברה הרעיפו עלינו שבחים ללא הרף, החליטה במפתיע הנהלת אדובי באירופה למנות איש מטעמה, תחת הכותרת המוזרה של שיפור התקשורת, פיתוח עסקי עתידי וכו'… ביררנו את הכוונות המסתתרות מאחורי המונח. התנגדנו לכך, ורק לאחר הבטחות שהמצב לא ישתנה – הסכמתי".

"לא עברו ימים מאז המינוי המוזר והאיש החל בהתערבות יומיומית", המשיך. "הוא אף הרשה לעצמו לקחת לידים ורעיונות להמשך טיפולו בלא ידיעתנו". החיכוך וחילוקי הדיעות, כתב אגסי, "גברו עד שהתוכנית האמיתית של הנהלת אדובי יצאה לאור – מינוי מפיץ נוסף בארץ. זאת, בניגוד גמור להסכם ביני לבין מנכ"לי אדובי".

"אותיר לכם לשפוט האם זו דרך נאותה של חברה כאדובי לנהוג באופן מביך ושקרי במקום לומר זאת בפה מלא וללא מהלכים עקלקלים. הצעתי למנהלי אדובי לקבל את הנתונים והתשתיות ולנהל בעצמה את הפעילות – אולם היא סירבה. השתלטות עוינת על הפעילות ללא משא ומתן וללא הסכמה הינו אקט עוין שאינו קביל בעולם התוכנה, וכמובן שלא קביל על ידי". לכן, ציין אגסי, "החלטתי להפסיק את הייצוג של החברה בארץ".

אגסי חתם את מכתבו בציינו, כי "אדובי ומנהליה נהגו בצורה 'מכובדת' ובה וכביכול ביקשו מאתנו להמשיך ולתמוך בפעילותם בארץ. הם עשו זאת כדי לומר: 'אתם ולא אנחנו הגורם להפסקת הפעילות'. צר לי, אך אין לנו שום כוונה להמשיך ולפעול עם חברה שאינה יודעת להעריך את אלה שפיתחו והכפילו את עסקיה בארץ".

שלבים קודמים בפרשה

כפי שפורסם בראשונה באנשים ומחשבים באפריל השנה, אדובי פתחה סניף בישראל וחיפשה לו מנכ"ל, באמצעות חברת "ציידי גולגלות" שאיתרה עבורה מועמדים לתפקיד. או אז, קוויקסופט החליטה שתמשיך להפיץ את מוצרי אדובי בשוק הישראלי, גם לאחר פתיחת הסניף שלה בארץ.

ראובן אגסי, שמשמש גם כיושב ראש קוויקסופט, התנגד להחלטת אדובי העולמית וטען בפני מנהליה, כי אין מקום בישראל לשתי חברות שיפיצו את המוצרים שלה. באדובי לא שעו לדבריו ומינו את אבי זריהן לעמוד בראש הסניף המקומי. זריהן עבד בעבר בסניפים הישראליים של סימנטק (Symantec), צ'ק פוינט (Check Point) ואבנט. עתה, כאמור, החליטה אדובי למנות את חברת ההפצה CMS כזו שתפיץ את מוצריה בארץ. בשל כך החליט אגסי – אביו של שי אגסי, שהיה בכיר בסאפ (SAP) העולמית, וכיום עומד בראש פרויקט המכונית החשמלית – על סגירת קוויקסופט.

אדובי היא ספקית תוכנות בתחום עיבוד התמונה ועיצוב הווידיאו, בהן פוטושופ (Photoshop), פרמייר לאנשי הווידיאו, אפטר אפקטס למקצועני העיצוב בווידיאו, אינדזיין ואילוסטרטור למעצבי דפוס מקצועיים ו-Acrobat PDF, סטנדרט להעברת מסמכים בין מחשבים. ב-2005 רכשה אדובי את מתחרתה, מקרומדיה (Macromedia), בעסקה בשווי 3.6 מיליארד דולרים. מקרומדיה מספקת מוצרים לאינטרנט דוגמת פלאש (Flash) ופיתוח ב-ווב. מקרומדיה פיתחה את פלאש ואת תוכנת העיצוב פריהנד (Freehand), כמו גם מגוון תוכנות הנגזרות מהן.

כמו כן, אדובי מספקת פלטפורמת פיתוח שנותנת מענה ליצירת יישומי אינטרנט עשירים (RIA) בפורטלים ארגוניים, באתרי אינטרנט ובסביבה של מכשירים ניידים. היישומים שמפותחים רצים, בסופו של דבר, על נגן הפלאש, וכך נוצרת פריסה נרחבת ואינטראקטיבית בארגון. זו מאפשרת לצוותי הפיתוח לעצב סביבה עשירה, וכולם יכולים לתקשר בצורה יעילה – פנימה והחוצה. יכולות אלה ואחרות מספקות תקשורת "חלקה" של חוזי וקול. בדרך זו ארגונים יכולים להציע ללקוחותיהם שירותים חדשניים המשלבים אינטראקטיביות עם שליטה מלאה על תצוגה וניווט ביישום. החזון של החברה הוא שהיישומים שלה יוטמעו על גבי כל רכיב נתיק.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שיודע

    הרבה לקוחות וקולגות בתחום המחשוב דוקא שמחו לשמוע על המהלך של אדובי להחלפת קוויקסופט. למכור לכל דורש רישיונות חינוך ולעבוד על אדובי לא נקרא לשרת את אדובי נאמנה. להיות חזיר ולמכור במחירים מופקעים זה לא חוכמה. אגסי... מספיק לזרוע חול בעיני הלקוחות. החגיגה נגמרה!

  2. חיים

    מה שאדובי עשתה לקרט סופט עושה בשנית לקוויקסופט!!! חבל!! קוויקסופט תפעלה מצויין את מערכי השירות שלה וקדמה את אדובי הישראל בצורה מדהימה כנסים וימי עיון. פשוט עצוב. תודה להדס על השירותיות המקסימה. אני מאוד מקווה שהנציגות הבאה תהיה טובה לפחות כמו קוויקסופט.

  3. בשמת

    קוויקסופט, בלי להניד עףעף, לקחה לקרטסופט את זכות ייבוא המוצרים של אדובי. שום זכות ושום חסד. קרטסופט לא מכרה קופסאות. קרטסופט מכרה וסיפקה תמיכה. לעובדים של קרטסופט זו הייתה מכה. 9 עובדים פוטרו, חלקם לא הצליחו למצוא עבודה חדשה במשך שנים. ככה זה. פעם אתה עושה רע למשהו אחד, ואחר כך זה מגיע אליך מהצד השני. לפני כמה שנים לקחת, עכשיו לקחו לך. נו, מה לעשות?

  4. יגאל

    קוויקסופט בראשות ראובן אגסי ייצגה משך שנים את מקרומדיה ופיתחה עבורה את העברית למוצרים. עם רכישת מקרומדיה על ידי אדובי קיבלה בזכות ולא בחסד את ההפצה מידיה של קרטסופט שבמשך שנים יצגה את אדובי ומה שעשתה זה למכור קופסאות. קוויקסופט פתחה בפני אדובי את עולם האנטרפרייז שעד אותה העת לא הייתה שחקן בתחום למרות ש-PDF פותח על ידה. באופן התנהלותה "קברה" אדובי את הסיכוי שלה להיכנס לעולם האנטרפרייז בישראל. למנהל הסניף המקומי שמינתה אדובי יש רקורד עשיר של "עשיה" בחברות קודמות והוא מאמין שמפיץ צריך להיות מפיץ טיפש ורק למכור, לא להוביל ולדחוף את ה-channel. חבל שאדובי לא ביררה במקומות קודמים שעבד לאלו השגים הוביל אותם... יש הרבה ללמוד מראובן אגסי איך לעשות עסקים וגם אדובי יכולה ללמוד.

  5. עמיר

    צודק בכל המהלך שלו אגסי, התנהגות שלא מכבדת את אדובי. אגב, עוד כמה חברות בחו"ל חושבות שבישראל צריך להיות כמה מפיצים. כאילו בישראל גרים 40 מיליון אנשים. זה גורם לירידת מחירם והצפת השוק בסחורות זולות, חוסר בתמיכה, חוסר בריווחיות והשוק הופך להיות אנרכיסטי.

אירועים קרובים