"פטנט" יצירתי: שיבוץ סמארטפון בתוך יד תותבת

תושב בריטניה בן 50 שנולד ללא אמת ידו השמאלית המציא מתקן עגינה לטלפונים חכמים בתוך האיבר התותב ● הוא הגה את הרעיון לאחר שרצה לקנות מכשיר iPhone, אולם גילה שהוא לא מתאים לשימוש לבעלי יד אחת

גבר אנגלי בעל מוגבלות בן 50 מצא פתרון שיכול לסייע לאנשים נוספים עם עם מוגבלויות, שגם משתמשים בסמארטפונים: שיבוץ מתקן עגינה של טלפון בתוך האיבר התותב.

בריט טרבור פרידו, מנהל חברת הסעדה מסומרסט שבבריטניה, נולד בלי אמת ידו השמאלית. כשבדק מכשיר iPhone מתוך כוונה לרכוש אותו, הגיע למסקנה שהוא לא ממש הותאם לשימוש ביד אחת, כפי שסיפר בראיון לטלגרף (Telegraph). לדבריו, "נאלצתי לאזן את המכשיר על הזרוע התותבת שלי, כדי שאוכל להקליד טקסט".

פרידו הגיע למסקנה שיוכל לשבץ את ה-iPhone בתוך האמה התותבת שלו, כך שיוכל להרים את היד ולהחזיקה ליד האוזן כשהוא מקבל שיחות, או ללחוץ על מקש הרמקול בקלות.

לפי הדיווח, פרידו יצר קשר עם אפל (Apple) וביקש ממנה מסגרת ריקה במהלך פיתוח הרעיון שלו, אך מגעיו עם החברה הסתיימו בלא כלום.

למרות זאת, נחישותו לממש את הרעיון הביאה אותו לביקור באחד מסניפי ספקית הסלולר O2, שם סיפר להם על רעיונו. לבסוף, הוא יצר קשר עם נוקיה (Nokia) ועם Exeter Mobility Centre, השוכן באזור מגוריו, המתמקד בסיוע ומציאת פתרונות לאנשים עם מוגבלויות. אלה סייעו לו להאיץ את ייצור האמה התותבת שביקש.

כיום שוכן באמתו התותבת מכשיר C7 של נוקיה. "המכשיר הזה קצת צר יותר מה-iPhone", סיפר פרידו לטלגרף, "ויש לו גם מקלדת QWERTY וגם לוח אלפא-נומרי, שמקל עליי להפעיל אותו".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אילן

    למי שסקרן (כמוני) לראות איך זה נראה, הנה הכתבה עם תמונות: http://johnqwoods.blogspot.com/2011/10/british-man-prosthetic-arm-doubles-as.html

  2. אבי

    זה מראה על איזו חברה היא אפל לעומת נוקיה שהתנדבה לעזור לבחור

אירועים קרובים